Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی ذوالنور رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی که در رأس هیأتی از اعضا این کمیسیون به دمشق سفر کرده است، با حموده صباغ، رئیس مجلس جمهوری عربی سوریه دیدار و گفتگو کرد.

ذوالنور در ابتدای این دیدار با اشاره به پیشینه تاریخی، فرهنگی و دینی دو کشور گفت: اشتراکات دینی، تاریخی، فرهنگی و اجتماعی میان دو ملت‌، به استحکام و پیوند عمیق تعاملات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی فیمابین منجر شده است‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اهمیت نقش مجالس در پیشبرد اهداف راهبردی دو کشور گفت: همکاری‌های فیمابین به ویژه تعاملات پارلمانی نقش به سزایی در تقویت روابط دو کشور داشته است و مجلس شورای اسلامی‌، از ارتقا مراودات پارلمانی و رایزنی‌ها میان مجالس دو کشور استقبال می‌کند.

ذوالنور با تأکید بر استفاده از ظرفیت های فراوان در دو کشور جهت گسترش مناسبات سازنده میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه‌، تصریح کرد: فعالیت‌های کمیسیون عالی مشترک ایران- سوریه مثبت ارزیابی می‌شود و ضرورت دارد تعاملات اقتصادی میان دو کشور توسعه و ارتقاء یابد.

وی افزود: بازسازی زیرساخت های سوریه در دوره کنونی ضروری است و شرکت‌های ایرانی برای تعاملات اقتصادی با سوریه در دوران بازسازی آمادگی کافی دارند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه پایداری و ایستادگی محور مقاومت، جبهه تروریست‌ها را دچار شکاف و تفرقه کرده است، گفت: پیروزی نیروهای مقاومت و در رأس آنها سوریه در مقابل گروه‌های تروریستی، شکستی فاحش برای آمریکا، رژیم صهیونیستی و همپیمانان منطقه‌ای‌شان بود.

ذوالنور تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران حمایت از محور مقاومت را یک وظیفه انسانی می داند و در مبارزه با گروه‌های تروریستی در کنار سوریه خواهد ماند.

حموده صباغ، رئیس مجلس جمهوری عربی سوریه نیز در ادامه این دیدار با تشکر از حمایت همه جانبه ایران از ملت و دولت سوریه، گفت: جانفشانی ایرانی‌ها در کنار ارتش سوریه با هدف مقدس مبارزه با تروریسم باعث پیروزی و غلبه بر دشمنان و شکست تروریست‌ها گردیده است.

وی جمهوری اسلامی ایران را حامی اصلی جریان مقاومت در برابر تروریسم در منطقه و سوریه دانست و تاکید کرد: ثبات و امنیت سوریه مرهون فداکاری جوانان ایرانی و سوری است و بهبود شرایط امروز سوریه، به دلیل ایستادگی ایران در کنار سوریه است.

وی  در پایان خاطرنشان کرد: دولت و ملت سوریه همواره قدردان حمایت‌های رهبری، دولت و ملت ایران در مسیر مبارزه با تروریست‌ها و حفظ امنیت در سوریه و منطقه هستند.

کد خبر 4771230 زهرا علیدادی

منبع: مهر

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران سوریه حموده صباغ دمشق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجتبی ذوالنوری مجلس شورای اسلامی ایران اسحاق جهانگیری ایالات متحده آمریکا حسن روحانی سازمان انرژی اتمی محمد جواد ظریف برجام یوم الله 13 آبان محمدجواد ظریف لانه جاسوسی وزارت خارجه شورای نگهبان ستاد کل نیروهای مسلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۰۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه سوریه: پاسخ به رژیم صهیونیستی، حق مشروع ایران است

به گزارش قدس آنلاین، «فیصل مقداد» وزیر امور خارجه این کشور در تماس تلفنی با با امیرعبداللهیان تأکید کرد: ضربات ایران به اهداف نظامی اشغالگران در چارچوب اعمال حق تهران در زمینه دفاع از خود و مطابق با بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد انجام گرفت.

مقداد افزود: ما ضمن اعلام حمایت مجدد از جمهوری اسلامی ایران، حمله رژیم اشغالگر صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک این کشور در دمشق را مجددا محکوم می کنیم.

وزیر امور خارجه سوریه همچنین هر گونه حمله رژیم صهیونیستی و نقض حاکمیت و امنیت خاک این کشور به ویژه تأسیسات و اماکن غیر نظامی از جمله فرودگاههای دمشق، حلب و سایر تأسیسات زیربنایی آن کشور را که منجر به شهادت شماری از غیرنظامیان شده است به شدت محکوم کرد.

مقداد خاطرنشان کرد: ناکامی شورای امنیت در عمل به مسئولیت هایش در زمینه حفظ صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی، زمینه ساز زیرپا گذاشتن کلیه خطوط قرمزها و نقض اصول اساسی قوانین بین المللی توسط رژیم صهیونیستی شده است.

وزیر امور خارجه سوریه در پایان گفت: مانع تراشی آمریکا و همپیمانان غربی اش در زمینه عمل شورای امنیت به مسئولیت هایش در زمینه حفظ صلح و امنیت بین المللی، نشان دهنده عدم احترام این کشورها به منشور سازمان ملل و قوانین بین المللی است.

 سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • کمبود زیرساخت‌های تئاتر شهر اصفهان/ رشد ۶ درصدی بودجه فرهنگی به نسبت سال گذشته
  • وزیر خارجه به کمیسیون امنیت ملی مجلس گزارش داد/ امیرعبداللهیان: موشک‌های ایرانی به دو پایگاهی که صهیونیست‌ها برای عملیات دشمن در دمشق مورد استفاده قرار داده بودند، ضربه اساسی وارد کردند
  • ارتش آماده‌تر از همیشه برای دفاع از کشور
  • نشست اضطراری شورای امنیت درباره پاسخ ایران به تجاوز اسرائیل
  • سوریه: پاسخ به رژیم صهیونیستی، حق مشروع ایران است
  • وزیر خارجه سوریه: پاسخ به رژیم صهیونیستی، حق مشروع ایران است
  • هرگونه ماجراجویی جدید با پاسخ سنگین‌تر مواجه خواهد شد
  • ایران در در دفاع از منافع ملت ایران با هیچ کشور و رژیمی تعارف ندارد
  • کمک ۱۰ کشور به رژیم صهیونیستی در رهگیری پهپادها و موشک‌های ایران
  • امنیت سایبری در ۱۰ کشور برتر و ضعیف جهان چگونه است؟