Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/یزد فرماندار مهریز گفت: هر گونه فعالیت در نهالستان‌های این شهرستان باید بر اساس مقررات و تحت نظارت مدیریت جهادکشاورزی و همکاری سایر دستگاه‌های مسئول از جمله اداره منابع طبیعی و آبخیزداری صورت گیرد.

«رضا زارع زاده مهریزی» در نشست شورای کشاورزی این شهرستان، در همین رابطه افزود: بررسی وضعیت دقیق نهالستان‌های فعال منطقه و داشتن بانک اطلاعات از آنها باید در اولویت جهادکشاورزی شهرستان قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول با تاکید بر برنامه‌ریزی جهادکشاورزی در مورد تولید نهال‌ با کیفیت براساس شرایط اقلیمی و با نظارت کارشناسان، نظارت بر قیمت‌گذاری نهال‌ها و نحوه توزیع آنها را از جمله مسائلی ذکر کرد که باید پیش از گذشته اقدام‌های مناسب در این مورد به عمل آید.

وی با بیان این که تمام تولیدکنندگان انواع نهال کشاورزی باید قبل از فعالیت نسبت به کسب مجوز لازم اقدام کنند تا بدون دغدغه، نیاز متقاضیان تامین شود،  اهمیت اخذ مجوز در خصوص جابه‌جایی و همچنین تولید نهال‌های اصلاح شده را نیز یادآور شد و نظارت بر عملکرد فعالان این بخش را خواستار شد.

فرماندار مهریز بدون اشاره به تعداد نهالستان‌های منطقه و میزان تولید سالانه آنها، گفت: تمام فعالیت‌های بخش کشاورزی باید در چارچوب قانون و تحت نظارت واحدهای مربوطه صورت گیرد چرا که هرگونه تعلل در این خصوص به تولید در این بخش ضربه می‌زند.

در حال حاضر سطح اراضی کشاورزی شهرستان مهریز  ۱۷ هزار و ۵۰۰ هکتار است که نظر به فعالیت حدود ۱۵ هزار بهره‌بردار در کاشت، داشت و برداشت محصولات باغی و زارعی این شهرستان، میانگین سهم هر کشاورز ۱۱ هزار و ۶۶۷ مترمربع است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جهاد كشاورزي نهالستان فرماندار مهريز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۱۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی تولید ۳۳۰ هزار تن گندم در شهرستان کرمانشاه

فرماندار کرمانشاه از پیش‌بینی برداشت ۳۳۰ هزار تن گندم در این شهرستان خبر داد و گفت: پیگیری مطالبات و اعتبارات از همین ابتدای سال در دستور کار باشد تا پرداخت به موقع اعتبارات انجام شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدرضا آمویی امروز _یکشنبه، دوم اردیبهشت_ در جلسه ستاد برداشت گندم (شورای کشاورزی شهرستان) که در سالن جلسات شهید باهنر فرمانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: سال قبل هماهنگی خوبی بین اعضای ستاد، اداره غله و جهاد کشاورزی شاهد بودیم و بخشداران مشکلات این حوزه را پیگیر شدند، همچنین بانک‌های عامل مساعدت لازم را انجام دادند.

وی با اشاره به اینکه امسال پیش‌بینی می‌شود بیش از ۳۳۰ هزار تن گندم و دانه‌های روغنی در حوزه کشاورزی برداشت شود، افزود: ظرفیت برداشت اگر هم معادل سال پیش باشد، اما از آنجا که کشاورزان برای پیشگیری از آسیب به محصولات برای برداشت حساسیت دارند، لذا باید همکاری لازم با آن‌ها صورت بگیرد.

فرماندار کرمانشاه با اشاره به اینکه در زمینه کاهش آتش‌سوزی‌ها و کنترل پس چراها نیاز به آموزش و اطلاع‌رسانی همگانی به ویژه رسانه‌ها دارد و دستگاه‌های متولی پیش از فرارسیدن فصل گرم باید به این موضوع اهمیت دهند، گفت: پس از برداشت محصول اگر از زمین محافظت شود، برای کاشت بعدی نیز کیفیت بهتری را خواهیم داشت، نظام مهندسی نیز می‌تواند با بازرسی لازم با هرگونه تخلفات در این عرصه مبارزه کند.

وی با تأکید بر استفاده از کمباین‌های استاندارد، از ساماندهی سیلوها، مبارزه با آفت زنگ زرد، رعایت حریم قانونی عرصه کشاورزی و عدم تعرض به منابع طبیعی در این شهرستان خبر داد و گفت: پیگیری مطالبات و اعتبارات از همین ابتدای سال در دستور کار باشد و پرداخت به موقع اعتبارات انجام شود، تا در حقیقت شیرینی برداشت را به کام کشاورزان تلخ نشود.

آمویی با تاکید بر اهمیت پرداخت زکات در حوزه کشاورزی، بیان کرد: کشاورزان ما مقید به پرداخت زکات هستند و باید به آنان اطلاع‌رسانی و آموزش داده شود که از طریق سامانه الکترونیکی پرداخت‌ها با سهولت بیشتری انجام می‌شود.

کد خبر 746747

دیگر خبرها

  • مراسم معارفه فرماندار ویژه کاشان برگزار شد
  • پرورش ماهیان گرمابی در دشتستان از طرح‌های اولویت‌دار شیلات است
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در مهریز 
  • فرماندار ویژه کاشان معرفی شد
  • پیش‌بینی تولید ۳۳۰ هزار تن گندم در شهرستان کرمانشاه
  • نقش مهم اشتغالزایی در ماندگاری ساکنان مناطق مرزی خراسان رضوی
  • ۲۱۱ هزار تن محصول کشاورزی در شهرستان دشتی تولید شده است
  • اکلین رویداد استانی «پسران نوآوین» در مهریز برگزار می‌شود
  • فروش ویژه 3 نهال گردو چندلر، فرنور و پکان 12 تنی با مجوز جهاد کشاورزی از کرج
  • نظارت بر مراکز تامین و تولید کالاهای اساسی کشاورزی آغاز شد