Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، در دومین روز ثبت نام متقاضیان برنامه اقدام ملی مسکن تا ساعت ۷ صبح امروز چهارشنبه ۲۲ آبان، در خراسان شمالی ۱۷۴۷ نفر، خراسان جنوبی ۲۴۴۸ نفر و سیستان و بلوچستان ۹۰۹۲ نفر ثبت‌نام کرده‌اند. در استان قم با ثبت نام ۴۴۰۰ نفر در ۲۱ آبان ثبت نام متقاضیان به پایان رسید و سایت بسته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر آخرین آمار ثبت‌شده نزدیک به ۸۰ درصد کل ظرفیت در سه استان در برنامه اقدام ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند. در این برنامه، ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در سال‌های ۹۸ و ۹۹ در سراسر ایران احداث و بهره‌برداری می‌شود. ۲۰۰ هزار واحد سهم شرکت عمران شهرهای جدید در شهرهای جدید، ۱۰۰ هزار واحد سهم بافت فرسوده و ناکارآمد شهری و شرکت بازآفرینی شهری و ۱۰۰ هزار واحد سهم شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر و بنیاد مسکن است.

دفتر اقتصاد مسکن پیش‌تر اعلام کرده بود استان‌های قم با پنج شهر، خراسان شمالی با پنج شهر، خراسان جنوبی با ۲۳ شهر و سیستان و بلوچستان با ۱۸ شهر در برنامه اقدام ملی مسکن شرکت کرده‌اند. نشانی ثبت نام tem.mrud.ir است و متقاضیان و افراد تحت تکفل باید فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی از اول فروردین ۸۴ به بعد باشند.

استفاده نکردن از امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و ساخت واحد مسکونی پس از انقلاب، متأهل یا سرپرست خانوار بودن و داشتن دست‌کم پنج سال سابقه سکونت در پنج سال اخیر در شهر مورد تقاضا از دیگر بایدهاست.

زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن می‌توانند در این طرح نام‌نویسی کنند. نداشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی نظیر چک برگشتی، تسهیلات معوقه و...، توانایی تأمین هزینه ساخت مسکن مازاد بر تسهیلات بانکی، امکان سپرده‌گذاری دست‌کم ۳۰ درصد هزینه ساخت مازاد بر تسهیلات بانکی از دیگر شروط است.

کد خبر 463070 برچسب‌ها مسکن

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۱۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث ۴۰۰ واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی استان اردبیل

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل‌ از احداث ۴۰۰ واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حامد رضایی در جلسه هماهنگی تأمین مسکن مددجویی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲، ۱۹۸ واحد مسکونی تحویل جامعه هدف بهزیستی استان شد و ۴۰۰ واحد مسکونی نیز در حال احداث است.

وی افزود: برای احداث این واحدها در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۲۸۰ میلیارد ریال از منابع داخلی سازمان به خانواده‌های تحت پوشش در قالب کمک هزینه احداث، خرید واحد مسکونی و اجاره بهای بلاعوض پرداخت شده است که در سایه تلاش همکاران خدوم بهزیستی استان این میزان ۲ برابر اعتبار ابلاغی ابتدای سال است.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل با تاکید بر سرعت‌بخشی به مراحل تکمیل و احداث واحدهای مسکونی گفت: ضرورت دارد همکاران بهزیستی تکمیل و تحویل واحدهای مسکونی در حال احداث را در اولویت قرار دهند تا در پایان سال جاری متقاضیان بتوانند واحد مسکونی خود را تکمیل و مورد استفاده قرار دهند.

رضایی ادامه داد: در طرح مسکن ملی ۳۴۰۰ خانوار تحت پوشش در سطح استان ثبت‌نام کرده و مشخصات افراد واجد شرایط برای تخصیص واحدهای مسکونی به اداره کل راه و شهرسازی ابلاغ شده است، لذا برای تخصیص واحد مسکونی به این افراد لازم است پیگیری و تعامل لازم با راه و شهرسازی و بنیاد مسکن شهرستان‌ها صورت گیرد.

وی در پایان گفت: بازدید میدانی از واحدهای مسکونی در حال احداث جامعه هدف، دارای اهمیت بوده و این بازدیدها باید توسط همکاران بهزیستی شهرستان‌ها مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 747027

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۹ هزار واحد مسکونی در سمنان در حال ساخت است
  • آغاز ساخت ۹۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در اردل
  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • مقاوم سازی بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی
  • ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در استان بوشهر
  • توضیحات وزارت راه و شهرسازی درباره یک گزارش
  • آغاز ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در استان بوشهر
  • احداث ۴۰۰ واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی استان اردبیل
  • انعقاد قرارداد تسهیلات ۴۵۰ هزار واحد مسکونی
  • ۵۹ درصد واحد‌های مسکونی روستایی در دشتستان مقاوم سازی شد