Web Analytics Made Easy - Statcounter

سه چهره پشت انعطاف در موضع‌گیری‌های آمریکا نسبت به اقدامات ترکیه در خاورمیانه هستند، آنها با روسای جمهور کشورشان ارتباطات خانوادگی داشته و این ارتباط به آنها در تقویت روابط آنکارا با واشنگتن کمک می‌کند.

به نوشته روزنامه نیویورک تایمز آمریکا، از این سه چهره برات آلبایراک، وزیر دارایی و خزانه داری ترکیه و داماد رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه است که بر روابط کشورش با آمریکا نظارت دارد، دومین چهره محمد علی یلسینداگ، تاجر ترکیه‌ای و شریک تجاری سازمان ترامپ و حامی موضع‌گیری‌های آنکارا نسبت به واشنگتن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما سومین نفر در این ارتباط جارد کوشنر است که به عنوان داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در سیاست خارجه از نفوذ گسترده‌ای برخودار است.

این سه چهره با ارتباطات شخصی که با یکدیگر دارند، موفق شدند خط ارتباطی میان ترامپ و اردوغان برقرار کنند. قرار است اردوغان امروز (چهارشنبه) پس از چند هفته از آغاز حمله نظامی این کشور علیه شمال سوریه، به کاخ سفید برود.

اردوغان در مصاحبه‌ای تلویزیونی پیش‌بینی کرده بود مذاکرات ویژه میان داماد و وزیر مالی او با کوشنر به بازگشت به مسیر درست روابط پر تنش میان واشنگتن و آنکارا ختم شود.

آمریکا از تحریم ترکیه به دلیل عملیات نظامی علیه شمال شرق سوریه خودداری کرد، این کشور حتی پس از آنکه ترکیه از سامانه‌های دفاع موشکی روسیه استفاده کرد، تحریم‌ها را به تعویق انداخت. این انعطاف تا خودداری دولت آمریکا از تحریم بانک‌های ترکیه حتی پس از اثبات فرار آنها از تحریم‌های آمریکا علیه ایران ادامه یافت.

اردوغان موفق شد با کمک داماد خود و شریک تجاری ترکیه‌ای ترامپ، به عنوان دو فرستاده ترکیه به کاخ سفید و گفت‌وگو با کوشنر درباره راه‌های ممکن برای کنار گذاشتن اختلاف‌نظرها، کشورش را از تحریم‌های احتمالی آمریکا نجات دهد.

تاثیر حضور این دو چهره در کاخ سفید با حضور آلبایراک در کنفرانسی که یلسیدانگ در هتل بین‌المللی ترامپ در واشنگتن ترتیب داده بود و در آن کوشنر نیز حضور داشت، نمایان شد. در این کنفرانس داماد اردوغان موفق شد کوشنر را راضی کند تحریم‌ها علیه ترکیه در زمینه خرید سلاح‌ از روسیه را به تاخیر بیندازد، پس از این کنفرانس نیز نشست فوری در دفتر کاخ سفید برگزار شد.

به گفته بسیاری از مشاوران اردوغان، دو رئیس جمهوری ترجیح می‌دهند از روابط خانوادگی و تجاری خود به عنوان کانال مخفی برای رایزنی‌ها استفاده کنند، آنها اینگونه توجیه می‌کنند که نسبت به توطئه چینی برخی مسؤولان در دولت‌هایشان علیه خودشان تردید دارند./ایسنا

بیشتر بخوانید/داماد ترامپ به برخی اطلاعات بسیار محرمانه دسترسی دارد

  23:33 :: 1397/12/11

 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۱۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: باید به فرزند بی‌قانون غرب فشار بیشتری وارد کنیم

رئیس‌جمهور ترکیه خواستار فشار بیشتر به رژیم صهیونیستی برای تبعیت از قطعنامه شورای امنیت درباره آتش‌بس در غزه شد.

به گزارش ایسنا، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه روز چهارشنبه گفت به رژیم صهیونیستی باید فشار بیشتری وارد کرد تا به آتش‌بس در غزه پایبند شود.

شورای امنیت سازمان ملل روز دوشنبه قطعنامه «آتش‌بس فوری» را در غزه تصویب کرد اما مقام‌های تل‌آویو گفته‌اند به آن پایبند نخواهند بود.

اردوغان درباره این موضع مقام‌های رژیم صهیونیستی گفت: «برای اینکه اسرائیل، این فرزند بی‌قانون غرب به تصمیم سازمان ملل برای آتش‌بس در غزه پایبند باشد، باید فشار بیشتری را احساس کند».

رئیس‌جمهور ترکیه همچنین از تصمیم شورای امنیت در تصویب قطعنامه آتش‌بس در غزه استقبال کرد و گفت معتقد است که مفاد آن اجرایی خواهد شد.

او در ادامه گفت آنکارا «تمام تلاش خود را به کار خواهد بست تا برادران فلسطینی در غزه هر چه زودتر به صلح و آرامش برسند».

اردوغان اخیرا نیز گفته ترکیه یکی از کشورهایی است که بیشترین حمایت را از فلسطین داشته و تندترین واکنش را درباره رژیم صهیونیستی از روز نخست حملات علیه غزه نشان داده است.

در همین راستا، «صالح ابو عزه» تحلیلگر فلسطینی در حساب کاربری خود در پلتفرم ایکس نوشت در اکثر تظاهرات مردمی در ترکیه، معترضان خواستار توقف تجارت با رژیم صهیونیستی هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تحریم‌های آمریکا مانع روابط بانکی و توسعه تجاری اسلام‌آباد-تهران است
  • اردوغان با بایدن دیدار می‌کند
  • تلاش دوباره مخالفان ترکیه برای شکست اردوغان
  • عاقبت کسی که برای هموطنانش از ترامپ درخواست تحریم کرد+عکس
  • اردوغان: به فرزند بی قانون غرب باید فشار بیاوریم | قطعنامه اجرایی خواهد شد
  • اردوغان: باید به فرزند بی‌قانون غرب فشار بیشتری وارد کنیم
  • امیدوارم کاسبان تحریم در سال ۱۴۰۳ کم کارتر شوند!
  • روسیه برای دریافت پول فروش نفت به مشکل خورد
  • انتخابات شهرداری استانبول / رای کردها، تعیین کننده رقابت اصلی
  • تهران-آنکارا در مسیر تجارت ۳۰ میلیارد دلاری