Web Analytics Made Easy - Statcounter

اخبار اقتصادی-  اجرای طرح ملی مسکن توسط دولت آن هم با 4 شرط عجیب و غریب مانند شرط تاهل، عدم استفاده از تسهیلات دولتی حوزه زمین و مسکن از اول انقلاب تاکنون، عدم داشتن مالکیت از تاریخ اول تیرماه 84 به بعد و سابقه 5 سال سکونت و همچنین میزان کم عرضه واحد نشان می دهد این طرح نمی تواند بازار مسکن را کنترل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش افکارنیوز، عملکرد دولت حسن روحانی چند برابرشدن قیمت مسکن در سالهای اخیر نشان از کارنامه ضعیف دولت تدبیر و امید دارد و با چنین طرح هایی مردم برای خانه دار شدن راه به جایی نمی برند.

در هر صورت محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ثبت نام تهرانی‌ها در طرح ملی مسکن اظهار کرد: تهران در برنامه‌ریزی ما برای قرار گرفتن در طرح ملی مسکن با توجه به سهم اراضی قرار دارد.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد بازسازی تهران باقی مانده است، ادامه داد: ثبت نام تهران را در اولویت سوم انجام می‌دهیم به این دلیل که تمام اراضی شناسایی شوند و امیدواریم تا پایان آذر ماه ثبت نام طرح ملی مسکن تمام شود.

محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به عملکرد دولت در اجرای طرح ملی مسکن، گفت: دولت و وزارت راه و شهرسازی در حدود یک سال پایانی عمر خود تازه به دنبال اجرای طرح تولید انبوه مسکن است، آن هم نه به میزان مورد نیاز کشور، بلکه تنها 400 هزار واحد مسکونی تولید خواهد شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کشور سالانه به حدود 800 هزار واحد مسکونی جدید نیاز دارد تا زوج های جوان و متقاضیان اصلی صاحب مسکن شوند، اما دولت تنها به دنبال تولید سالانه 200 هزار واحد مسکونی در کشور است.

وی با بیان اینکه طرح ملی مسکن تأثیر مثبتی در بازار مسکن نخواهد داشت، افزود: اگر بپذیریم که دولت در یک سال آینده، سالانه حدود 200 هزار واحد مسکونی می سازد، باز هم وزارت راه حدود 600 هزار واحد از برنامه عقب خواهد ماند.

مجلس از دولت و وزارت راه و شهرسازی توقع تولید مسکن را ندارد، بلکه ما می خواهیم که وزارتخانه زمینه حضور بخش خصوصی در بازار تولید مسکن را فراهم کند

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: مجلس از دولت و وزارت راه و شهرسازی توقع تولید مسکن را ندارد، بلکه ما می خواهیم که وزارتخانه زمینه حضور بخش خصوصی در بازار تولید مسکن را فراهم کند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: در شرایط کنونی، زمین سهم برجسته ای در قیمت تمام شده بازار مسکن دارد و سازندگان توان تأمین زمین و تولید مسکن را ندارند، بنابر این دولت باید تمرکز خود را در عرصه ارائه زمین دولتی به سازندگان بگذارد.

سیدفرید موسوی دیگر نماینده مجلس نیز در خصوص طرح ملی مسکن گفت: طرح ملی مسکن و یا هر طرح دیگری در حوزه مسکن بی نتیجه خواهد ماند زیرا متاسفانه سیاست گذاران ما در حوزه مسکن بیشتر مباحث عرضه را در نظر می گیرند و تصورشان این است که با افزایش عرضه مسکن می توان قیمت آن را مدیریت و کنترل کنیم که اینگونه نیست و این موضوع جای ایراد دارد.

وی افزود: مشکل مسکن صرفا بحث عرضه نیست قطعا راه حل ها و نسخه هایی که بر این مبنا شکل می گیرد نمی تواند کارآمدی لازم را داشته باشد باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تشریح کرد: ورود مسئولین مربوطه به این موضوع در شرایط فعلی خوب بوده ولی تا زمانی که مهندسی تقاضا را به درستی انجام نداده و تقاضا را مدیریت نکنیم، توان خرید بخش متقاضی را نتوانیم افزایش دهیم و یک مهندسی مناسب، درست و کارآمد در بخش تقاضا شکل ندهیم، هر طرحی که در حوزه مسکن مطرح می شود نمی تواند کارآمد باشد.

موسوی عنوان کرد: سایر کشورها نیز با مشکل مسکن مواجه بودند ولی با یک سری ابزارها توانستند این موضوع را مدیریت کنند که متاسفانه در کشور ما به دلیل عدم توجه به بخش تقاضا، راه حل های ارائه شده صرفا در بخش عرضه است.چنانچه این طرح بتواند کنترل لازم را بر بخش مسکن داشته باشد این کنترل مقطعی بوده و مُسکِنی بیش نیست و جوابگوی مشکلات این حوزه نخواهد بود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: دولت انقلاب حسن روحانی قیمت مسکن ثبت نام وزیر راه طرح ملی مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۱۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۲۱ هزار مسکن روستایی در سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سیستان و بلوچستان گفت: تا سه ماه آینده ۲۰۰ واحد نهضت ملی مسکن به متقاضیان در سیستان و بلوچستان تحویل خواهد شد.

بیک مداح در گفت وگو با ایسنا افزود: علاوه بر این تعداد واحد، ۲۱ هزار واحد روستایی نیز در سطح روستاهای استان در حال ساخت است.

بیک مداح افزود: متوسط پیشرفت فیزیکی طرح نهضت ملی مسکن در طرح‌های بنیاد مسکن در سیستان و بلوچستان ۶۰ درصد است.

وی خاطرنشان کرد: : در سه ماهه نخست سال جاری تعداد ۲۰۰ واحد در شهرهای سیستان و بلوچستان تحویل متقاضیان خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ساخت ۲۱ هزار مسکن روستایی در سیستان و بلوچستان
  • اولویت امسال دولت واگذاری پروژه‌های مسکونی به مردم است
  • دولت برای رشد اشتغال‌زایی و کاهش تورم اقتصاد را به مردم بسپارد
  • چرا دردی دوا نمی‌شود؟
  • تشکیل کارگروه مشترک دولت و انبوه‌سازان برای رفع مشکل مسکن
  • مشارکت مردم در مقوله تولید، رمز عبور از چالش‌های اقتصادی است
  • رتبه دوم قم در طرح نهضت ملی مسکن 
  • راه‌اندازی ۱۳ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی حوزه کشاورزی در لرستان
  • نماینده مجلس:دولت رئیسی کاری کرده که حتی شرکتهایی که کار دانش بنیان نمی کنند، خودشان را دانش بنیان جا می زنند
  • شتاب ساخت مسکن ملی در استان همدان