Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آدربایجان شرقی با بیان این‌که دولت در خصوص خسارت اماکن و واحدهای دامی مصوباتی اعلام کرده است، گفت: کمک‌های بلاعوض و وام کم بهره به اماکن دامی روستاییان تعلق می‌گیرد و همچنین مبلغی برای جبران خسارت احشام تلف شده‌ی دام سبک و سنگین به صورت جداگانه توسط دولت مصوب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حبیب شریفیان در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که خسارت وارده ناشی از زلزله به واحدهای دامی مناطق زلزله زده‌ میانه و سراب افزایش یافته است، گفت: تاکنون به بیش از ۷۰۰ واحد دامی در مناطق زلزله زده، خسارت وارد شده است.

وی ادامه داد: با توجه به تدوام و وقوع پس لرزه‌ها در مناطق زلزله زده، خسارت وارده به واحدهای دامی افزایش یافته است.

وی افزود: اگر زلزله‌ای با شدت چهار یا پنج ریشتری در این مناطق رخ دهد قطعا آمار خسارت وارده به واحدهای دامی افزایش خواهد یافت.

شریفیان با بیان این‌که تاکنون ۱۵۰۰ راس دام سبک و سنگین در مناطق زلزله زده‌ی سراب و میانه تلف شده است، گفت: طبق برآورد و آمار اعلام شده، ۹۰ راس دام سنگین و ۱۵۰ راس دام سبک در روستای ورنکش تلف شده است.

وی ادامه داد: با توجه به تدوام آوار برداری در مناطق زلزه زده، بی شک آمار احشام تلف شده در این مناطق افزایش خواهد یافت.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آدربایجان شرقی بیان کرد: با اتمام آواربرداری تمامی لاشه‌های احشام تلف شده در مناطق زلزله زده به طور کامل جمع آوری و دفن می‌شوند.

وی ادامه داد: برخی از واحدهای دامی غیرقابل دسترس بوده و ماشین آلات سنگین نمی‌توانند به آن‌ها دسترسی پیدا کنند، قطعا آواربرداری این مناطق زمان بر خواهد بود.

شریفیان با بیان این‌که برای جلوگیری از شیوع بیماری براثر لاشه‌های احشام، ضدعفونی کامل در مناطق زلزله زده انجام شده است، افزود: تمامی اماکن و واحدهای دامی ضدعفونی شده و لاشه‌هایی که نیز زیر آوار دفن شده‌اند بعد از آوار برداری به صورت کاملا بهداشتی دفن خواهند شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۱۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران استان زنجان را فرا می گیرد

محمدرضا رحمان نیا در گفتگو با خبرنگار مهر، به وضعیت جوی استان زنجان طی چند روز آینده اشاره کرد و گفت: آسمان استان صاف و آفتابی بوده و شاهد وزش باد شدید خواهیم بود.

وی ابراز کرد: با توجه به وقوع وزش باد شدید به شهروندان توصیه می‌شود در کنار ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان فرسوده تردد نکنند.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان، با بیان اینکه از اواخر روز جمعه سامانه بارشی ضعیفی وارد استان می‌شود، گفت: تا اواخر هفته آینده بارش‌ها مهمان زنجانی‌ها است و در برخی مناطق مناطق بارش‌ها قابل توجه خواهد بود که در این میان شاهد وقوع رعد و برق خواهیم بود که در این میان به شهروندان توصیه می‌شود در بلندی‌ها تردد نکنند.

رحمان نیا تاکید کرد: دمای هوای استان هم طی چند روز آینده تغییری نخواهد داشت و دمای فعلی شهر زنجان ۱۰ درجه سانتیگراد بوده که این میزان نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه کاهش یافته است.

کد خبر 6081644

دیگر خبرها

  • ورود سامانه بارشی جدید به فارس
  • تمامی واحدهای روستایی با مشارکت مردمی و تسهیلات ساخت ویلایی ساخته می‌شود
  • وزش باد در خراسان رضوی شدت می‌گیرد
  • وزش باد در خراسان رضوی شدت می گیرد
  • فیلم/ خسارت زلزله ۵.۶ ریشتری در شمال ترکیه
  • (ویدئو) خسارت زلزله ۵.۶ ریشتری در شمال ترکیه
  • خسارت زلزله ۵.۶ ریشتری در شمال ترکیه + فیلم
  • تصاویری از خسارت شدید به روستاها در زلزله جدید ترکیه
  • ضرورت استفاده از پسماند کشاورزی برای جلوگیری از فشار کمتر به مراتع همدان
  • بارش باران استان زنجان را فرا می گیرد