Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی دولت درباره اظهارات رئیس جمهور درباره فساد گفت: دولت اتهام به کسی نمی زند ولی خواستار شفافیت است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، «علی ربیعی»، سخنگوی دولت، در نشست خبری خود در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: در جهانی که افراطی گری‌ها، در بنیان های نظری اسلام به زندگی مردم آسیب می رساند، هفته وحدت الگو و نمونه ای برای مسلمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز در جلسه هیات دولت بر چگونگی حمایت اجتماعی- معیشتی، ۷دهک جامعه بحث شد‌. این موضوع بیش از ۱۸ میلیون خانوار را در برخواهد گرفت که ترکیبی از درآمد، شاخص های برخورداری و گروه های هدف مشخص است. این موضوع دهک های متوسط به پایین را هم در برخواهد گرفت.

او در ادامه بیان کرد: بحث اصلی دولت افزایش قدرت خرید این طبقه از جامعه، اعم از کالاهای مورد نیاز و اساسی است.

ربیعی در ادامه گفت: زلزله آذربایجان و شیوه رسیدگی به زلزله زدگان امروز در دولت مطرح شد. در جلسه تاکید شد تا آواربرداری با سرعت انجام شود. معاون اول رییس جمهور هم امروز عازم مناطق زلزله زده هستند.

او در بخش دیگری از اظهارات خود درباره اظهارات رئیس جمهور در یزد در زمینه مقابله با فساد گفت: امروز در دولت تاکید شد که همه دستگاه ها و وزارتخانه ها اطلاعات مشروح خود را درباره صحبت‌های رئیس جمهور، ارائه دهند. 1.8 میلیارد دلار اوراق در دولت احمدی خریداری شده است. برخی  اخطار دادند پول خود را بردارید ولی در زمانش صورت نگرفت. اینکه چرا پول در زمان خودش برداشت نشد، ابهام است و باید روشن شود. بابک زنجانی نیز مورد دیگری است. او فقط 800 میلیون دلار از بانک گرفته است. باید مشخص شود چه کسی دستور این کار را داده است. بحث دولت عدم بازداشت نیست بلکه درخواست دولت، پیگیری و روشنگری است. تحت عنوانی از دولت نفت گرفته شده ولی مشخص نیست، پول آن کجا رفته است. مشخص نیست با آن پول، چه کرده اند. دولت اتهام به کسی نمی زند ولی خواستار شفافیت است.

سخنگوی دولت افزود: اعتقاد ما این است که باید افکار عمومی را قانع کنیم. اهتمام ما در جهت مقابله با فساد یکسویه و موقتی نیست. نظر دولت مقابله با فساد به شکل ساختارمند و افزایش نظارت مردم است. دولت در موارد دیگر از قوای قضاییه و مقننه و هرکسی که در مقابله با فساد اقدام کرده، حمایت کرده است. آیا شیوه تبلیغات در زمینه مقابله با فساد دو قطبی کردن نبود؟ جامعه این احساس را دارد که این اقدام همه گیر بوده است؟ حاشیه سازی هایی که صورت می گیرد به مبارزه با فساد اسیب می‌زند وگرنه رئیس جمهور در حال انجام رسالت خود است. دولت با مبارزه با فساد، مقابله نمی کند ولی خواستار مقابله ساختارمند و همه جانبه است تا حاشیه امنی برای کسی وجود نداشته باشد.

 

خبر تکمیل می شود ....

بیشتر بخوانید: لازم باشد شب انتخابات هم استانداران و فرمانداران را تغییر می‌دهم لایحه «مقید و محدودسازی حق طلاق شوهر» بار دیگر در دستورکار دولت قرار گرفت

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جلسه هیات دولت حاشیه جلسه هیات دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۱۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با ایمان به شعار ما می‌توانیم بر همه مشکلات غلبه خواهیم کرد/ دشمن می‌خواهد با شبهات علمی و شهوت عملی، ایمان و امید جوانان را هدف قرار دهد

به گزارش حوزه سیاست خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز پنجشنبه در اجتماع باشکوه مردم سمنان با قدردانی از استقبال گرم مردم تصریح کرد: باور بنده این است که این استقبال مردم نشانه عشق به انقلاب، نظام، ولایت و ارزش‌هاست و مبحت آنها به بنده نیز صرفا به عنوان یک خدمتگزار و سرباز ولایت است و بنده این محبت و حضور مردم را برای خود مسئولیت‌آور می‌دانم.

رئیس جمهور برخورداری از فرهنگ غنی، علم، ایمان و دلدادگی به دین را از ویژگی‌های تمدنی و تاریخی مردم سمنان برشمرد و افزود: مردم سمنان مردمی باایمان و امیدوار هستند؛ دو اصلی که همواره از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز برای انسان‌های سالک و دلداده به انقلاب محوری عنوان شده است. دشمن تلاش می‌کند با روش‌های مختلف، با ایجاد و گسترش شبهات علمی و شهوت عملی، ایمان و امید جوانان ما به عنوان دو رکن اساسی برای موفقیت و پیشرفت را هدف قرار دهد، اما امروز شاهدیم که به رغم خواست دشمن و با همت و تلاش همین جوانان و حمایت دولت 8 هزار و 400 واحد تولیدی راکد احیا شده است.

رئیسی با اشاره به نهضت تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام، رسیدگی به مشکلات در حوزه‌های آب، برق، جاده، درمان و دیگر بخش‌ها را وجه اصلی همت و تلاش دولت مردمی برشمرد و اظهار داشت: دولت مردمی در مواجهه با مشکلات از کنار آنها عبور نمی‌کند، بلکه برای آن مشکل چاره‌اندیشی و برای رفع آن تلاش می‌کند. از صبح امروز تا کنون پیگیر کیفیت اجرای مصوبات سفر اول دولت به سمنان بودیم و از جمله از نیروگاه سیکل ترکیبی، خط انتقال آب و نیروگاه تجدیدپذیر بازدید و بخش‌های جدید آن را افتتاح کردیم.

رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه رفع دغدغه مردم در زمینه مسکن نیز از دیگر برنامه‌های دولت است، به افتتاح 2 هزار واحد مسکونی در جریان این سفر اشاره کرد و با بیان اینکه 19 هزار واحد مسکونی دیگر نیز در استان در دست ساخت است، تصریح کرد: امروز شاهد آن هستیم که نرخ بیکاری در استان به شکل قابل توجهی کاهش یافته و با فعال شدن تولید در عرصه‌های مختلف صنعتی، معدنی، کشاورزی و دیگر عرصه‌ها اشتغال رونق گرفته است.

رئیسی با بیان اینکه دولت به خدمتگزاری برای شما مردم افتخار کرده و با اتکا به شعار «ما می‌توانیم» شبانه‌روزی به دنبال حل مشکلات است، خاطرنشان کرد: همانطور که عملیات «وعده صادق» با تلاش رزمندگان و مجاهدان ما در سنگر مبارزه با دشمن تحقق یافت در سنگر تولید نیز با دنیایی از امید و ایمان حرکت کرده و با باور ما می‌توانیم همه مشکلات را حل خواهیم کرد.

رئیس جمهور تاکید کرد: دیروز برخی می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم را که باعث حساسیت دشمن می‌شود، اما امروز موشک‌های ما به قلب دشمن فرود می‌آید تا آنها را متوجه جنایات و نسل‌کشی‌هایشان کند؛ ‌یقین داریم همانگونه که رهبری معظم انقلاب اسلامی به ما آموختند، در همه عرصه‌های اقتصادی، سیاسی، نظامی و امنیتی می‌توانیم بر مشکلات غلبه کنیم.

دیگر خبرها

  • اگر فساد از بالا خشک نشود، جواب گرفتن سخت است
  • قیمت مسکن در تهران کاملاً تحت کنترل است
  • (ویدئو) رئیس آژانس مبارزه با فساد به اتهام فساد بازداشت شد
  • معاون رئیس جمهور: رشد قیمت مسکن در تهران ‌منفی شد
  • رئیس‌جمهور: می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم
  • با ایمان به شعار ما می‌توانیم بر همه مشکلات غلبه خواهیم کرد/ دشمن می‌خواهد با شبهات علمی و شهوت عملی، ایمان و امید جوانان را هدف قرار دهد
  • رئیسی: می‌گفتند روی موشک‌ها شعار مرگ بر اسرائیل ننویسیم
  • زمینه رشد و شکوفایی استعدادهای فرزندان بی سرپرست فراهم شود
  • آیت‌الله رئیسی وارد سمنان شد
  • تأمین اعتبارات لازم برای مقابله با خسارتهای سیلاب