Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-03-28@11:51:28 GMT

آخرین وضعیت صادرات زعفران

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۸۱۲۸۲

در حالیکه پیش از این رئیس شورای ملی زعفران از کاهش ۲۰ درصدی صادرات این محصول خبر داده بود، مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی از رشد صادرات زعفران می‌گوید. ناطقان: چندی پیش محسن احتشام - رئیس شورای ملی زعفران از کاهش ۲۰ درصدی صادرات زعفران خبر داده و اعلام کرد: با وجود اینکه امسال پیش‌بینی می‌شود افزایش تولید زعفران را داشته باشیم، اما اکنون با کاهش میزان صادرات این محصول مواجه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این رابطه حسین زینلی  _ مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی _ به ایسنا، گفت: روند صادرات زعفران از سال گذشته تاکنون هیچگونه کاهشی نداشته؛ بلکه یک تا دو درصد هم افزایش داشته است. از امروز به بعد هم صادرات این محصول با شدت بیشتری صورت خواهد گرفت، چون هم دولت و هم بخش خصوصی نگاه ویژه‌ای به این محصول دارند.

وی ادامه داد: اکنون اگر از گمرک و بخش بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی و صمت جویا شوید؛ تا آبان ماه صادرات زعفران با یک تا دو درصد افزایش مواجه بوده است.

زینلی افزود: در تیرماه امسال نسبت به تیرماه سال گذشته، معادل ۲۰ درصد از میزان صادرات زعفران در یک مقطع کوتاه کاسته شد و رئیس شورای ملی زعفران منظورش در رابطه با کاهش صادرات مربوط به این مقطع بوده است.

مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی ما برای ماه‌های آینده این است که قیمت خرید زعفران از کشاورزان به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند و ما در این زمینه تلاش می‌کنیم تا قیمت خرید این محصول از کشاورزان را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه معادل ۳۰ درصد از گل زعفران به دلیل برداشت دیرهنگام و نبود نیروی کارگر، بر روی زمین می‌ماند که این موضوع خسارت شدیدی به کشور وارد می‌کند، ادامه داد: در سال جاری سه نوع دستگاه برای برداشت مکانیزه گل زعفران ساخته شده که یکی از آنها در هفته آینده رونمایی می‌شود، یک مورد دیگر هم در گذشته رونمایی شده و نوع دیگر این سه دستگاه نیز، منتظر این است که شرکت دانش بنیان این دستگاه توسط بخش خصوصی خریداری شود. هر کدام از این سه دستگاه توانایی این را دارند که روزی یک هکتار برداشت گل زعفران داشته باشند.

زینلی افزود: تا سال آینده برداشت کُلاله از گل زعفران هم مکانیزه می‌شود که در این صورت هم هزینه‌های تولید زعفران به شدت کاهش می‌یابد و هم خسارات عدم برداشت گل زعفران توسط کشاورز به خاطر کمبود نیروی کارگر جبران خواهد شد.

وی در پایان با بیان اینکه کاشت زعفران کاملا مکانیزه شده است،گفت: اکنون ماهانه معادل ۳۰ تن زعفران به خارج از کشور صادر می‌شود. منبع: ایسنا برچسب ها: صادرات ، زعفران ، شفاف سازی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: صادرات زعفران شفاف سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۱۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۸ درصدی صادرات به روسیه در ۱۴۰۲

به گزارش خبرگزاری مهر، اکبر گداری با اشاره به پیشبرد اهداف همکاری‌های دوجانبه و مراودات تجاری و اقتصادی ایران با روسیه، اظهار کرد: گزارش مرکز آمار گمرک نشان می‌دهد که طی ۱۱ ماه ۱۴۰۲، ایران از لحاظ ارزشی حدود ۸۵۱ میلیون دلار کالا و به لحاظ وزنی ۱۹۸۴ هزار تن کالا به روسیه صادر کرده است که این اعداد حکایت از رشد صادرات به این کشور را می‌دهند.

وی ادامه داد: صادرات به روسیه در ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ حدود ۲۸ درصد از نظر ارزشی و ۵۵ درصد از نظر وزنی رشد داشته است.

بر اساس اعلام سازمان توسعه تجارت، گداری از اعزام هیأت‌های تجاری به منظور توسعه همکاری‌های تجاری بین ایران و روسیه در ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: اعزام هیأت‌های تجاری، علاوه بر همکاری استان‌ها در نمایشگاه‌های بین‌المللی و رویدادهای تجاری دو کشور باعث آشنایی و حضور چشمگیر و پررنگ‌تر شدن شرکت‌های توانمند تولیدی – صادراتی دو طرف می‌شود.

کد خبر 6062817 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • برداشت گندم از مزارع هرمزگان ۷۰ هزار تن پیش‌بینی شد
  • افزایش صادرات از گمرک شهرستان پلدشت
  • افزایش تصادفات منجر به فوت در اصفهان / بارشی گزارش نشده است
  • کشف بیش از یک کیلوگرم زعفران تقلبی در بیرجند
  • افزایش ۵۰ درصدی صادرات از گمرکات آذربایجان غربی
  • افزایش ۲۸ درصدی صادرات به روسیه در ۱۴۰۲
  • صادرات مرغ از سرگرفته شد
  • پیش‌بینی وضعیت تورم در کشورهای مختلف جهان در سال ۲۰۲۴ (+ اینفوگرافی)
  • آب باران، خانه ستاره‌های فولاد را برداشت!
  • افزایش چشمگیر صادرات محصولات کشاورزی از آبادان