Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار کردستان گفت: با توجه به نیاز استان به آب شرب و نیاز دشت های (کشاورزی) قروه و دهگلان و همچنین نظر به اینکه ۴۷ درصد از زمین های کشاورزی همدان آبی هستند که فاصله زیادی با زمین های آبی کردستان دارد، انتقال آب سد آزاد به همدان به صلاح استان نیست.

به گزارش خبرگزاری برنا در کردستان؛ بهمن مرادنیا در هجدهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان که به ریاست رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، برگزار شد، ضمن قدردانی از دکتر نوبخت بابت تخصیص ۳۲۰ میلیارد تومان به راه آهن کردستان پیش از این سفر، ابراز امیدواری کرد با تخصیص بودجه لازم، این پروژه قبل از پایان دولت دوازدهم به بهره برداری برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه به اهمیت تکمیل سدهای استان اشاره و اظهار داشت: سد سیازاخ در تامین آب شرب ۱۸۰ هزار نفر جمعیت شهری و روستایی، ۱۷ هزار هکتار زمین کشاورزی و همچنین بخش صنعت استان بسیار حائز اهمیت است و امیدواریم به زودی به بهره برداری برسد.

مرادنیا سد آزاد را جزو سد های حائز اهمیت برای کشور و استان عنوان کرد و افزود: یکی از اهداف بهره برداری این سد، انتقال ۴۰ میلیون متر مکعب آب به سد قوچم برای تامین آب کشاورزی دشت های ممنوعه قروه و دهگلان است.

وی با اشاره به وجود زمزمه هایی در خصوص انتقال آب سد آزاد به همدان، خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز استان به آب شرب و نیاز دشت های (کشاورزی) قروه و دهگلان و همچنین نظر به اینکه ۴۷ درصد از زمینهای کشاورزی همدان آبی هستند که فاصله زیادی با زمین های آبی کردستان دارد، انتقال آب سد آزاد به همدان به صلاح استان نیست.

مرادنیا در ادامه سه درخواست مهم استان را مطرح کرد و اظهار داشت: با توجه به اهمیت و نیاز کردستان به توسعه صنعت، درخواست داریم ۱۰۰ میلیار تومان از محل تبصره ۱۸ به استان اختصاص یابد.

استاندار ادامه داد: دومین درخواست ما این است که امروز مصوب شود از ابتدای سال ۹۹ کار ریل گذاری در پروژه راه آهن شروع شود؛ ان شاالله تا پایان سال به بهره برداری برسد.

وی در خصوص سومین خواسته کردستان، با تاکید بر اهمیت سه طرح کشاورزی استان شامل توسعه باغات، افزایش تولید گوشت قرمز و تبدیل زمین های دیم به آبی، از دکتر نوبخت خواست در تامین اعتبارات اجرای این طرح ها، به استان کمک کند.

استاندار کردستان در این جلسه از توجه ویژه رئیس سازمان برنامه و بودجه به کردستان و همچنین تلاش ها و حمایت های دکتر عدل معاون فنی، امور زیربنایی و تولیدی سازمان برنامه و بودجه کشور در تخصیص آب به کردستان و تبدیل ۹۶ هزار هکتار زمین کشاورزی دیم به آبی تقدیر و تشکر کرد.

شایان ذکر است، بازدید از راه آهن، گردنه صلوات آباد، سد سیازاخ، سد آزاد و کلنگ زنی ۳۰۰۰ هزار واحد مسکونی محرومین و روستایی از جمله برنامه های سفر یک روزه دکتر نوبخت به کردستان بود.

بیشتر بخوانید: دستگاه‌های اجرایی موظف به تامین آب شرب با کیفیت برای مردم هستند تورم ماهانه در حوزه آب و انرژی باید بررسی شود

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سازمان برنامه و بودجه استاندار کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۱۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه گذاری ۱۲ هزار و ۸۴ میلیارد ریالی بخش کشاورزی در استان همدان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی همدان با بیان اینکه پارسال ۷۸ واحد کشاورزی این استان احیا شد، گفت: همچنین ۹۵ طرح مختلف کشاورزی به ارزش ۱۲ هزار و ۸۴ میلیارد ریال در استان راه اندازی شد.

رضا بهراملو  افزود: سال گذشته همچنین کلنگ گلخانه ۳۱۵هکتاری کرفس (بزرگترین گلخانه در غرب کشور) به زمین زده شد.

وی از دیگر اقدامات مهم جهاد کشاورزی استان همدان در سال گذشته را رفع تداخل ۴۰۵ پلاک عنوان کرد در حالیکه طی هفت سال گذشته منتهی به سال۱۴۰۱ فقط ۱۹۵پلاک رفع تداخل شده بود.

رئیس جهاد کشاورزی استان همدان تاکید کرد: ۷۸ مورد از واحد‌های غیر فعال"راکد"و زیر ظرفیت به تعداد با استفاده از ظرفیت ستاد تسهیل"بازدید‌های استانی و سایر روش‌های دیگر پیگیری و احیا شد.

وی اجرای طرح شاخه کاری درختان گردو به میزان یک صد و یک هزار و ۴۰۰ شاخه را با هدف افزایش باردهی این درختان از دیگر اقدامات جهاد کشاورزی استان همدان در سالی که گذشت خواند.

بهراملو با اشاره به اجرای طرح فراز درسطح ۳۰ هکتار درباغات انگور استان، یادآور شد: اجرای آبیاری کم فشاروتحت فشار در سطح یک هزار و ۳۷۵ هکتار نیز به اجرا درآمد.

وی با اشاره به ضرورت آموزش بهره برداران کشاورزی گفت: پارسال ۶ هزار و ۲۳۶ نفر آموزش در قالب کلاس‌های ترویجی، مهارتی در شکل کلاس و کارگاهی به کشاورزان ارایه شد.

وی با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان نقش اساسی در رشد و ارتقای کیفیت عملکرد کشاورزی دارند از ایجاد ۱۹ شرکت دانش بنیان در حوزه کشاورزی در سال گذشته خبر داد.

بهراملو، استان همدان را اولین استان کشور در رونمائی الگوی کشت در سال زراعی۱۴۰۲- ۱۴۰۱ عنوان کرد که به عنوان تنها استان مجری الگوی کشت معرفی شده است.

 

دیگر خبرها

  • مراکز اهدای خون خراسان‌شمالی در شب‌های قدر فعال است
  • نشتی خط لوله انتقال آب شرب در خیابان میر اصفهان
  • نشتی خط لوله ۴۰۰ میلیمتری انتقال آب شرب اصفهان به علت نشست زمین
  • دامپزشکی : مردم در هیچ شرایطی ماهی قرمز را در رودخانه‌ها رها نکنند
  • رفع اختلال تلفنی در ۵ مرکز مخابراتی همدان
  • تحقق ۱۰۰ درصدی جوجه‌ریزی در استان همدان
  • منطقه آزاد بانه-مریوان دریچه‌ای به سوی توسعه اقتصادی کردستان
  • جوجه‌ریزی ۷۰۰ هزار قطعه‌ای در هفت روزه نخست سال در همدان
  • سرمایه گذاری ۱۲ هزار و ۸۴ میلیارد ریالی بخش کشاورزی در استان همدان
  • تامین آب مورد نیاز کشاورزی و آبیاری فضایی سبز با پکیج‌های تصفیه فاضلاب