Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-29@01:01:41 GMT

سیاه زخم ابزار جدید در مبارزه با سرطان مثانه

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۸۱۵۰۹

سیاه زخم ابزار جدید در مبارزه با سرطان مثانه

ایسنا/خراسان رضوی پژوهشگران راهی برای ترکیب سم سیاه زخم با عامل رشد برای از بین بردن سلول‌های سرطانی مثانه و تومورها یافتند.

به نقل از ساینس دیلی، سیاه زخم ممکن است به زودی به افراد زیادی در مبارزه با سرطان مثانه کمک کند.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها اعلام کرد: هر ساله حدود 72 هزار  آمریکایی  به سرطان مثانه مبتلا می‌شوند و حدود 16 هزار  نفر به این علت جان خود را از دست می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درمان این سرطان نیز هزینه بالایی دارد.

درمان‌های فعلی سرطان مثانه به صورت تهاجمی است و بیماران باید ساعت‌ها مثانه پر از داروی از بین برنده تومورها و سلول‌های سرطانی را تحمل ‌کنند. همچنین بین انواع سرطان‌ها، سرطان مثانه در بیماران مبتلا، بیشترین بازگشت را دارد.

اکنون پژوهشگران دانشگاه پوردو راهی برای ترکیب سم سیاه زخم  با عامل رشد برای از بین بردن سلول‌های سرطانی مثانه و تومورها یافتند.

کلودیو اگیلار، دانشیار و دستیار رئیس علوم زیست شناسی دردانشکده علوم پردو، گفت: "ما به روش امیدوار کننده‌ای برای از بین بردن سلول‌های سرطانی بدون آسیب رساندن به سلول‌های سالم موجود در مثانه دست یافتیم. این روش به طور اساسی راه حل ویژه در هدف قرار دادن سلول‌های سرطانی است در حالی که سلول‌های سالم تحت تاثیر قرار نمی‌گیرند ."

اگیلار گفت: مثانه لایه محافظ خاصی دارد که سلول‌های سالم را از ترکیب سیاه زخم حفظ می‌کند، اما ازسلول‌های سرطانی و تومورها حفاظت نمی‌کند.

وی گفت: روش پردو در عرض چند دقیقه  بجای چند ساعت درمان معمولی، سلول‌های سرطانی مثانه را مورد هدف قرار می‌دهد .

اگیلار یکی از اعضاء گروه  شناسایی و نشانه‌گذاری سلولی در مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه پوردو، گفت: "ما به  نتایج خوبی در روش درمانی خود رسیده‌ایم واین روش سریع و مؤثراست".

اگیلار و گروه وی با گروه‌های دانشگاه پوردو به سرپرستی تیموتی راتلیف و دبورا نپ همکاری کردند تا روش خود را در سگ‌های مبتلا به سرطان مثانه که از سایر گزینه‌های درمانی خارج‌شده بودند، آزمایش کنند. آنان دریافتند، این داروی جدید بدون عوارض جانبی دیگر باعث کاهش اندازه تومور در حیوانات می‌شود.

گروه پوردو معتقدند، درمان‌های مشابه می‌تواند به بیماران و حیواناتی که به سرطان‌های دیگر مانند پوست و ریه مبتلا هستند، کمک کنند.

این پژوهشگران همچنین با پژوهشگران دانشکده پزشکی دانشگاه ایندیانا، مؤسسه فناوری ماساچوست و دانشگاه هاروارد همکاری کردند.

نتایج این تحقیق در مجله بین‌المللی سرطان منتشرشده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی سرطان مثانه سیاه زخم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۱۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکران آنلاین فیلم سینمایی «کاپیتان» آغاز شد

اکران آنلاین (بر خط) فیلم سینمایی «کاپیتان»، دومین ساخته محمد حمزه ای از محصولات بنیاد سینمایی فارابی در شبکه فیلیمو آغاز شد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، «کاپیتان» روایتگر قصه دو پسر بچه به نام عیسى و على است که رؤیاى فوتبالیست شدن دارند و در بخش کودکان سرطانی یک بیمارستان بستری هستند. آن دو تصمیم گرفته‌اند قبل از آخرین عمل سنگین على، دور از چشم پزشکان و پرستاران به رویای خود دست یابند.

«کاپیتان» که در چهل و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر به نمایش درآمد، فیلمی در گونه کودک و نوجوان است که از مضمون امید و گذشت بهره می‌برد و پاسداشت مقام پرستار و ادای دینی به کودکان سرطانی است؛ پانته‌آ پناهی‌ها، پژمان بازغی، امیرحسین بیات، بهار نوحیان، ارغوان شعبانی، شایان دارمی پور، پرهام غلاملو بازیگران اصلی این فیلم سینمایی هستند و سید صابر امامی تهیه کنندگی آن را بر عهده داشته است.

این فیلم حضور بسیار موفقی را تاکنون در جشنواره‌های مختلف سینمایی خارج از کشور تجربه کرده است.

دیگر خبرها

  • اکران آنلاین فیلم سینمایی «کاپیتان» آغاز شد
  • جداسازی پلاسما از خون در عرض نیم ساعت و با دقت بالا
  • وصل کردن سوند – مرکز خدمات پزشکی آلفاطب
  • مواد غذایی سرطان‌زا را بشناسید
  • نابودی سرطان با این پروتئین امکان‌پذیر است؟
  • توسعه ایمنی درمانی سلول‌های تی برای درمان سرطان خون
  • شعرخوانی برای دانش آموز سرطانی در حضور رهبر انقلاب
  • فضا محیطی ایده‌آل برای درمان سرطان
  • تحقیقات دانشگاه آکسفورد در مورد سرطان ریه
  • چرا فضا به محیط ایده‌آل برای تحقیق در مورد بیماری سرطان تبدیل شده است؟