Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرتضی سلیمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با اعلام آخرین گزارش خدمات امدادی هلال‌احمر به زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی از بامداد جمعه (۱۷آبان) تا ساعت ۲۴ سه شنبه ۲۱ آبان ماه افزود: ساعت ۲ و ۱۷ دقیقه بامداد جمعه (۱۷آبان ۹۸) زمین لرزه ای به بزرگی ۵٫۹ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) استان آذربایجان شرقی را لرزاند که از آن زمان تاکنون نیروهای عملیاتی هلال احمر با حضور دائم به ارزیابی ۸۷ روستا در زمان وقوع زمین لرزه پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی توضیح داد: با تلاش این نیروهای عملیات ویژه هلال احمر تاکنون به هموطنان ساکن در ۶۲ روستا در شهرستان های میانه و سراب امدادرسانی شده و بیشترین آسیب دیدگی ها مربوط به روستاهای ورنکش، حلمسی، ورزقان، بلوکان، چیچکلو، دونیق، تیرشاب، اله حق، ترکمنچای، گاوینه رود، برزلیق، ایورق، بالسین و دستجرد بوده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درباره اسکان اضطراری هموطنان متاثر از زلزله در آذربایجان شرقی، افزود: ۱۲ هزار و ۳۶۴ نفر از زلزله زدگان در اردوگاه اسکان اضطراری یا به صورت فردی با نصب سه هزار و ۹۱ دستگاه چادر، به صورت اضطراری اسکان داده شده اند.

وی با اشاره به توزیع اقلام امدادی و بسته های غذایی میان متاثران از زلزله، اضافه کرد: ۲ هزار و ۶۵۸ بسته غذایی ۷۲ساعته، چهار هزار و ۵۹۵ بطری آب معدنی، سه هزار و ۵۲۱ تخته پتو، هزار و ۶۳۸ شعله والور، ۴۴۰ست ظروف، ۶۷۷ تخته موکت، ۳ هزار و ۷۰۰ کیلوگرم نایلون پوششی، ۳۸۰ بسته نان و ۴۱۴ بسته غذایی یک ماهه میان زلزله‌زدگان توزیع شده است.

به گفته سلیمی، بر اثر وقوع زمین لرزه ۵٫۹ ریشتری ۵۸۴ نفر مصدوم شدند که از این تعداد ۶۶ نفر به علت ماندن زیر آوار و ۵۱۸ نفر به علت ترس و اضطراب (براساس گزارش اورژانس کشور)، بوده است، همچنین پنج نفر در روسای ورنکش شهرستان میانه جان خود را از دست داده‌اند. متاسفانه ۲ نفر در بخش ترکمنچای در چادر شخصی که در حیاط خانه خود برپا کرده بودند، به علت گاز گرفتگی فوت شدند.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر اضافه کرد: فعال سازی مرکز کنترل و هماهنگی عملیاتی سازمان امداد و نجات، اعلام آماده باش کامل به استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان، اردبیل و زنجان، غربی، گیلان، تماس با مدیران عامل و معاونین امداد و نجات استان های معین، اعزام تیم های عملیاتی ارزیاب به شهرستان های آذربایجان شرقی، اعزام تیم های ارزیاب از استان های زنجان و آذربایجان غربی به مناطق مختلف استان و برقراری ارتباط مستمر ویدئو کنفرانس با استان های معین و آذربایجان شرقی از جمله اقدامات جمعیت هلال احمر پس از وقوع زمین لرزه در استان آذربایجان شرقی است.

وی ادامه داد: همچنین اعزام ۲ فروند بالگرد برای ارزیابی هوایی پس از طلوع آفتاب، بارگیری و ارسال اقلام زیستی و مواد غذایی به شهرهای متاثر از حادثه، آغاز مرحله اسکان و تغذیه اضطراری همزمان در روستاهای شهرستانه میانه، ایجاد اردوگاه اسکان اضطراری در مدرسه روستای ورنکش، اعزام سرپرست معاونت عملیات امداد ونجات سازمان به منطقه آسیب دیده، ارتباط مستمر با مرکز هشدار سریع سازمان هواشناسی، مرکز مدیریت راههای کشور و مرکز هدایت و عملیات بحران وزارت بهداشت (اورژانس کشور)، حضور رئیس جمعیت هلال احمر در مرکز کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات در روز جمعه و ارتباط با استان آذربایجان شرقی و استان های معین و تقویت انبارهای امدادی آذربایجان شرقی از طریق ارسال اقلام اضطراری از سازمان امداد و نجات و زنجان از دیگر اقدامات این سازمان در زلزله اخیر این استان است.

ساعت ۲ و ۱۷ دقیقه بامداد جمعه هفدهم آبان ماه، زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۹ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) استان آذربایجان شرقی را لرزاند.

برچسب‌ها زلزله در آذربایجان شرقی مرتضی سلیمی سازمان امداد و نجات هلال‌ احمر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زلزله در آذربایجان شرقی مرتضی سلیمی سازمان امداد و نجات هلال احمر زلزله در آذربایجان شرقی مرتضی سلیمی سازمان امداد و نجات هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۱۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوی لرزید!

تین نیوز

آذربایجان غربی مدیرعامل هلال احمر آذربایجان غربی گفت: زمین لرزه ای به بزرگی ۴.۳ ریشتر در عمق ۸ کیلومتری سطح زمین حوالی خوی(روستای ولدیان) را لرزاند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، حمید محبوبی افزود: شنبه اول اردیبهشت ماه ۱۴۰۳؛ زلزله ای به بزرگی ۴.۳ ریشتر در حوالی خوی و عمق ۸ کیلومتری سطح زمین، ساعت ۲۱:۳۲:۵۳ به وقوع پیوست.

محبوبی ادامه داد: در پی این حادثه شعب هلال احمر شهرستان های خوی، سلماس، ارومیه، چایپاره، چالدران و تمامی پایگاه های امداد و نجات هلال احمر استان به حالت آماده باش در آمدند.

وی افزود: هنوز اطلاعات دقیقی از میزان خسارات احتمالی این حادثه در دست نیست، به محض دریافت گزارش های اولیه ارزیابان، اطلاعات تکمیلی اعلام خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • امدادرسانی‌ هلال احمر به حدود ۴۰ هزار و ۹۳۴ آسیب دیده سیلاب بلوچستان تداوم دارد
  • آماده‌باش نیرو‌های عملیاتی هلال احمر در پی صدور هشدار نارنجی هواشناسی
  • امدادرسانی‌ نیروهای عملیاتی هلال احمر به ۲۸ هزار و ۵۰۴ نفر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • خوی لرزید!
  • اعزام ۱۳ نیروی عملیاتی جمعیت هلال احمر بام ایران برای امدادرسانی در چهار حادثه
  • زلزله ۴.۲ ریشتری خوی را لرزاند / جزییات
  • آماده باش هلال احمر در آذربایجان غربی
  • خوی لرزید
  • فیلم/ خدمت رسانی شبانه امدادگران هلال احمر در مناطق سیل‌زده بلوچستان
  • پایداری شبکه برق مناطق سیل‌زده جنوب سیستان وبلوچستان