Web Analytics Made Easy - Statcounter

وحید پورمردان مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان  در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: در طی گشت و کنترل یگان حفاظت محیط زیست این اداره کل از مناطق تحت مدیریت جهت برخورد قانونی با متخلفین شکار و صید یک نفر متخلف شناسایی و دستگیر شد.

پورمردان افزود: از متخلف مذکور دو بهله دلیجه و یک بهله عقاب استپ نابالغ کشف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از تنظیم صورتجلسه تخلف، فرد مذکور به جرم شکار و صید پرندگان شکاری حمایت شده به مراجع قضایی تحویل داده شد.

پورمردان ضمن هشدار به صیادان پرندگان شکاری افزود: براساس مصوبه شماره ۳۸۰ شورایعالی حفاظت محیط زیست میزان جریمه ضرر و زیان شکار و صید و زنده‌گیری یک بهله دلیجه ۲۰۰ میلیون ریال (۲۰ میلیون تومان) و انواع پرندگان شکاری (شاهین، بحری و بالایان) مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال (۶۰ میلیون تومان) تعیین شده و متخلفان علاوه بر پرداخت جریمه ضرر و زیان محیط زیست ملزم به پرداخت جرائم از طرف دادگستری نیز خواهند بود.

انتهای پیام/ع

 شکارچی متخلف در دام محیط بانان  زاهدانی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست مراجع قضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۱۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف یک قلاده شیر از خانه یک متخلف در ساری

مأموران یگان حفاظت محیط زیست ساری یک قلاده توله شیر را از خانه باغ یک متخلف کشف و ضبط کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان، مأموران یگان حفاظت محیط زیست ساری در پی انتشار تصاویری از یک توله شیر در فضای مجازی، اقدام به شناسایی متخلف کرده و با همکاری مأموران نیروی انتظامی و با داشتن حکم قضائی یک قلاده توله شیر را که به‌صورت غیر مجاز در خانه باغ (مخفیگاه) متخلف نگهداری می‌شد، کشف و ضبط کردند.

براساس این گزارش این متخلف به جرم نگهداری غیر قانونی حیوانات وحشی به مراجع قضائی معرفی و حیوان نیز به صورت موقت به پناهگاه حیات وحش سمسکنده انتقال داده شد تا به یکی از مراکز مجاز باغ وحش تحویل داده شود؛ نامبرده در حوزه شکار و صید سابقه‌دار بوده که در سنوات گذشته از باب خرید و فروش و نگهداری حیوانات وحشی، محکومیت کیفری داشته است.

کد خبر 747007

دیگر خبرها

  • تقدیر حفاظت محیط زیست اشنویه از دانش آموز حافظ حیات وحش
  • تلف شدن ۴۰ پرنده سبز قبا به دلیل تخلف کندوداران
  • دشتی پر از شاهین‌های شکاری در تهران / شکارچیان در کمین و سازمان محیط زیست بی‌خبر / احتمالا بخشی از تجارت غیرقانونی شاهین از این‌جا آغاز می‌شود (فیلم)
  • کشف یک قلاده شیر از خانه یک متخلف در ساری
  • نجات یک بهله دلیجه زخمی با کمک دوستداران محیط زیست
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی جز پنج یگان برتر کشور اعلام شد
  • پرنده نادر غواص گلوسیاه به طبیعت برگشت
  • دستگیری متخلف شکار غیرمجاز در شهرستان مهرستان
  • متخلف شکار غیر مجاز در مهرستان دستگیر شد
  • فارس رتبه نخست کشفیات صید و شکار در کشور