Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، روز چهارشنبه در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی مرکز استان اعلام شد که هم‌اکنون ۱۷ هزار و ۶۶۵ نفر در کتابخانه‌های عمومی شهرستان شهرکرد عضو هستند که این تعداد اعضاء به طور میانگین ماهانه ۲۵ هزار و ۱۵۰ جلد کتاب برای مطالعه به امانت می‌برند.

فرماندار شهرکرد روز چهارشنبه در انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان شهرکرد، با بیان اینکه این شهرستان می‌تواند الگویی برای ترویج کتاب و کتابخوانی شود، گفت: زیرساخت‌ها و زمینه‌های افزایش تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی در این شهرستان فراهم شود و کتابخانه ها عضوگیری خود را گسترش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالعلی ارژنگ تاکید کرد: افزایش تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی نقش مستقیم در رشد سرانه مطالعه، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و افزایش دانش عمومی ایفا می‌کند.

وی افزود: مسئولان دستگاه‌های اجرایی مرتبط با امور فرهنگی موظفند در راستای برنامه‌ریزی برای بهره‌مندی بیشتر مردم از فرصت‌های کتابخوانی اقدام کنند.

ارژنگ تصریح کرد: تمامی مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان شهرکرد با توجه به اهمیت و جایگاه کتاب، کتابخانه و کتابدار موظفند همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی نسبت به حضور و مشارکت فعال در برنامه‌های مرتبط با این هفته اقدام کنند.

رئیس اداره کتابخانه‌های شهرستان شهرکرد نیز گفت: هم‌اینک ۲۵ کتابخانه در این شهرستان فعال است که از این تعداد ۱۶ کتابخانه به صورت نهادی و ۹ کتابخانه به صورت مشارکتی فعالیت می‌کند.

مریم قاسمی تأکید کرد: هم‌اکنون ۱۷ هزار و ۶۶۵ نفر در کتابخانه‌های عمومی شهرستان شهرکرد عضو هستند که این تعداد اعضاء به طور میانگین ماهانه ۲۵ هزار و ۱۵۰ جلد کتاب برای مطالعه به امانت می‌برند.

وی اظهار داشت: در جشن هفته کتاب و کتابخوانی کشوری از انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان شهرکرد بعنوان انجمن برتر کشوری، از یک کتابخانه در قالب کتابخانه برتر نمونه ملی و همچنین از ۲ مسئول کتابخانه نمونه کشوری این شهرستان شهرکرد تجلیل خواهد شد.

رئیس اداره کتابخانه‌های شهرستان شهرکرد تاکید کرد: برگزاری نشست‌های کتابخانه‌ای، مسابقه‌های نقاشی، نمایشگاه کتاب، نقد کتاب و جمع‌خوانی کتاب در کتابخانه‌ها از مهمترین برنامه‌های این اداره همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی سال‌جاری به شمار می‌رود.

وی افزود: معرفی و بررسی کتاب "سردار بی‌بی مریم بختیاری"  با مشارکت شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری و نشست تخصصی کتابخوان با مشارکت دانشگاه فرهنگیان استان از برنامه‌های شاخص امسال در هفته کتاب و کتابخوانی شهرستان شهرکرد است.

قاسمی تصریح کرد: در هفته کتاب و کتابخوانی سال‌جاری دیدار مسئولان شهرستان شهرکرد از کتابخانه‌های عمومی انجام، زنگ هفته کتاب نواخته و همچنین نشست‌های کتابخوان دانش‌آموزی، تورهای بازدید دانش‌آموزی، قصه‌گویی با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و آیین تقدیر و تجلیل از خادمان عرصه کتاب و کتابداران برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا، ۶۶ کتابخانه عمومی با ۴۵ هزار عضو در چهارمحال و بختیاری فعال است.

۲۴ آبان در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران به نام "روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار" و ۲۳ تا ۳۰ آبان بعنوان "هفته کتاب و کتابخوانی" نامگذاری شده است.

شعار هفته کتاب امسال "حال خوش خواندن" تعیین شده است.

شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری است و شهرستان شهرکرد نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

برچسب‌ها فرمانداری شهرکرد شهرکرد چهارمحال وبختیاری کتاب طرح های ترویجی کتابخوانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرکرد چهارمحال وبختیاری کتاب شهرکرد چهارمحال وبختیاری کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۱۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری ویژه‌ برنامه ماه عاشقی در شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس ، ویژه‌ برنامه ماه عاشقی در ایام ماه مبارک رمضان به مناسبت ولادت امام حسن مجتبی (ع) در کتابخانه عمومی رئیسی اردکانی شیراز برگزار می‌شود.

این برنامه ، امروز سه‌شنبه هفتم فروردین از ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه در سالن کتابدار کتابخانه عمومی رئیسی اردکانی شیراز آغاز و از طریق لینک skyroom.online/ch/researchpl/fars به صورت مجازی پخش می شود.

تلاوت ترتیل حزب اول جزء ۱۵ قرآن کریم توسط حسین پرندک، مشاعره قرآنی کودکان، ارائه مباحث تفسیری جزء ۱۵ توسط دکتر محمدکاظم یزدانی، تلاوت مجلسی آیات کلام الله مجید توسط هادی افخمی و قرعه‌کشی مسابقه پیامکی ماه عاشقی از برنامه‌های این نشست خواهد بود.


دیگر خبرها

  • تجهیز بیش از هزار کلاس درس به کتابخانه در مناطق محروم کشور
  • ایجاد کتابخانه مدارس در مناطق محروم کشور
  • اهدای بیش از یک هزار و ۷۰۰ جلد کتاب به کتابخانه عمومی دانشجو در ملایر
  • ۱۱ سال جست‌وجو برای نام یک شاعر!
  • اهدای بیش از ۱۷۰۰ جلد کتاب به کتابخانه عمومی دانشجو ملایر
  • هیات خادم الرضا (ع) به حوزه کتاب و کتابخوانی توجه ویژه داشته است
  • هیات خادم الرضا(ع) به حوزه کتاب و کتابخوانی توجه ویژه داشته است
  • راه اندازی پیشخوان کتاب در ادارات نقده
  • الزام شهرداری‌ها به پرداخت سهم نیم درصدی کتابخانه‌های عمومی
  • برگزاری ویژه‌ برنامه ماه عاشقی در شیراز