Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@21:18:32 GMT

آماده باش اورژانس البرز برای آلودگی هوا

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۸۱۶۷۱

مهرداد بابایی رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  البرز،گفت:با توجه به اینکه همچنان سطح آلاینده‌ها در استان البرز در وضعیت هشدار قرار دارد، دستگاه‌های مختلف به فراخور نقش خود دست به اقداماتی زده اند.

او افزود:لازم به ذکر است در ایامی که میزان آلاینده‌ها در سطح هشدار قرار دارد، تمامی پایگاه‌های اورژانس پیش بیمارستانی در آمادگی کامل به سر می‌برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بابایی گفت:طی سه روز گذشته، ۳۲۴ نفر با مشکلات قلبی و تنفسی به انحاء مختلف از خدمات اورژانس پیش بیمارستانی برخوردار شده اند که از این تعداد ۲۳۷ نفر مشکل قلبی و ۸۷ نفر مشکل تنفسی داشتند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی البرز ادامه داد:به منظور در دسترس بودن و کاهش زمان رسیدگی به بیماران با مشکلات قلبی تنفسی، اورژانس البرز اقدام به استقرار اتوبوس آمبولانس و آمبولانس در میادین و خیابان‌های اصلی کرده و کارشناسان فوریت‌های پزشکی علاوه بر ارائه خدمات درمانی به مراجعین، در امر آموزش شهروندان مشارکت دارند.

او افزود:شهروندانی که در اثر آلودگی هوا دچار مشکل شده اند می‌توانند با مراجعه حضوری به این واحد‌های مستقر از خدماتی همچون اکسیژن درمانی برخوردار شوند و در صورت نیاز به مراکز درمانی منتقل شوند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی البرز گفت:به شهروندان و به خصوص گروه‌های پر خطر توصیه می‌شود در هنگام بروز آلودگی هوا از هر گونه فعالیت ورزشی در فضای باز خودداری نمایند و تا حد امکان از رفت و آمد غیر ضروری در سطح شهر و هوای آزاد خودداری کنند.

او ادامه داد:همچنین به بیماران قلبی، تنفسی و به ویژه مبتلایان به عارضه آسم توصیه می‌کنیم که از فعالیت در فضای باز خودداری کنند و تا حد امکان در منزل بمانند.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی البرز گفت:استنشاق هوای آلوده سرعت ابتلا به بیماری ها‌ی تنفسی از جمله آسم و عفونت‌های تنفسی را در بین کودکان افزایش می‌دهد به همین دلیل کودکان باید در هنگام آلودگی هوا در منزل بمانند.

او در پایان اظهار کرد:از شهروندان البرزی تقاضا داریم به توصیه‌ها و هشدار‌هایی که از طریق رسانه و یا فضا‌های مجازی از سوی سازمان‌های ذیربط به کرات اعلام می‌شود توجه کرده و توصیه‌ها را به کار بگیرند.
انتهای پیام/ا.و

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اورژانس آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۱۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت به زندگی خانم ۶۸ ساله در شهرکرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ رئیس مرکز اورژانس استان گفت: با تلاش کارشناسان عملیاتی اورژانس پایگاه پس ازتلاش و انجام عملیات احیا برای خانم ۶۸ ساله که به دنبال انسداد راه هوایی دچار ایست قلبی _ تنفسی شده بود به زندگی دوباره بازگشت.
شمسی پور افزود: بیمار برای اقدامات درمانی تکمیلی به بیمارستان کاشانی منتقل شد.

دیگر خبرها

  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومان حوادث ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳
  • یک کشته در برخورد تریلر با پراید در جاده نیشابور -فریمان
  • آمار فوتی‌های تصادفات بسیار شدید در ایران نصف کشورهای دنیاست
  • صاعقه ومصدومیت شدید مرد رفسنجانی
  • صاعقه جان یک کشاورز را در هرسین گرفت
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در البرز/ مدیرآن آماده‌باش شدند
  • صاعقه در کرفس» استان همدان جان چوپان را گرفت
  • رسانه‌ها آماده یک تحول عظیم و حوادث بزرگ در منطقه باشند
  • بازگشت به زندگی خانم ۶۸ ساله در شهرکرد
  • مهم‌ترین حوادث کشور در هفته گذشته چه بود؟