Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-03-28@11:07:50 GMT

ایرانی ها آماده بازسازی زیر ساخت های سوریه

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۸۱۸۳۹

ایرانی ها آماده بازسازی زیر ساخت های سوریه

به گزارش صدای ایران ، مجتبی ذوالنور رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی که در رأس هیأتی از اعضا این کمیسیون به دمشق سفر کرده است، با حموده صباغ، رئیس مجلس جمهوری عربی سوریه دیدار و گفتگو کرد.
ذوالنور در ابتدای این دیدار با اشاره به پیشینه تاریخی، فرهنگی و دینی دو کشور گفت: اشتراکات دینی، تاریخی، فرهنگی و اجتماعی میان دو ملت‌، به استحکام و پیوند عمیق تعاملات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی فیمابین منجر شده است‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اهمیت نقش مجالس در پیشبرد اهداف راهبردی دو کشور گفت: همکاری‌های فیمابین به ویژه تعاملات پارلمانی نقش به سزایی در تقویت روابط دو کشور داشته است و مجلس شورای اسلامی‌، از ارتقا مراودات پارلمانی و رایزنی‌ها میان مجالس دو کشور استقبال می‌کند.
ذوالنور با تأکید بر استفاده از ظرفیت های فراوان در دو کشور جهت گسترش مناسبات سازنده میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه‌، تصریح کرد: فعالیت‌های کمیسیون عالی مشترک ایران- سوریه مثبت ارزیابی می‌شود و ضرورت دارد تعاملات اقتصادی میان دو کشور توسعه و ارتقاء یابد.
وی افزود: بازسازی زیرساخت های سوریه در دوره کنونی ضروری است و شرکت‌های ایرانی برای تعاملات اقتصادی با سوریه در دوران بازسازی آمادگی کافی دارند.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه پایداری و ایستادگی محور مقاومت، جبهه تروریست‌ها را دچار شکاف و تفرقه کرده است، گفت: پیروزی نیروهای مقاومت و در رأس آنها سوریه در مقابل گروه‌های تروریستی، شکستی فاحش برای آمریکا، رژیم صهیونیستی و همپیمانان منطقه‌ای‌شان بود.
ذوالنور تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران حمایت از محور مقاومت را یک وظیفه انسانی می داند و در مبارزه با گروه‌های تروریستی در کنار سوریه خواهد ماند.
حموده صباغ، رئیس مجلس جمهوری عربی سوریه نیز در ادامه این دیدار با تشکر از حمایت همه جانبه ایران از ملت و دولت سوریه، گفت: جانفشانی ایرانی‌ها در کنار ارتش سوریه با هدف مقدس مبارزه با تروریسم باعث پیروزی و غلبه بر دشمنان و شکست تروریست‌ها گردیده است.
وی جمهوری اسلامی ایران را حامی اصلی جریان مقاومت در برابر تروریسم در منطقه و سوریه دانست و تاکید کرد: ثبات و امنیت سوریه مرهون فداکاری جوانان ایرانی و سوری است و بهبود شرایط امروز سوریه، به دلیل ایستادگی ایران در کنار سوریه است.
وی  در پایان خاطرنشان کرد: دولت و ملت سوریه همواره قدردان حمایت‌های رهبری، دولت و ملت ایران در مسیر مبارزه با تروریست‌ها و حفظ امنیت در سوریه و منطقه هستند.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: سوریه زیرساخت مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۱۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیر ایران در امارات با امیرعبداللهیان دیدار و گفت‌وگو کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا عامری سفیر جمهوری اسلامی ایران در امارات عربی متحده با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار برنامه‌ توسعه مناسبات دو کشور همسایه و راه‌های حل برخی موانع موجود مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در ابتدای این ملاقات، سفیر کشورمان ضمن ارائه گزارشی از کشور محل ماموریت خود و روند رو به رشد روابط میان تهران و ابوظبی، از جمله افزایش حجم مبادلات تجاری میان دو کشور در سال گذشته، پیشنهاداتی را برای تقویت بیش از پیش روابط ایران و امارات ارائه کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار با اشاره به سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در تحکیم روابط با همسایگان، بر عزم جدی تهران جهت هموار ساختن مسیر توسعه روابط با امارات تاکید کرد و با اشاره به اهمیت تبادل هیئت های عالیرتبه میان دو کشور ، آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای تقویت همکاری‌های سیاسی و اقتصادی با امارات عربی متحده در چارچوب منافع و مصالح دو کشور اعلام کرد.

کد خبر 6062782 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • پیشنهاد کمک فرانسه به برزیل برای ساخت زیردریایی اتمی
  • خون شهدا زمینه ساز اقتدار و امنیت جمهوری اسلامی ایران
  • «ایران ۱۸ ملوان نفتکش سنت‌نیکلاس را آزاد کرد»
  • روح معماری ایرانی-اسلامی بیش از پیش در ساخت و سازها دمیده شود
  • تهران-آنکارا در مسیر تجارت ۳۰ میلیارد دلاری
  • اصلاح قانون تاسیس کتابخانه در نوبت بررسی است
  • معاون حقوقی رئیس جمهور: ایران از حقش در میدان گازی «آرش» عقب‌نشینی نمی‌کند
  • توصیه‌های امیرعبداللهیان به سفیر ایران در امارات
  • سفیر ایران در امارات با امیرعبداللهیان دیدار و گفت‌وگو کرد
  • رئیس دفتر سیاسی حماس به تهران سفر می‌کند