Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه هافینگتون پست نوشت در حالی که قرار است جلسات استماع مربوط به استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، از این هفته به شکل علنی شروع شود یک گروه جمهوری‌خواه، از نمایندگان حزب جمهوری‌خواه آمریکا خواست همانگونه که برخی از اعضای این حزب در جریان استیضاح ریچارد نیکسون -رئیس جمهور اسبق- در ماجرای رسوایی واترگیت، با شخص نیکسون مخالفت کردند، با ترامپ نیز مخالفت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروه موسوم به ”جمهوری‌خواهان طرفدار حاکمیت قانون“ به تازگی آگهی تبلیغاتی درست کرده است به نام ”تاریخ نظاره‌گر است.“ در این آگهی تبلیغاتی به اظهارات نمایندگان جمهوری‌خواهانی پرداخته می‌شود نظیر لارنس هوگان که در جریان نشست‌های استماع واترگیت به مخالفت با نیکسون پرداختند.

در این پیام تبلیغاتی اینگونه گفته می‌شود: ”زمانی که نیکسون از اختیارات ریاست جمهوری سوء استفاده کرد، افرادی بودند که از رئیس جمهور دفاع کردند. بقیه افراد از قانون اساسی دفاع کردند. “

این آگهی تبلیغاتی قرار است روز چهارشنبه و همزمان با شروع استماعات علنی در شهر واشنگتن و در جریان پخش برنامه ”فاکس و اند فرندز“ که گفته می‌شود برنامه محبوب ترامپ است پخش شود.

کریس ترواکس، سخنگوی این گروه، گفت جمهوری‌خواهانی که علیه نیکسون ایستادگی کردند ”به سبب شجاعت و جسارت خود همواره در اذهان باقی خواهند ماند.“

او افزود: ”تاریخ نسبت به آن‌هایی که سر خود را زیر برف کردند و حاضر به پذیرش واقعیت‌ها نشدند، مهربان نبوده است. جمهوری‌خواهان باید درس‌های واترگیت را به دقت مطالعه کنند.“

کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان در حال بررسی تلاش ترامپ برای فشار آوردن به اوکراین جهت تحقیقات از رقبای سیاسی خود با استفاده از اهرم کمک نظامی است. قرار است جلسات استماع روز‌های چهارشنبه و جمعه تشکیل شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا کنگره آمریکا دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۱۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از هزینه شدن جایگاه رهبری در امور حزبی ممانعت شود

به گزارش «تابناک» به نقل از مدارا، محمدرضا بادامچی، نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هیات رئیسه مجلس در پیگیری و پیشبرد اهداف و ماموریت‌های مجلس شورای نقش اساسی و موثری دارند گفت: انتخاب اعضای هیات رئیسه مجلس از یک سوی به جهت اینکه می‌تواند تبلور مجموعه مجلس باشد و از سوی دیگر چون تنظیم و پیگیری کننده سیاست‌های داخلی و خارجی بوده و همچنین موارد کلان، اقتصادی و اجتماعی است حائز اهمیت و اثرگذاری در میزان موفقیت ادوار مجلس است .

رئیس مجلس باید فردی پاکدست و فساد ستیز باشد

بادامچی در گفتگو با مدارا، با بیان اینکه در هر دوره‌ای هیات رئیسه مجلس منسجم و دارای نگاه توسعه‌ای و پیشرو داشته، توفیق آن مجلس در خدمت‌رسانی به جامعه هم بیشتر و عیان‌تر بوده، افزود: در راس هیات رئیسه، کرسی ریاست مجلس و نماینده‌ای که به عنوان سکاندار بر آن تکیه می‌زند نیز اهمیت ویژه‌ای دارد و پاکدستی، فسادستیزی و میزان آگاهی و اشراف به مسائل جهانی و پیشروی مردم از ویژگی‌هایی است که فرد کاندیدای ریاست مجلس باید داشته باشد، دوری کاندیداها از این ویژگی ها از اعتبار کرسی ریاست مجلس می‌کاهد و مجلس را در پیشبرد اهدافش با مانع مواجه می کند.

هرگز نشنیدم دفتر رهبری در مورد انتخاب رئیس مجلس نظری داشته باشند

نماینده تهران در دوره دهم مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اصل دموکراتیک مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: رقابت بر سر کرسی هیات رئیسه معمولا بین فراکسیون‌های مجلس و از دل مجلس شکل می‌گیرد و رقابتی کاملاً مبتنی بر رای و شایستگی افراد است، چرا که اگر غیر از این باشد افراد منتخب نمی توانند در پیگیری امور محوله مستقلاً تصمیم بگیرند و به خارج از مجلس مستقل خواهند بود.

او ادامه داد: طی ۴ سال نمایندگی مردم در دوره دهم مجلس شورای اسلامی هرگز نشنیدم دفتر رهبری در خصوص افراد و انتخاب رئیس مجلس و اعضای هیات رئیسه نظری داشته باشند. حتی در حد شایعه در راهروهای مجلس هم این مطلب مطرح نشد.
بادامچی تاکید کرد: منتسب کردن اقدامات درون مجلس همچون انتخاب رئیس مجلس یا دیگر تصمیمات کلان نمایندگان به نظر رهبر انقلاب منجر به خدشه دار شدن جایگاه رهبری می شود و اگر این دست امور در کشور بدعت گذاری شود، آسیب‌های جبران ناپذیری به شان و کیان مجلس وارد خواهد کرد.

انتشار این دست شایعات جایگاه مجلس را تنزل می دهد

بادامچی خاطرنشان کرد: افردی که مدعی حمایت خارج از مجلس هستند نمی‌توانند استقلال رای داشته باشند و خود به عاملی برای تضعیف مجلس و کاهش اثر گذاری آن بدل می‌شوند و نمی‌توانند، این اصل که مجلس در راس امور است را محقق کنند و جایگاه مجلس را تنزل خواهند داد.

او در پاسخ به اینکه چگونه می‌توان از انتشار این شایعات جلوگیری کرد، گفت: بهترین اقدام این است که خود بیت رهبری مانع ترویج این شایعات شوند، خود اقدام کنند و تذکر بدهند به افراد و مانع هزینه شدن جایگاه رهبری در امور حزبی و جناحی شوند.

نماینده دوره دهم مجلس شورای اسلامی در پایان یادآوری کرد: استقلال رای نمایندگان مجلس به معنی عدم تاثیر پذیری از لابی ها رایزنی‌های ذینفعان سیاسی و اقتصادی و حریت آنها شان مجلس را ارتقا خواهد داد و نمایندگان مجلس باید به عنوان وکلای مردم پیگیری خواسته ها و مطالبات عموم جامعه باشند و با شجاعت نظر مردم و خواست جامعه را دنبال کنند و مقهور شایعات و رایزنی های سیاسی نشوند.

دیگر خبرها

  • مسابقات آب‌های آرام آسیا و انتخابی المپیک، صعود نمایندگان ایران به فینال
  • بررسی درخواست تعداد ۲۴۱۳ متقاضیان مشاغل سخت و زیان آور
  • حرکت جدید و عجیب ترامپ برای بردن در انتخابات آمریکا
  • از هزینه شدن جایگاه رهبری در امور حزبی ممانعت شود
  • یک باخت و یک تساوی نمایندگان فوتبال گیلان در لیگ دسته دوم فوتبال
  • درخواست آیت‌الله علم‌الهدی برای نظارت جدی بر وضعیت معادن
  • نوستالوژی؛ تیزر تبلیغاتی با حضور لیونل مسی و کوبی برایانت
  • کاخ سفید از زلنسکی خواست اوکراین را با اسرائیل مقایسه نکند
  • رزیدنت دانشجو است یا نیروی کار؟/ مدیر گروهی که همه کاره رزیدنت است
  • درخواست ترامپ برای اجتناب از پیگرد قضایی بررسی می‌شود