Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، با حضور امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایگاه هوایی شهید یاسینی بوشهر از چند نمونه پرنده‌های هدایت شونده بدون سرنشین، شبیه‌ساز‌های ارتقاء یافته و همچنین سامانه‌های آموزش مجازی همزمان و خط تعمیرات اساسی جنگنده‌های اف ۴ در پایگاه شهید یاسینی توسط افسران جوان، بهره‌برداری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بازدید، ابتدا نمونه‌هایی از انواع پهپاد‌های ارتقاء یافته متناسب با نیازمندی‌ها و همچنین طرح عملیات همزمان هواپیمای بدون سرنشین با هواپیمای با سرنشین ارائه شد.

از دیگر طرح‌های رونمایی شده، شبیه‌ساز ارتقاء یافته هواپیمای اف ۴‌ئی بود که امکان هر گونه اقدامات تاکتیکی مختلف هوایی منطبق با صحنه‌های نبرد را برای خلبانان فراهم می‌کند.

با طراحی و تولید مُد تاکتیکی شبیه‌ساز اف ۴‌ئی که برای نخستین بار در نیرو‌های مسلح با حضور فرمانده کل ارتش رونمایی شد، کیفیت آموزش و مهارت خلبانان در صحنه‌های واقعی نبرد افزایش خواهد یافت.

از دیگر اقدامات مهم پایگاه شهید یاسینی نیروی هوایی ارتش، راه‌اندازی خط تعمیر اساسی و باز آمد جنگنده بمب افکن‌های اف ۴  به همت افسران جوان بود که تمامی مراحل مختلف این اقدام جهادی برای نخستین بار به دست جوانان آموزش دیده پایگاه شهید یاسینی انجام می‌شود.

 زمان تقریبی تعمیرات اساسی یک فروند جنگنده اف ۴ به طور معمول ۶ ماه تا ۱۲ماه به طول می‌انجامد که این عملیات پیچیده با انتقال تجارب ارزشمند پیشکسوتان به جوانان، موجب صرفه‌جویی‌های بسیار و افزایش توان عملیاتی نیروی هوایی خواهد شد.

همچنین امیر سرلشکر موسوی از مراحل پایانی ساخت رادار هواپایه هواپیمای اف ۴ که با تلاش و همکاری مشترک وزارت دفاع و نیروی هوایی مراحل نهایی خود را می‌گذراند، بازدید کرد.

افزایش قدرت تشخیص و رهگیری اهداف مختلف و به تبع آن ارتقاء توان عملیاتی این جنگنده، دستاورد این سامانه است.

همچنین فرمانده کل ارتش از سامانه آموزش چند منظوره مجازی که امکان آموزش هم زمان افسران جوان در پایگاه‌های مختلف را فراهم می‌آورد، بازدید کرد.

در این بازدید فرمانده کل ارتش با اشاره به اقدامات بسیار شایسته و تعیین کننده پایگاه شهید یاسینی در اولین ساعات تحمیل جنگ به جمهوری اسلامی گفت: نیروی هوایی و به ویژه پایگاه شهید یاسینی در کمترین زمان ممکن، ابتکار عمل را از دشمن بعثی به گونه‌ای گرفت که در ساعات اولیه تجاوز صدام، معادلات و موازنه نبرد به نفع جمهوری اسلامی تغییر کرد و در سایه مجاهدت‌های بی‌شمار رزمندگان، تمامیت، هویت و استقلال کشور عزیزمان حفظ شد.

امیر سرلشکر موسوی بیان کرد: سربلندی، عزت و اقتدار امروز همه ما مدیون و مرهون شهدا، جانبازان، آزادگان و پیشکسوتان چهاردهه پرافتخار میهن اسلامی است.

امیر سرتیپ نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش در این بازدید امیر سرلشکر موسوی را همراهی کرد.

انتهای پیام/ک

رونمایی از چندطرح خودکفایی عملیاتی و آموزشی نیروی هوایی ارتش در بوشهر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ارتش نیروهای مسلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۱۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیر واحدی: سوخو۲۴‌های ارتش در بهترین زمان خودشان هستند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،  امیر خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران صبح امروز چهارشنبه، در حاشیه مراسم رژه ۲۹ فروردین روز ارتش، اظهار داشت: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با کمک وزارت دفاع، ستادکل ارتش و ستادکل نیرو‌های مسلح در حال ارتقای سطح تجهیزات خود است.
وی افزود: آمادگی‌ای که امروز نیروی هوایی ارتش در جنگنده سوخو ۲۴ دارد از تمام زمان‌ها بیشتر است، همچنین سایر جنگنده‌ها نیز از آمادگی صددرصدی برخوردار هستند.
فرمانده نیروی هوایی ارتش با اشاره به عملیات وعده صادق، تصریح کرد: همان‌طور که فرمانده‌کل ارتش تأکید کردند اگر خطایی از سوی رژیم صهیونیستی انجام شود، قطعاً با پاسخ غیر قابل جبران ایران روبه‌رو خواهند شد که این پاسخ تمام نیرو‌های مسلح از جمله نیروی هوایی ارتش را شامل می‌شود.
وی ادامه داد: ما در همه زمینه‌ها ـ چه پوشش هوایی و چه بمب‌افکن‌ها ـ آمادگی صددرصد داریم و برای هرگونه عملیات آماده‌ایم.
واحدی تأکید کرد: اقدام سپاه پاسداران علیه اسرائیل یک اقدام تنبیهی بود و اگر این رژیم بخواهد شیطنتی کند آن زمان با پاسخ سخت و یورش بزرگ نیرو‌های مسلح مواجه خواهد شد.

دیگر خبرها

  • مجموعه ارتش استان بوشهر تا پای جان برای دفاع از کشور تلاش می‌کند
  • تجلیل رئیس بنیاد شهید از ۳ خانواده شهید ارتش در بوشهر
  • سوخو۲۴‌های ارتش در بهترین زمان خودشان هستند
  • امیر واحدی: سوخو۲۴‌های ارتش در بهترین زمان خودشان هستند
  • خطای راهبردی کنید با سوخو ۲۴ جواب می‌گیرید
  • عکس العمل فرمانده ارتشی وقتی حس کرد کسی شده است!
  • امیر واحدی: جنگنده‌ بمب‌افکن‌های ارتش برای هرگونه عملیات آماده‌اند
  • تصاویری از سلام نظامی فرماندهان بلندپایه ارتش ایران در مراسم رژه
  • سرتیپ حیدری: هرگونه تهدید را در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخ می‌دهیم
  • سرتیپ حیدری: آمادگی پاسخ به هر تهدیدی در کوتاه‌ترین زمان را داریم