Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-16@23:26:04 GMT

کاهش تولید پسماند سیاست جدید شهرداری تهران

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۸۱۹۵۳

هفتاد و چهارمین جلسه کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با حضور رئیس و کارشناسان این کمیته و رئیس سازمان مدیریت پسماند برگزار شد.

اخبار اجتماعی-صدرالدین علیپور رئیس سازمان مدیریت پسماند در این جلسه رویکرد جدید این سازمان را تمرکز بر کاهش تولید پسماند از مبدا خواند و بیان کرد: نگاهی که در گذشته حاکم بود، تمرکز بر وضعیت آرادکوه و بردن همه پسماندها به این مجتمع بود در حالی که باید همه تلاش کاهش ورودی پسماند به این مجتمع از یکسو و کاهش تولید پسماند از مبدا از سوی دیگر است که البته با مشکلاتی در این رابطه روبرو هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما در حوزه‌های نظیر مشارکت اجتماعی در تفکیک از مبدا، زباله‌گردی ، ذخیره‌سازی نامطلوب از طریق مخازن مکانیزه و... دچار مشکلاتی هستیم. البته شهردار تهران دستوراتی به شهرداران مناطق در موضوع پسماند در چارچوب ایجاد ایستگاه‌های میانی، رفت و روب و پردازش آرادکوه داده‌اند.

این مقام مسئول با تبیین مشکلات در حوزه عدم مشارکت شهروندان (در مسئله تفکیک از مبدا)، ذخیره‌سازی نامطلوب (مخازن مکانیزه)، پدیده زباله‌گردی، رفت و روب و جمع‌آوری(ماشین‌آلات و نیروی انسانی)، ایستگاه‌های میانی و ناوگان انتقال، پردازش و دفع در مجتمع آرادکوه به عنوان تنها مرکز پذیرش پسماند کلانشهر تهران، برنامه‌های کوتاه‌مدت و میان مدت‌ آموزش و فرهنگ‌سازی با رویکرد اجتناب از تولید و کاهش پسماند، رفع معضل زباله‌گردی و تفکیک از مخازن، پردازش اولیه و بازیابی مواد در ایستگاه‌ها و بهبود پردازش و دفع در آرادکوه از سوی سازمان مدیریت پسماند را تشریح کرد.

بهره‌گیری از تجارب دیگر کشورها، تقویت نظام‌ جمع‌آوری پسماند از طریق آنلاین و برنامه‌های نرم‌افزاری، کمی بودن شاخص‌ها، بررسی برنامه‌های آموزشی و فرهنگ‌سازی از سوی شورا، نظام ارزیابی و بررسی طرح کاپ، میزان انطباق طرح کاپ با طرح جامع مدیریت پسماند، وضعیت ماشین‌آلات و نیروی انسانی جمع‌آوری پسماند، همکاری و همراه رسانه‌ها و وضعیت تامین منابع مالی از جمله مسائلی بود که از سوی مشاوران و کارشناسان کمیته محیط زیست و خدمات شهری مطرح شد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: شورای اسلامی شهر تهران تولید پسماند زباله گردی آرادکوه پسماند زباله شورای اسلامی شهر تهران شهر تهران شهرداری تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۱۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخفیف ۲۰ درصدی بهای خدمات مدیریت پسماند در شهرکرد

معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری شهرکرد گفت: پرداخت عوارض بهای خدمات مدیریت پسماند در سال۱۴۰۳ مشمول۲۰ درصد تخفیف می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از شهرداری شهرکرد، نورالله مردانیان با اشاره به تخفیف ویژه برای پرداخت بهای خدمات مدیریت پسماند اظهار کرد: شهرداری شهرکرد در سال‌جاری نیز مانند سال‌های گذشته، به‌منظور حمایت از شهروندان، تخفیفاتی در پرداخت‌های نقدی عوارض‌های قانونی و مصوب در نظر گرفته است.

وی افزود: اگر بهای خدمات پسماند در قبوض ساختمان‌های مسکونی، اصناف و ادارات تا پایان شهریور ۱۴۰۳ پرداخت شود، مشمول ۲۰ درصد تخفیف نقدی بهای خدمات پسماند می‌شود در غیر این صورت اگر پس از مهلت تعیین شده اقدام به پرداخت کنند، مشمول این تخفیف نمی‌شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع شهرداری شهرکرد از شهروندان محترم درخواست کرد که با پرداخت به موقع بهای خدمات ما را در داشتن شهری پاکیزه و عاری از هرگونه آلودگی با مدیریت بهینه پسماند یاری کنند.

کد خبر 744691

دیگر خبرها

  • آغاز جذب افراد زباله‌گرد و کارتن‌خواب به عنوان پاکبان
  • جذب افراد زباله‌گرد و کارتن‌خواب به عنوان پاکبان
  • هر روز شاهد تغییر و جابه‌جایی مدیران در شهرداری هستیم
  • حذف باکس های جمع آوری زباله از معابر تبریز
  • لزوم فرهنگ‌سازی تفکیک زباله‌های خطرناک در قم
  • معابر شهر تبریز پنج هزار و ۳۸۳ باکس زباله دارد
  • حذف جعبه های جمع آوری زباله در معابر تبریز
  • ضرورت فرهنگ‌سازی برای جداسازی زباله‌های شهری خطرناک در قم
  • تخفیف ۲۰ درصدی بهای خدمات مدیریت پسماند در شهرکرد
  • تولید و تقویت دانش سرمایه انسانی لازمه مدیریت چالش‌های این حوزه است