Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@04:24:13 GMT

وحدت مسلمانان شعاری سیاسی نیست، حقیقت دین است

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۸۱۹۹۴

وحدت مسلمانان شعاری سیاسی نیست، حقیقت دین است

ایسنا/کرمانشاه مسئول دفتر امور اجتماعی سیاسی حوزه‌های علمیه کشور گفت: وحدت مسلمانان یک شعار سیاسی نیست، بلکه حقیقت دین است.

 حجت الاسلام دکتر حسن زمانی امروز(۲۲ آبان ) در سی و یکمین همایش بزرگ وحدت با عنوان "پیامبر اعظم(ص)،  قرآن و اهل بیت(ع) " در کرمانشاه، از پیامبر اکرم(ص) به عنوان بهترین الگو برای وحدت بین مسلمانان یاد کرد و افزود: پیامبر اکرم(ص) پایه گذار وحدت بودند و باید از ایشان درس وحدت بگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه اهل تشیع و اهل سنت همگی شاگردان مکتب قرآن هستند، گفت: وحدت بین مسلمانان یک شعار سیاسی نیست، بلکه حقیقت دین است.

مسئول امور اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه کشور سپس از فتنه وهابیت، تکفیر و داعش به عنوان توطئه های دشمنان برای ضربه زدن به اسلام یاد کرد و افزود: وهابیت از چند قرن پیش بوجود آمده و این اندیشه در عصر ما تحت عنوان داعش که آفریده آمریکایی‌ها به اذعان خودشان است، بروز کرده و اگرچه امروز کمر داعش شکسته شده، اما با این تفکر در دهه اخیر نزدیک ۱.۵ میلیون نفر از مسلمانان کشته شدند  که در تاریخ اسلام چنین حجمی از کشتار مسلمانان بی سابقه بوده است.

وی تاکید کرد: تمام ناراحتی ما این است که چرا برخی فرزندان اسلام جذب داعش شده‌اند و چه باید کرد که در آینده دیگر به چنین مصیبت‌هایی دچار نشویم.

دبیر مقابله با جریان های تند تکفیری تاکید کرد: باید رسوبات باقی مانده جریان داعش را از بین ببریم، تا عده‌ای از متعصبان داعش‌های فردا را خلق نکنند.

زمانی در ادامه از کرمانشاه به عنوان برجسته‌ترین جلوه وحدت در ایران اسلامی یاد کرد و افزود: این استان در جلوه‌های مختلف وحدت و مودت برجسته است.

زمانی به مسئول نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت استان کرمانشاه پیشنهاد کرد، برای تدوین مجموعه خاطرات بزرگان حوزه وحدت استان کرمانشاه از جمله ماموستا ملاقادر قادری -امام جمعه پاوه- در قالب کتابی با موضوع جلوه های وحدت این استان برای یادگار ماندن برای آیندگان برنامه‌ریزی کند.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت کار کردن بیشتر در حوزه نشر قرآن کریم، گفت: باید جلسات تفسیر قرآن کریم در مساجد و ادارات و ارگانها ترویج شود تا معارف قرآن به جامعه منتقل گردد.

وی تاکید کرد: نه فقط جمعیت ۱.۵ میلیاردی مسلمانان، بلکه باید همه جهانیان را با قرآن آشنا کرد.

وی در ادامه بر ضرورت اسلامی سازی و قرآنی سازی علوم انسانی تاکید کرد و افزود: باید همه بخش ها از اقتصاد گرفته تا سیاست، جامعه شناسی و... برگرفته از قرآن باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وحدت هفته وحدت استانی سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۱۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمین نیروهای حشد شعبی برای به دام انداختن عناصر داعشی در «حمرین»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «محمد التمیمی» یکی از فرماندهان نیروهای حشد شعبی تاکید کرد که این نیروها موفق شدند طی یک کمین منحصر به فرد در اطراف روستای المبدد واقع در شرق تلال حمرین در استان صلاح الدین ۲ عنصر داعشی را به هلاکت برسانند.

وی در ادامه افزود: این عملیات بعد از به دست آمدن اطلاعات دقیق و شناسایی محل نفوذ عناصر تروریست صورت گرفت.

التمیمی اضافه کرد: کمین نیروهای حشد شعبی در روستای المبدد ضربه دیگری به پیکره تشکیلات تروریستی داعش در منطقه حمرین وارد آورد.

نیروهای حشد شعبی طی ماه‌های گذشته تعداد زیادی از عناصر داعش را در جریان عملیات ضربتی خود به هلاکت رسانده‌اند.

فرماندهی عملیات بغداد نیز چندی قبل اعلام کرد که یک تروریست داعشی در جریان کمین نیروهای امنیتی عراق در منطقه الدوره واقع در جنوب بغداد شناسایی و دستگیر شد.

بر اساس این گزارش، عملیات مذکور بعد از دریافت اطلاعات دقیق و در چارچوب طرح امنیتی ویژه نیروهای عراقی برای شناسایی مخفیگاه‌های عناصر تروریست صورت گرفت.

لازم به ذکر است که با وجود شکست تشکیلات تروریستی داعش در عراق هسته‌های زیرزمینی و مخفی این تشکیلات همچنان فعال بوده و هر از چند گاهی عناصر وابسته به آن دست به عملیات خرابکارانه در این کشور می‌زنند.

کد خبر 6085334

دیگر خبرها

  • متهم شدن ۷ تبعه خارجی در آلمان به ارتباط با داعش خراسان
  • بازخوانی تحلیلی زمینه‌های سیاسی اجتماعی در تدبرگرایی معاصر
  • شاهد وحدت قابل توجهی بعد از وعده صادق هستیم
  • رسیدن به سن تکلیف آغاز مرحله جدید زندگی است
  • پروژه جعل تاریخ شیعه
  • احتمال احیای داعش در منطقه تا چه حد جدی است؟
  • نابودی ۱۲ تروریست مرتبط با داعش در فیلیپین
  • ابواسماعیل به هلاکت رسید؛ انهدام مخفیگاه داعش
  • نشست جبهه مردمی ایران قوی با نامزد‌های دور دوم انتخابات برگزار شد
  • کمین نیروهای حشد شعبی برای به دام انداختن عناصر داعشی در «حمرین»