Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید فرنیا روز چهارشنبه درحاشیه مراسم افتتاحیه متمرکز ششمین دوره انجمن‌ها و المیپاد ورزشی درون مدرسه‌ای استان گلستان که در سالن ورزشی تختی گنبدکاووس برگزار شد، به خبرنگار ایرنا اظهار داشت که از این تعداد دانش‌آموز درنهایت ۱۱ تا ۱۲ هزار نفر آنها به مرحله کشوری این المپیاد راه پیدا کرده و با یکدیگر به رقابت می‌پردازنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مسابقات المپیاد دانش‌آموزی  از ابتدای سال تحصیلی آغاز و تا پایان تابستان سال آینده آن ادامه پیدا می‌کند، افزود: المپیاد ورزشی دورن مدرسه‌ای در سه مقطع تحصیلی ابتدایی، متوسطه دوره اول و متوسطه دوره دوم و در ۱۰ رشته ورزشی شامل فوتسال، هندبال، فوتبال، بسکتبال، تنیس روی میز، دو ومیدانی، شطرنج، شنا، ژیمناستیک و کشتی پهلوانی ویژه پسران و دختران دانش‌آموز برگزار می شود که از این میان رشته کشتی پهلوانی ویژه پسران است،

فرنیا اضافه کرد: هدف از برگزاری المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای علاوه بر ایجاد محیط سالم، مفرح و شاد با برگزاری مسابقات ورزشی در درون هر مدرسه و رقابت با تیم‌های برتر دیگر مدارس درمرحله منطقه‌ای، شهرستانی، استانی و کشوری، از بین بردن فقر حرکتی و ایجاد سواد حرکتی در بین نسل آینده است.

وی، استعدادیابی را از دیگر اهداف برگزاری المپیاد ورزشی دانش آموزی ذکر کرد و گفت: تربیت نیروی انسانی برای آینده ورزش کشور با راهیابی به تیم‌های ملی و اعزام به مسابقات برون مرزی و کسب افتخار برای ورزش ایران اسلامی از دیگر اهداف عالی وزارت آموزش و پرورش در برگزاری این رخداد ورزشی می‌باشد.

دبیر فدراسیون ورزش دانش آموزی وزارت آموزش و پرورش همچنین گفت که درسال تحصیل گذشته برخی نفرات و یا تیم‌های ورزشی دانش‌آموزی کشور در رشته‌های فوتسال، دو ومیدانی و کشتی به مسابقات برون مرزی اعزام و موفق به کسب مقام‌های مناسب شدند.

فرنیا افزود: دانش‌آموزان پسر تیم کشتی جمهوری اسلامی اعزامی به مسابقات جهانی مراکش موفق به کسب مقام اول و دانش‌آموز "مهلا محروقی" دانش‌آموز تیم دو ومیدانی ایران اعزامی به مسابقات جهانی کرواسی موفق به کسب رتبه سوم در پرتاب وزنه شد.

وی اضافه کرد: امسال نیز در نظر داریم دانش‌آموزان و تیم‌های برتر مسابقات المپیاد دانش‌آموزی مرحله کشوری را در ۶ رشته ورزشی تکواندو، ووشو، جودو، طناب کشی، شطرنج، کشتی فرنگی و آزاد به مسابقات ۲۰۲۰ کشور چین اعزام کنیم.

در مراسم افتتاحیه متمرکز المپیاد ورزشی دانش آموزان دختر و پسر گلستان که با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان و فرماندار ویژه و برخی مسوولان این شهرستان برگزار شد، از دانش‌آموزان مدال‌آور، مربیان و سرپرستان اعزامی به مسابقات کشوری با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

شهرستان گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت و حدود ۸۰ هزار دانش آموز از "پیش دبستانی تا متوسطه دوره دوم" درشرق استان گلستان واقع است.

برچسب‌ها گنبدکاووس المپیاد دانش آموزی آموزش و پرورش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گنبدکاووس المپیاد دانش آموزی آموزش و پرورش گنبدکاووس المپیاد دانش آموزی آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۲۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۳۵ رشته ورزشی در فدراسیون دانش آموزی استان بوشهر فعال است

علی موحدی از افزایش سرانه ورزش دانش اموزی در دوسال اخیر خبرداد و بیان کرد: با توجه احداث۵۴ زمین مینی فوتبال در مدارس استان و ساخت مجموعه ورزشی دانش آموزی انقلاب وسیعی در ورزش دانش اموزی صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: استان بوشهر در ورزش دانش آموزی نیز موفقیت خوبی در رشته دو و میدانی، تنیس روی میز، هندبال و فوتبال و فوتسال صاحب عناوین کشوری شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: کار زیر بنایی در ورزش دانش آموزی آغاز شده است که در این مسیر اداره کل ورزش و جوانان همیار و همراه اداره کل آموزش و پرورش است.

دبیر فدراسیون ورزش دانش آموزی نیز در این مجمع گفت پس از دوران کرونا اولین اعزام تیم ملی والیبال دانش آموزی به مسابقات جهانی صربستان انجام شد.

حمید خلیلی اضافه کرد: بیش از ۳۵ رشته ورزشی در فدراسیون دانش آموزی فعال است که در رشته‌های که مسیر قهرمانی هموار است این فدراسیون فعالیت خود را آغار کرده است.

وی یاد آور شد: برگزاری کلاس‌های توانمند سازی معلمین ورزش کشور و برگزاری لیگ‌های دانش اموزی از دیدگاه برنامه‌های آتی این فدراسیون در سال ۱۴۰۳ خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر بوشهر

دیگر خبرها

  • شرکت ۲۰ هزار نفر در المپیاد ورزشی فرهنگی بسیجیان مازندران
  • بررسی طرح ساماندهی المپیاد‌های دانش‌آموزی
  • ۸۰ دانش‌آموز در حوزه فناوری‌ نو گواهی بین‌المللی دریافت کردند
  • خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است
  • بیش از ۳۵ رشته ورزشی در فدراسیون دانش آموزی استان بوشهر فعال است
  • مهلت شرکت در المپیاد فرش دستباف گلستان تا ۱۵ اردیبهشت
  • برگزاری المپیاد دانش آموزی و دانشجویی صنعت فرش دستباف گلستان
  • چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزی در بوشهر آغاز شد
  • مرحله استانی دوازدهمین دور المپیاد آماده هلال احمر فارس برگزار شد
  • ۳۵ رشته ورزشی در فدراسیون دانش‌آموزی فعال است