Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان غربی مدیر دفتر برنامه ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: کشاورزی برون مرزی در آذربایجان غربی تقویت شود.

مسعود تجریشی در اولین کنگره بین المللی و چهارمین کنگره ملی آبیاری و زهکشی ایران که در سالن جلسات دانشگاه ارومیه برگزار شد، افزود: آذربایجان غربی به دلیل هم مرزی با چند کشورباید به کشاورزی برون مرزی در این استان توجه و بازار کشاورزی استان به بازار برون مرزی تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تجریشی با اشاره به وضعیت خوب دریاچه ارومیه در سال جاری تصریح کرد: ۶۵درصد از منابع مالی که برای کارهای سازمانی دریاچه ارومیه هزینه شده تا کمتراز یک سال آینده به بارخواهد نشست.

وی باتاکید بر اینکه مشکل برخی پروژه های کشاورزی کشور بخشی عمل کردن دستگاه ها است، یادآورشد: ۱۲ درصد آب حوضه دریاچه ارومیه را گندم مصرف می کند که بهره وری چندانی هم ندارد اگر برنامه ریزی و بخشی کاری کنار گذاشته شود می توان از کشت های جایگزین استفاده کرد.

به گزارش ایسنا، تجریشی با تاکید بر اینکه اقدامات خوبی در خصوص مدیریت آب در حوضه آبریز دریاچه ارومیه انجام شده است، اظهار کرد: در طی سال های ۹۵تاکنون همکاری های با فائو باهدف کمک به معیشت کشاورزان و مدیریت آب در حوضه دریاچه ارومیه انجام شده است.

مدیر دفتر برنامه ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه اظهار کرد: ۳۵۰ میلیون دلاربرای مقابله با گرد وخاک تالاب های کشور در سال جاری هزینه شده که می توان با کاهش مصرف آب از خشک شدن تالاب ها و گرد و خاک  حاصل از آن جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: متاسفانه به بخش انرژی در حوزه کشاورزی در کشورکمتر توجه می شود که برگزاری چنین کنفرانس هایی باید  زمینه ساز ورود به این بخش باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی درياچه اروميه كشت جايگزين فائو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۲۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش جمعیت گوزن زرد ایرانی در پارک ملی دریاچه ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   مدیر کل حفاظت محیط زیست استان آذربایجان غربی گفت: دومین گوساله گوزن زرد ایرانی در سال ۱۴۰۳  در سایت تکثیر و پرورش مجتمع رشکان پارک ملی دریاچه ارومیه متولد شد.

 دکتر سعید شهند   افزود: در راستای اجرای برنامه عمل ملی حفاظت از این گونه در معرض خطر انقراض، ۶ راس گوزن زرد ایرانی در سال ۱۴۰۱  از پناهگاه حیات وحش دشت ناز ساری به پارک ملی دریاچه ارومیه و مرکز تکثیر و احیاء این گونه در رشکان با ترکیب جنسی ۴ ماده و ۲ نر منتقل شده است که با تولد ۳ راس گوزن زرد ایرانی در سال ۱۴۰۲ و با  تولد دو گوساله گوزن در سال جاری تعداد این گونه ارزشمند حیات وحش در این سایت تا به امروز به ۱۳ راس افزایش پیدا کرده است.
 وی با بیان اینکه وضعیت مطلوبی برای زیست و زادآوری این گونه در پارک ملی دریاچه ارومیه وجود دارد، گفت:دامپزشکان و کارشناسان حیات وحش اداره کل و پارک ملی دریاچه ارومیه بصورت شبانه روزی وضعیت این گونه در معرض خطرانقراض، به خصوص گوساله‌های تازه متولد شده را مورد پایش و کنترل قرار می‌دهند و امید‌ها برای نجات این گونه ارزشمند در پارک ملی دریاچه ارومیه روز به روز بیشتر می‌شود.

دیگر خبرها

  • افزایش جمعیت گوزن زرد ایرانی در پارک ملی دریاچه ارومیه
  • گسترش همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی
  • تاکید بر تقویت همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی
  • ۶۳ درصد حجم مخازن سد‌های کشور پر شد
  • اجرای طرح جامع مدیریت دریاچه نمک قم در دوره پنج ساله
  • «ایکس» به جنگ بات‌ها می‌رود
  • افزایش ۶۰ سانتی متری تراز دریاچه ارومیه از ابتدای سال آبی
  • ۴۱۲ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه رهاسازی شد
  • آخرین وضعیت دریاچه ارومیه (فیلم)
  • تصاویری از آخرین وضعیت دریاچه ارومیه | تصاویر