Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@05:24:02 GMT

ادامه تظاهرات‌ اعتراضی در شیلی

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۸۲۰۹۴

ادامه تظاهرات‌ اعتراضی در شیلی

به گزارش تارنماری خبرگزاری مرکوپرس اروگوئه، این تظاهرات اعتراضی در حالی روز گذشته برگزاری شد که ارزش واحد پولی شیلی به پایین ترین میزان رسیده است.

معترضان در حالی با در دست داشتن پلاکاردهای اعتراضی در یکی از میادین اصلی حضور و راهپیمایی کردند که بلافاصله نیروهای پلیس وارد عمل شده و با کاز اشگ آور و قوطی های آب به دنبال متفرق کردن معترضان بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 همچنین تظاهراتی در شهر ساحلی وال پاراییسو برگزار شد و شهروندان دفاتر دولتی و حمل و نا عمومی را مجبور به تعطیلی کردند. در تظاهرات این شهر نیز درگیری هایی میان معترضان و نیروهای پلیس رخ داد.

ایگناسیو بریونس وزیر دارایی شیلی ضمن اشاره به کاهش ارزش پولی این کشور گفت: این نشانه نگرانی است که ما با دقت آن را رصد می کنیم.

حدود ۸۰ هزار نفر در سانتیاگو حضور یافتند و ۱۰۰ سازمان خواستار اعتصاب عمومی در شیلی شدند. معترضان بار دیگر خواستار استعفای سباستین پینرا شدند.

تظاهرات در شیلی از روز ۱۸ اکتبر (۲۶ مهر) در اعتراض به افزایش بهای بلیت مترو آغاز شد و اندک اندک به مخالفت با وضع موجود در کشور منتهی شد که با غارتگری، آتش افروزی و درگیری های روزانه بین معترضان و نیروهای پلیس همراه بود.

معترضان به دستمزدهای پایین، هزینه های بالای بخش آموزش و بهداشت و شکاف عمیق بین فقیر و غنی در کشوری اعتراض دارند که به لحاظ سیاسی و اقتصادی تحت سلطه چند خانواده قدیمی و نخبه است.

پس از هفته ها اعتراض و تظاهرات خشونت بار، اکثر نظرسنجی ها نشان می دهد که جنبش اعتراضی شیلی از حمایت ۷۵ درصد از مردم این کشور برخوردار است. 

چند روز پس از روی کار آمدن پینرا در مارس ۲۰۱۸، دولت وی اعلام کرد که اجازه بررسی لایحه اصلاح قانون اساسی را نخواهد داد. «میشل باشلت» رئیس جمهوری سابق شیلی این لایحه را تقدیم کنگره کرده بود.

برچسب‌ها سباستین پینرا شیلی سانتیاگو پروندهٔ خبری اعتراض‌های مردمی در شیلی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شیلی سانتیاگو شیلی سانتیاگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۲۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تظاهرات علیه نتانیاهو امروز هم ادامه یافت

ده‌ها نفر از معترضین به ادامه جنگ در غزه که خواهان آزادی فوری اسرا هستند، امروز نیز در تل‌آویو تظاهرات کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه عبری خبرگزاری تسنیم، وای نت در خبری اعلام کرد ده‌ها نفر از تظاهر کنندگان با بستن خیابان مناخیم بگین که منتهی به مقر وزارت جنگ در تل‌آویو است خواستار آزادی اسرا شدند.

به نوشه این رسانه عبری زبان، شماری از خانواده اسرا نیز در میان تظاهر کنندگان حضور دارند و تاکید کردند بعد از آن به سوی مقر سندیکای کارگران اسرائیل (هستدروت) حرکت خواهند کرد.

پیش از این نیز 140 نفر از اعضای خانواده‌های اسرای صهیونیست موجود در غزه در نامه‌ای به رئیس هستدروت خواستار آن شدند از نفوذ و قدرت خود برای فشار جهت بازگردان اعضای خانواده آنها شدند.

از سوی دیگر یک عضو کنست در گفتگو با رادیو اف ام 103 ادعا کرد، در صورتی که مردم بدانند چه درخواست‌‌هایی در مذاکرات مطرح شده، به خود خواهند لرزید.

نتانیاهو؛ آقای شکستاز ویلایی که نتانیاهو در آن پنهان شد، چه می‌دانید؟ادعای دفتر نتانیاهو درباره پاسخ منفی حماس به میانجی‌هافرار از اسرائیل شدت گرفت/ سخنرانی نتانیاهو برای شهرک‌نشینان

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تظاهرات علیه نتانیاهو امروز هم ادامه یافت
  • دستگیری 9 کارمند گوگل به دلیل اعتراض به قرارداد با رژیم اسرائیل + عکس
  • قصد رئیس جمهور گرجستان برای وتوی قانون عوامل خارجی
  • تظاهرات تجلیل از نیروهای مسلح
  • تجمع اعتراضی مقابل سفارت اردن در تهران
  • نمازگزاران شهر و استان تهران در محکومیت اسرائیل تظاهرات می کنند
  • برگزاری تظاهرات حمایت از سپاه و محکومیت رژیم صهیونیستی بعد از نماز جمعه
  • برگزاری تظاهرات تشکر از دفاع مشروع سپاه بعد از نماز جمعه
  • مقابله پلیس با اعتراضات مخالفان دولتی در گرجستان
  • سرکوب تظاهرات همبستگی با غزه در شیکاگو از سوی پلیس آمریکا+ تصاویر