Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@13:17:48 GMT

تحریم ها، متخصصان صنعت فرودگاهی را توانمند کرد

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۸۲۰۹۵

تحریم ها، متخصصان صنعت فرودگاهی را توانمند کرد

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی؛ «سیاوش امیرمکری»  ضمن گرامیداشت روز جهانی الکترونیک هواپیمایی، بیان‌داشت: در حوزه عملیات هوانوردی به خصوص در حوزه ارتباطات و ناوبری هوایی فعالیت‌ها و اقدامات قابل توجهی صورت می گیرد.

وی مهمترین شاخص اداره کل ارتباطات و ناوبری هوایی ایران را تامین ایمنی هوانوردی از طریق نصب و راه‌اندازی، نگهداری و تعمیرات دستگاه‌های کمک ناوبری، تجهیزات ارتباطی و سامانه‌های نظارتی عنوان‌کرد و افزود: کارشناسان و متخصصان این اداره کل تاکنون توانسته‌اند در عملیاتی نگهداشتن تجهیزات مذکور با وجود تحریم‌های جهانی اقدامات بزرگی انجام‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروزه با وجود تحریم‌های شدید شاهد ظهور توانمندی‌ها و توان متخصصان صنعت فرودگاهی و هوانوردی در کشور هستیم.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تصریح‌کرد:در مقاطع مختلف و با روش‌های متنوع موفق شدیم نیازهای تجهیزاتی را از منابع خارجی تامین کنیم اما هر چه پیش رفتیم میزان فشار تحریم بیشتر شد و ما را با مشکلات و چالش‌هایی مواجه کرد.

امیرمکری ادامه داد: خوشبختانه در بخش پشتیبانی، نگهداری و راهبری تجهیزات گام‌های خوبی برداشته شد.

به گفته رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران،  ایمنی اصل اول و مهم در این صنعت است و خوشبختانه امروزه توان داخلی توانسته بخشی از نیازهای ما را برآورده کند.

وی خطاب به متخصصان و مدیران این بخش گفت: شما به عنوان یک حلقه مهم در زنجیره تامین ایمنی پرواز، با برقراری ارتباط بین کنترلر و خلبان و فراهم کردن امکان نظارت بر عملیات هوانوردی کشور، نقش مهم و اساسی را در صنعت هوانوردی ایفا می کنید.

امیرمکری بر توان تولید کنندگان داخلی در طراحی و ساخت سیستم‌های روشنایی باند اشاره کرد و افزود: طی سال گذشته در بخشی از تجهیزات مورد نیاز حوزه عملیات هوانوردی موفق شدیم قراردادهایی را برای طراحی و ساخت رادارهای پیشرفته، دستگاه DME و برج موبایل منعقد کنیم.

وی از حمایت از پژوهش‌ها و پروژه‌های مربوط به صنعت فرودگاهی و هوانوردی توسط شورای پژوهش‌های شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران خبر داد.

برچسب‌ها شركت فرودگاه ها و ناوبري هوايي ايران تحریم تولید ملی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شركت فرودگاه ها و ناوبري هوايي ايران تحریم تولید ملی شركت فرودگاه ها و ناوبري هوايي ايران تحریم تولید ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۲۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرودگاه بین المللی شیراز موفق به اخذ گواهینامه فرودگاهی از سازمان هواپیمایی کشوری شد

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس گفت: فرودگاه شهید دستغیب شیراز به عنوان نخستین فرودگاه دارای نظامنامه جامع فرودگاهی منطبق با پارت ADR و مقررات اجرایی آن، گواهینامه فرودگاهی دریافت کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، فخرالدین کشاورز، امروز_ چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در آئین اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه بین‌المللی شیراز، اظهار کرد: در یک‌وسال ونیم اخیر، برنامه‌های پرشماری از جمله مستندسازی، برگزاری جلسات و کمیته‌های ویژه، ممیزی‌های داخلی، آموزش، ممیزی سازمان هواپیمایی کشوری و رفع یافته‌ها در مسیر اخذ گواهینامه فرودگاهی انجام شد.

وی افزود: یکی از عمیق‌ترین و سخت‌گیرانه‌ترین ممیزی‌های سازمان هواپیمایی کشوری در موضوع گواهینامه فرودگاهی در خصوص فرودگاه شیراز انجام شد که با افتخار از آن استقبال کردیم.

مدیرکل فرودگاه‌های استان فارس تصریح کرد: از ابتدا می‌دانستیم برای اخذ گواهینامه و ایجاد استانداردهای لازم باید پذیرای ممیزی‌های سخت‌گیرانه باشیم و از همین رو با ایجاد بستر لازم برای آموزش و برنامه‌ریزی منظم، فرودگاه شیراز را برای این مهم آماده شد.

کشاورز ادامه داد: این گواهینامه، امروز توسط رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی و جمعی از مقامات استانی و فعالان حوزه هوانوردی در محل فرودگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز اعطا شد.

وی خاطرنشان کرد: فرودگاه شیراز، پس از طی فرایندهای مختلف تدوین نظام‌نامه، دستورالعمل‌های عملیاتی، برگزاری کلاس‌های آموزشی، انجام ممیزهای متعدد، رفع یافته‌های غیراستاندارد موفق به اخذ گواهینامه فرودگاهی از سازمان هواپیمایی کشوری شده است.

وی اضافه کرد: این فرایند با همکاری کامل و سازنده دفتر مقررات فرودگاهی، پست مدیریت بحران و پدافند غیرعامل و مدیریت ایمنی شرکت و دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان با موفقیت انجام شده است.

به گزارش ایمنا، اخذ گواهینامه فرودگاهی که در زمره شاخص‌های توسعه خدمات و ارتقای ایمنی هوانوردی از منظر سازمان جهانی هواپیمایی کشور (ایکائو) است، یکی از الزامات ملی و بین‌المللی است که شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران باید نسبت به اخذ آن در درجه اول برای فرودگاه‌های بین‌المللی اقدام کند.

کد خبر 747456

دیگر خبرها

  • فرودگاهی در ایران برای خواستگاری!/ عکس
  • فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! | ببینید
  • اعطای گواهینامه بین المللی فرودگاهی به فرودگاه شیراز
  • اعطای گواهینامه فرودگاه بین المللی شیراز توسط رئیس سازمان هواپیمایی کشور
  • اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه شیراز
  • سیاست دولت سیزدهم در حوزه فرودگاهی رشد متوازن است
  • فرودگاه بین المللی شیراز موفق به اخذ گواهینامه فرودگاهی از سازمان هواپیمایی کشوری شد
  • ایستادگی و مقاومت بارز‌ترین ویژگی‌های شهید قرنی است
  • اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه بین المللی شیراز
  • اعطای گواهینامه فرودگاهی به فرودگاه بین المللی شیراز به عنوان نخستین فرودگاه