Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-18@10:54:24 GMT

استراماچونی در آستانه شکستن رکورد ناصر حجازی

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۸۲۱۲۹

صراط:

تیم فوتبال استقلال با هدایت آندره‌آ استراماچونی در حالی موفق شد تیم صنعت نفت آبادان را شکست دهد که این بازی هفتمین پیروزی فصل آبی‌پوشان بود.

به گزارش میزان استقلال که به تازگی به رکورد ۱۰۰۰ امتیاز در تاریخ لیگ برتر دست یافته، در صورتی که در هفته یازدهم بتواند نساجی مازندران را شکست دهد، به رکورد جدیدی می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استراماچونی با استقلال در حالی به ۷ پیروزی پیاپی دست یافت که بیش از این زنده‌یاد ناصر حجازی با استقلال این رکورد را در اختیار داشت و اگر آبی‌پوشان بتوانند از سد نساجی بگذرند، صاحب رکورد قابل توجهی در این زمینه می‌شوند، رکوردی که هیچ تیمی تا الان نتوانسته آن را به خود اختصاص بدهد.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: استراماچونی ناصر حجازی صراط استقلال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۲۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«دروم» پیروزی ناصر علیزاده در بیشکک قرقیزستان

ناصر علیزاده در مسابقات کشتی قهرمانی ۲۰۲۴ آسیا که در بیشکک قرقیزستان برگزار شد، موفق شد اولین مدال طلای کاروان ورزشی کشتی فرنگی ایران را در وزن ۸۷ کیلوگرم کسب کند. علیزاده با این مدال برای چهارمین سال پیاپی است که صاحب مدال طلای آسیا می‌شود. علیزاده که زاده شهرستان نور حومه چمستان است، قهرمانی خود را با پرچم ایران و با «دروم نوری» یا نوری دروم در این آوردگاه آسیایی جشن گرفت.

دروم حرکات حماسی و موزونی است که از قدیم‌الایام در فرهنگ و سنت مردم نور، کجور، نوشهر و چالوس رواج داشته است. اگر‌چه از این حرکات موزون تحت عنوان رقص یاد می‌شود، ولی واقعیت آن است که این حرکات موزون فراتر از رقص صرف است؛ زیر این حرکات بیشتر جنبه حماسی، رزمی و مبارزه‌طلبی دارد تا رقص.

دروم در فرهنگ این منطقه ریشه قدیمی دارد. آنچه تا چند دهه پیش در مناطق نور و اطراف مرسوم بود، بیشتر به مراسم عروسی اختصاص داشت که معمولا در فصول پس از برداشت محصول و بعضی از جشن‌ها، دروم جزء مراسم اصلی و لاینفک آن بود. یکی از مهم‌ترین بخش عروسی‌های این منطقه برگزاری کشتی در مراسم بود. نحوه اجرای آن به این صورت بود که همراه با سرنا و طبل لوتی‌ها یا مطرب‌ها (نوازندگان ساز و دهل) مکانی برای اجرای کشتی که حاضران در آن حلقه می‌زدند، تعیین می‌شد. جوانان مدعی بدون پیراهن (بدون پوشش بالاتنه) با سر و سینه بالا‌کشیده و عضلات منقبض برای نشان‌دادن آمادگی، قدرت و چابکی خود برای مبارزه، وارد این میدان می‌شدند. معمولا ابتدا با سه جهش پی‌در‌پی به بالا می‌پریدند و دروم را با حرکات دست و پا آغاز می‌کردند و حریف می‌طلبیدند.

بعد از اعلام آمادگی از سوی حریف، در مقابل رقیب داوطلب گارد کشتی می‌گرفتند و کف دو دست خود را به هم می‌زدند و کشتی آغاز می‌شد. پس از پیروزی بر حریف که ممکن بود حریف را از تعادل انداختن و بر زمین کوبیدن یا گاهی درختکن‌کردن حریف و بر زمین نکوفتن به رسم جوانمردی یا احترام به حریف همراه بود، برنده مشخص می‌شد و فرد پیروز، دروم پیروزی می‌گرفت و حضار هم هدایایی به او اهدا می‌کردند.

دروم به‌صورت فردی و جمعی هم انجام می‌شود. هر‌چند قبلا تیم‌های کشتی و تیم والیبال و فوتبال کشور ما با پیشگامی ورزشکاران مازندرانی در میادین جهانی، دروم دسته‌جمعی گرفتند، ولی این اولین بار است که یک قهرمان مازندرانی از زادگاه دروم یعنی نور، پس از کسب طلای قهرمانی آسیا در بیشکک قرقیزستان با پرچم ایران دروم پیروزی می‌گیرد.

امیدواریم ناصر علیزاده همان‌طوری که پس از قهرمانی آسیا قول داده است، بتواند در المپیک پاریس به مدال طلا دست یابد و همراه با سایر قهرمانان در المپیک پاریس دروم پیروزی بگیرند.

دیگر خبرها

  • جادوی کهکشانی‌ها؛ منچسترسیتی فرصت شکستن دو رکورد تاریخی خود را از دست داد
  • جانشین بیرانوند در آستانه رسیدن به رکورد حسین حسینی
  • شکستن رکورد بارش۱۰ایستگاه بارانسنجی جنوب سیستان وبلوچستان
  • تاج و تخت الهلال با کلی رکورد به باد رفت
  • هند؛ پرجمعیت‌ ترین کشور دنیا در آستانه برگزاری طولانی‌ ترین انتخابات
  • تشکر ناصر الخلیفی، رئیس باشگاه پاری سن ژرمن از هواداران حاضر در ورزشگاه پس از پیروزی این تیم در خانه بارسلونا / فیلم
  • «دروم» پیروزی ناصر علیزاده در بیشکک قرقیزستان
  • پایان اختلافات سرمربی و سرپرست استقلال
  • اولین طلای فرنگی ایران با رکورد ویژه ناصر
  • استوری کاپیتان سابق استقلال برای ناصر حجازی؛ ایستاده‌تر از تو ندیده‌ام + عکس