Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-18@23:37:22 GMT

یمن|اولین نشانه‌های شکست توافق ریاض

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۸۲۲۷۰

یمن|اولین نشانه‌های شکست توافق ریاض

درحالی که تنها چند روز از امضای توافق ریاض میان شورای انتقالی جنوب و رئیس جمور مستعفی و فراری یمن می‌گذرد٬ اختلافات مشهودی در اجرای آن میان دو طرف شکل گرفته است. ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۱ بین الملل آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری عربی21 صالح الجبوانی وزیر حمل و نقل دولت مستعفی و فراری یمن٬ دولت امارات و هم‌پیمانان آن در جنوب یمن را مورد حمله قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جبوانی دیروز در صفحه توییتری خود با اشاره به شورای انتقالی جنوب که با حمایت امارات بر شهر عدن مسلط شده‌ نوشت: شاهکار اماراتی‌ها این بود که حکومت روستایی خود را تا عدن گسترش دهند.

وی در توییت خوداضافه کرد که هرگونه تفسیر خودسرانه از توافق ریاض با شکست مواجه خواهد شد و ابتدای آن از عدن خواهد بود.

مصاحبه| عضو شورای سیاسی انصارالله: توافق ریاض شمشیر دو لبه است و اجرای آن غیرممکنشورای نجات جنوب یمن با رد توافق ریاض : این توافق به اشغالگری عربستان مشروعیت می‌بخشدنماینده سازمان ملل امضای «توافق ریاض» را به ولیعهد سعودی تبریک گفت

در همین راستا ابوظبی خواستار برکناری صالح جبوانی و احمد المیسری معاون نخست وزیر و وزیر کشور دولت مستعفی یمن و نیز عدم حضور آنها در دولت جدیدی که بر اساس توافق ریاض تصمیم به تشکیل آن گرفته‌اند شده است.

در تاریخ پنجم نوامبر سال جاری٬ توافق نامه‌ای موسوم به توافق ریاض٬ طی مراسمی در شهر ریاض پایتخت سعودی با نظارت امارات و عربستان میان شورای انتقالی جنوب که تحت حمایت امارات است و دولت مستعفی عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور فراری یمن که عربستان از آن حمایت می کند امضا شد.

هدف کلی این توافق‌نامه تقسیم قدرت میان شورای انتقالی و دولت مستعفی یمن و درواقع میان امارات و عربستان بود. اما پس از گذشت تنها چند روز از امضای این توافق‌نامه٬ همانطور که پیش‌بینی می‌شد ،نشانه‌های اختلاف میان دوطرف در اجرای آن دیده می‌شود.

انتهای پیام/

R36346/P/S8,90/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "عربستان سعودی" اخبار "یمن"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار عربستان سعودی اخبار یمن اخبار عربستان سعودی اخبار یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۲۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبله مرغان، بیماری شایع اولین فصل سال است

مسعود مردانی با بیان اینکه اینکه احتمال ابتلا به آبله مرغان در فصل بهار افزایش می‌یابد، اظهار کرد: عامل ابتلا به آبله مرغان یک بیماری ویروسی حاد است که منجر به بروز تب و بثورات جلدی (جوش‌های پوستی) در فرد مبتلا خواهد شد. درگذشته این بیماری مخصوص کودکان بود، اما با افزایش سطح بهداشت در جامعه کودکان در مراحل ابتدایی زندگی به این بیماری مبتلا نمی‌شوند و در بزرگسالی با آبله مرغان درگیر می‌شوند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر اینکه نشانه‌های ابتلا به آبله‌مرغان در بزرگسالان به مراتب شدیدتر از کودکان است خاطرنشان کرد: این بیماری ارتباط مستقیم با سن دارد، هر چه سن ابتلا افزایش یابد علامت‌های بیماری نیز شدید‌تر است.

مردانی از ظهور جوش‌های پوستی آبله مرغان در قسمت‌های مختلف بدن مانند سر، صورت، اندام و در برخی موارد در تمام بدن به عنوان علائم ابتلا به این بیماری یاد کرد و گفت: دوره حاد این بیماری ۷ روز است، اما در برخی افراد بهبود بیماری ممکن است بین دو تا سه هفته نیز ادامه دار باشد.

این متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری با بیان اینکه به افراد توصیه می‌شود برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری از دست دادن و دیده بوسی با مبتلایان خودداری کنند، خاطرنشان کرد: این بیماری واگیر‌دار است به شکلی که با کوچک‌ترین تماس با فرد آلوده، بیماری انتقال می‌یابد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با بیان اینکه معمولا این بیماری در کودکان سالم خفیف است و در موارد شدید، ضایعات می‌تواند تمام بدن را پوشش دهد، اضافه کرد: ممکن است در گلو، چشم‌ها و غشا‌های مخاط مجرای ادرار و واژن نیز نشانه‌هایی از بیماری ایجاد شود.

به گفته وی بثورات تاولی و خارش دار ناشی از عفونت آبله مرغان بین یک هفته تا ۲۰ روز (بسته به شرایط فرد متفات است) پس از قرار گرفتن در معرض ویروس ظاهر می‌شود و معمولا حدود ۵ تا ۱۰ روز این بیماری نشانه‌های خود را دارد.

مردانی به برخی از نشانه‌های آبله مرغان که ممکن است یک یا دو روز قبل از بثورات ظاهر شوند اشاره کرد و افزود: تب (اغلب با تب خفیف ۳۷.۸ تا ۳۸.۹ درجه‌ی سانتی‌گراد شروع می‌شود)، کاهش اشتها، سردرد، خستگی و احساس ناخوشی عمومی از جمله نشانه‌های این بیماری است.

وی توصیه کرد: در صورت ابتلا به آبله‌مرغان ضایعات را نخارانید ممکن است خاراندن ضایعات شما را در معرض خطر عفونت باکتریایی قرار دهد و همچنین می‌تواند باعث برجای ماندن محل ضایعات شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی کلينيک

دیگر خبرها

  • اولین واکنش نیمار به شکست سنگین الهلال
  • جزائر الیاسات؛ چالش مرزی عربستان سعودی با امارات
  • ساز مخالف اسلواکی در اتحادیه اروپا؛ باز هم پای روسیه در میان است
  • آبله مرغان، بیماری شایع اولین فصل سال است
  • درخواست مقام ارشد اسرائیل برای عادی سازی روابط با عربستان
  • ریاض و اسلام آباد در مسیر توسعه روابط همه جانبه
  • تغییر محسوس سیاست خارجی عربستان
  • مگا پروژه 22.5 میلیاردی متروی ریاض/ درهای عربستان به روی جهان باز می‌شود؟ (فیلم)
  • مگا پروژه 22.5 میلیاردی متروی ریاض/ درهای عربستان به روی جهان باز می‌شود؟
  • عربستان از دست امارات به سازمان ملل شکایت کرد (+سند)