Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@18:41:40 GMT

کاهش سالک و آنفلوآنزا در مناطق زلزله زده کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۸۲۲۹۶

کاهش سالک و آنفلوآنزا در مناطق زلزله زده کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: برخی بیماری‌ها از جمله سالک و آنفلوآنزا در مناطق زلزله زده کرمانشاه نسبت به قبل از زلزله کمتر شده است.

محمودرضا مرادی در اولین سمپوزیوم زلزله که امروز (22 آبان) در کرمانشاه برگزار شد، از نقش دانشگاه علوم پزشکی و اورژانس در زلزله کرمانشاه یاد کرد و افزود: کار امدادرسانی در ساعات اولیه زلزله به صورت منظم، دقیق و سریع انجام شد و بدون هیچگونه مرگ و میری با همکاری اورژانس کشور مصدومین را منتقل کردیم که این امر یک رکورد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از انجام 1500 عمل جراحی طی 48 ساعت اولیه زلزله کرمانشاه خبر داد و عنوان کرد: بعد از یک هفته تعداد اعمال جراحی به 2100 مورد رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه بعد از امداد و نجات و کارهای درمانی، سراغ مسائل بهداشتی و بهداشت روانی رفتیم، تاکید کرد: با اقداماتی که در مناطق زلزله زده کرمانشاه انجام شد، نه تنها اپیدمی نداشتیم، بلکه شیوع برخی بیماری‌هایی مانند سالک و آنفلوآنزا نیز با سمپاشی‌ها و واکسیناسیون 25 هزار فرد در معرض خطر، به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرد.

مرادی تاکید کرد: در مراحل نهایی سراغ ساخت و ساز تاسیسات بهداشتی و درمانی و کارهای توسعه‌ای رفتیم که همچنان هم پیگیر آنها هستیم.

وی در ادامه با بیان اینکه کشور ایران همواره در معرض بحران‌هایی از جمله سیل و زلزله است، افزود: در چنین شرایطی مدیریت بحران و اقدامات پیشگیرانه از اهمیت بیشتری برخوردار است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه بدون برنامه‌ریزی امکان کاهش تلفات و خسارات وجود ندارد، عنوان کرد: در وزارت بهداشت و به تبع آن دانشگاه علوم پزشکی نقشه راه برای مقابله با این حوادث ترسیم شده است.

در ادامه فرهاد تجری نماینده سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب نیز از زلزله کرمانشاه به عنوان کارنامه درخشان مسئولین نظام یاد کرد و افزود: زحمات استاندار و رئیس اورژانس کشور در این زلزله قابل توجه بود.

وی خاطرنشان کرد: توجهی که در این زلزله به استان کرمانشاه شد، توجه خاص بود که نباید با ندیده گرفتن آن انگیزه مسئولین را کاهش داد.

تجری تاکید کرد: ما نیز تلاش کردیم به دور از فضاسازی در کنار مردم باشیم و به جای آنکه در کوچه و خیابان از نارسایی و کمبودها گلایه کنیم، در جلسات تصمیم‌گیری مشارکت داشته باشیم.

وی معتقد است، مجموعه این همکاری‌ها از زلزله کرمانشاه تابلوی زیبای خدمت در حوادث را رقم زد که نباید از اذهان پاک شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زلزله کرمانشاه استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۲۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰۰بدهی میلیارد تومانی بیمه‌ها به دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال‌وبختیاری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال‌وبختیاری گفت:۴۰۰ میلیارد تومان سازمان‌های بیمه به دانشگاه علوم پزشکی استان بدهکار هستند که پرداخت این مطالبات در تحقق اهداف علوم پزشکی استان می‌تواند بسیار موثر باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری، محمدحسین اعرابی، امروز_ یکشنبه دوم اردیبهشت_ در نشست خبری با اشاره به هفته سلامت اظهار کرد: بالا رفتن سلامت جامعه نیازمند مشارکت حداکثر همه افراد جامعه است و رسانه‌ها می‌توانند در بالا بردن سطح سلامت و سواد سلامت نقش مؤثری ایفا کنند.

وی تصریح کرد: در پنج ماه گذشته سعی شد معوقات پرسنل که بیش از یک سال پرداخت نشده بود، پرداخت شود، همچنین با دریافت مطالبات دانشگاه علوم پزشکی از شرکت‌های بیمه این پرداخت‌ها نظم بهتری خواهند گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال‌وبختیاری ادامه داد: ۴۰۰ میلیارد تومان سازمان‌های بیمه به دانشگاه علوم پزشکی استان بدهکار هستند که پرداخت این مطالبات در تحقق اهداف علوم پزشکی استان می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

اعرابی با بیان اینکه حضور و مشارکت مردم باعث موفقیت کارها می‌شود و در بحث سلامت هم به این شکل خواهد بود، تاکید کرد: استفاده از ظرفیت خیران در حوزه سلامت می‌تواند موجب رشد زیرساخت‌ها و سلامت عمومی شود که در این راستا، لیست و مجموعه نیازمندی‌های حوزه سلامت استان احصا شده که در اختیار آنها قرار خواهد گرفت، این مجموعه می‌تواند در جهت هدفمند شدن کمک خیرین و حل مشکلات بر اساس اولویت‌ها بسیار حائز اهمیت باشد.

وی با بیان این‌که سرانه پزشکی و بهداشتی استان نسبت به متوسط کشور مناسب است، افزود: پروژه عمرانی الحاقی بخش هاجر در اولویت اول نسبت به پروژه‌های عمرانی دیگر است، این پروژه در سه فاز در حال اجراست که فاز اول آن شامل بخش اورژانس و رادیوتراپی است حداکثر در نیمه اول سال به شرط تأمین اعتبار تکمیل خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال‌وبختیاری ادامه داد: یکی از مشکلات اصلی در بیمارستان هاجر بخش اورژانس است که با تکمیل فاز اول این مشکل برطرف خواهد شد.

اعرابی گفت: سالانه ۲۰ درصد به دانشجویان پزشکی و پیراپزشکی استان اضافه می‌شود که در تلاش هستیم دو دانشکده پزشکی و پیراپزشکی تا پایان سال مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی اضافه کرد: تلاش شده رشته‌های که نیازمند بوم استان و کشور است در این دانشگاه توسعه داده شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال‌وبختیاری خاطرنشان کرد: در جهت تجهیز بیمارستان و مراکز درمانی استان نزدیک به هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در دولت سیزدهم اعتبار جذب شده است.

پزشک خانواده در شش شهر بزرگ استان اجرایی خواهد شد

علی ضامن صالحی‌فرد رئیس مرکز بهداشت چهارمحال‌وبختیاری نیز با اشاره به شعار هفته سلامت اظهار کرد: ۳۰۸ خانه بهداشت فعال، ۹۴ پایگاه سلامت و ۲۴ مرکز شبانه روزی در استان در راستای ارتقا سلامت در حال خدمت‌رسانی هستند.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم در حوزه سلامت پرچم‌دار سلامت خانواده و جوانی جمعیت است ادامه داد: در شش شهر بالای ۲۰ هزار نفر استان پزشک خانواده اجرایی خواهد شد.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال‌وبختیاری، تصریح کرد: چهارمحال‌وبختیاری به عنوان اولین استان مطالعه ارتقا سطح سواد دانش آموزان عشایری را اجرا خواهد کرد و نیازهای عشایر استان در حوزه سلامت احصا خواهد شد.

کد خبر 746649

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون فلج اطفال در مناطق عشایری کرمانشاه
  • اجرای طرح سلامت خانواده در هرمزگان+عکس وفیلم
  • اجرای طرح سلامت خانواده در هرمزگان
  • تشریح برنامه‌های هفته سلامت در هرمزگان
  • جلسه هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در پردیس دانشگاه
  • اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومانی بیمارستان بهلول گناباد
  • بدهی ۴۰۰ میلیارد تومانی بیمه‌ها به دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال‌وبختیاری
  • ۴۰۰بدهی میلیارد تومانی بیمه‌ها به دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال‌وبختیاری
  • پرداخت ۱۲۵ میلیارد تومان مطالبات کادر درمان بوشهر
  • مرگ‌ومیر حوادث ترافیکی در خوزستان ۱۲ درصد کاهش داشت