Web Analytics Made Easy - Statcounter

رهبر جریان صدر در عراق با انتشار بیانیه‌ای ضمن دعوت به ادامه اعتراض‌های مسالمت‌آمیز، از مردم خواست، هر گونه دخالت آمریکا و نیروهای خارجی را رد کنند و پارلمان نیز اصلاحاتی ریشه‌ای آغاز کند.

به گزارش فارس، «مقتدی الصدر» رهبر جریان الصدر امروز چهارشنبه در بیانیه‌ای، خواستار آغاز «اصلاحات ریشه‌ای» و «رد دخالت آمریکا» در امور عراق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الصدر در این بیانیه که در توییترش منتشر شد، ضمن دعوت مردم به «ادامه اعتراض‌های مسالمت‌آمیز» بر «شیوه‌های عقلانی که عراق را به خطر نیندازد و وارد خلأ [سیاسی] هولناک» نکند تأکید کرد و گفت، «انقلابیون باید سایه دخالت خارجی آمریکایی و غیر آن را و حتی دخالت برخی عناصری که پشت کیبورد رایانه‌ها نشسته‌اند و طبق برنامه‌های استعماری آمریکا و دیگران فعالیت می‌کنند، رد کنند... انقلابیون نباید متعرض هیئت‌های دیپلماتیک یا سفارت کشورهای غیراشغالگر شوند حتی با سر دادن شعار چرا که این از اخلاق و خصایص ما نیست».

صدر در ادامه با دعوت از آن دسته از مردمی که سکوت کرده‌اند از آنان خواست به ایفای نقش بپردازند و از نیروهای مسلح خواست همانطور که موصل را (از اشغال تروریست‌های داعش) آزاد کردند، همانطور از مردم معترض نیز دفاع کنند.

صدر در پایان سه خواسته مطرح کرد و گفت، (۱) پارلمان اصلاحات ریشه‌ای تصوی کند، مثل تغییر کمیساریای انتخابات و قانون انتخابات، یا بندهایی از قانون اساسی. (۲) کارمندان شریف با اعتصاب فراگیر ولو برای یک روز، به برادران انقلابی کمک کنند و (۳) ائمه جمعه در همه استان‌ها تظاهرات‌های مسالمت‌آمیز را رهبری کنند تا اصلاحات به صورت جدی و بدون تأخیر، اجرایی شود.

اعتراضات در عراق از اول اکتبر آغاز شد. این اعتراضات به دلیل ایام اربعین حسینی برای چند روز متوقف و از بیست و پنجم اکتبر از سر گرفته شد. تاکنون نزدیک به سیصد نفر در شرایطی مبهم در جریان اعتراض‌های خیابانی جان باخته‌اند. برخی گزارش‌های خبری از فعالیت افراد مسلح ناشناس در میان معترضان سخن می‌گوید

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: مقتدی صدر عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۲۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخفیگاه داعشی‌ها در «حمرین» عراق بمباران شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، فرماندهی عملیات مشترک عراق امروز سه شنبه از یک حمله هوایی علیه مواضع تشکیلات تروریستی داعش در سلسله کوه‌های حمرین خبر داد.

فرماندهی عملیات مشترک این کشور با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: بعد از دریافت اطلاعات گسترده و دقیق از سوی سرویس اطلاعات نظامی و همکاری با نیروهای امنیتی دیگر، نیروی هوایی عراق با استفاده از جنگنده اف ۱۶ یک حمله هوایی علیه مخفیگاه عناصر داعش در سلسله کوه‌های حمرین انجام دادند.

در این عملیات هوایی تعدادی از عناصر تروریست به هلاکت رسیدند.

«محمد التمیمی» یکی از فرماندهان نیروهای حشد شعبی نیز روز گذشته تاکید کرد که این نیروها موفق شدند طی یک کمین منحصر به فرد در اطراف روستای المبدد واقع در شرق تلال حمرین در استان صلاح الدین ۲ عنصر داعشی را به هلاکت برسانند.

وی در ادامه افزود: این عملیات بعد از به دست آمدن اطلاعات دقیق و شناسایی محل نفوذ عناصر تروریست صورت گرفت.

التمیمی اضافه کرد: کمین نیروهای حشد شعبی در روستای المبدد ضربه دیگری به پیکره تشکیلات تروریستی داعش در منطقه حمرین وارد آورد.

کد خبر 6086299

دیگر خبرها

  • معاون سیاسی وزیر امور خارجه: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است
  • باقری: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است
  • آغاز برنامه ملی ریشه کنی بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک در خوشاب
  • چین و روسیه؛ تنها شرکت‌ کنندگان خارجی نمایشگاه ریلی
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق (+جزئیات)
  • راهکارهای بهبود شرایط صنایع دارویی؛ وزیر صنعت از دخالت‌های غیرقانونی در پارلمان بخش خصوصی دست بردارد
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • آغاز‌گر اصلاحات بزرگ
  • مخفیگاه داعشی‌ها در «حمرین» عراق بمباران شد