Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی به نقل از واحد علوم و تحقیقات، شهروز ساویز سرپرست مرکز تحقیقات فیزیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات با بیان اینکه سامانه امحاء پلاسمایی پسماندهای خطرناک این واحد دانشگاهی یکی از تکنولوژی‌های نوین، پیشرفته و پاک در زمینه امحاء زباله‌ها و پسماندهای خطرناک و آلوده کننده محیط زیست است، گفت: تمامی اجزاء تشکیل دهنده این سامانه شامل کوره پلاسمایی، مشعل‌های پلاسمایی، سیستم منابع تغذیه الکتریکی، سیستم‌های خنک کننده، تصفیه گاز و تزریق، بومی و ساخت متخصصان واحد علوم و تحقیقات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: استفاده از مشعل‌های پلاسمایی به جای سوخت‌های فسیلی برای گرم کردن کوره در این سامانه آن را به یکی از پاکترین روش‌های امحاء زباله با امکان امحاء 100 درصدی انواع زباله تبدیل کرده است. دمای کوره در سامانه پلاسمایی امحاء زباله واحد علوم و تحقیقات به حدود 1700 درجه سانتیگراد می‌رسد که این نشان از تکنولوژی پیشرفته بکار برده شده در آن دارد.

ساویز ادامه داد: پسماندها با حداقل دخالت انسانی از طریق سیستم تزریق پسماند وارد کوره شده و مواد حاصل از سوختن پسماندها به دو صورت گاز سنتزی و مواد مذاب از کوره خارج می‌شوند. در حال حاضر این سامانه توانایی امحاء زباله به میزان یک تن در روز را دارد که در صورت تعبیه این سامانه در ظرفیت‌های بالاتر، از گاز سنتزی خروجی از کوره می‌توان برای تولید آب گرم و بخار و به عبارتی دیگر تولید انرژی استفاده کرد. علاوه برآن مواد حاصل از امحاء که به صورت مذاب از انتهای کوره خارج می‌شوند امکان استفاده در صنایع ساختمانی را دارند.

وی با اشاره به درخواست‌های متعدد از سوی صنایع مختلف برای بکارگیری سامانه زباله سوز پلاسمایی واحد علوم و تحقیقات، اضافه کرد: پس از اجرای این سامانه به صورت پایلوت 3 ماهه در بیمارستان فرهیختگان و کسب پروانه ساخت از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، می‌توان از آن برای سایر بیمارستان‌ها و مراکز دیگر نیز استفاده کرد.

ساویز ادامه داد: با توجه به تولید قطعات این دستگاه توسط متخصصان داخلی علاوه بر پایین بودن قیمت تمام شده آن نسبت به نمونه خارجی، تعمیر و نگهداری آن نیز کم هزینه و در دسترس است. این سامانه با توجه به امحاء کامل پسماندها بهترین جایگزین برای امحاء زباله های بیمارستانی است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از بارزترین مزیت‌های این سامانه نسبت به سایر روش‌های امحاء پسماندهای بیمارستانی، امحاء کامل پسماندهای شیمیایی و دارویی علاوه بر پسمانهای عفونی است. پسماندهای شیمیایی و دارویی در اکثر بیمارستان‌ها دپو می‌شوند.

انتهای پیام /

351 / 167 واحد علوم و تحقیقات سامانه امحا پلاسما پسماند

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: واحد علوم و تحقیقات سامانه امحا پلاسما پسماند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۲۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۲۴۵ بازرسی از سوی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ دکتر سید علی وکیلی گفت: واحد دارو در طرح نوروزی ۱۱۴ بازرسی از داروخانه‌های تحت پوشش دانشگاه در استان داشته است.

وی با بیان اینکه تجهیزات و ملزومات پزشکی نیز بیش از ۳۰ بازدید را از مراکز بیمارستانی، صنوف و داروخانه‌ها انجام داده است، افزود: واحد نظارت بر فرآورده‌های طبیعی و سنتی هم بیش از ۴۰ بازدید از عطاری‌ها و داروخانه‌ها ثبت کرده است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علومپزشکی استان گفت: از سوی واحد نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی ۵۸ بازدید از واحد‌های تولیدی انجام شده است.

دکتر وکیلی ادامه داد: مجموعا ۲۴۵ بازدید از صنوف، داروخانه ها، مراکز بیمارستانی، واحد‌های تولیدی و... توسط معاونت غذا و دارو تا هشتم فروردین انجام شده است. 

وی با تاکید بر اینکه طی ایام تعطیل نیز به شکایات مردمی رسیدگی می‌شود، گفت: مردم می‌توانند از طریق سامانه تلفنی ۱۹۰ تخلفات مشاهده شده و شکایات خود را ثبت کنند.

دیگر خبرها

  • بیش از ۳۲ هزار نفر در تعطیلات از مراکز علوم پزشکی سمنان خدمات درمانی گرفتند
  • انجام ۲۴۵ بازرسی از سوی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی 
  • تمرکز دانش بنیان‌ها بر سواحل مکران
  • اختصاص ۲۱۰ تن آرد تشویقی به ۵۲۰ واحد خبازی کرمانشاه
  • همکاری در تدوین سند توسعه دریامحور دستور کار سال ۱۴۰۳
  • نشست هم‌اندیشی با وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری؛ 27 اردیبهشت 1402
  • کشف و امحاء ۶ هزار و ۷۶۰ کیلوگرم سبوس آرد در سنقر
  • کمک هزینه ۱۰۰میلیون یورویی به دانشگاه‌ها تعلق گرفت
  • قم در رتبه دوم تامین مسکن کشور قرار گرفت
  • ثبت‌نام‌ نوبت دوم کنکور سراسری‌ سال‌ ۱۴۰۳ آغاز شد