Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار سلطانیه روز چهارشنبه در جلسه کمیته برنامه ریزی و توسعه شهرستان سلطانیه با اشاره به طرح توسعه پایدار منظومه‌های روستایی گفت: یکی از مهمترین مزایای اجرای این طرح ایجاد وحدت رویه در اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری و رفع سردرگمی افراد سرمایه گذار به هنگام ورود به یک منطقه ناشناس است.

حسین رحمانی هزاررود افزود: سرمایه‌گذاران با مطالعه نتایج امکان سنجی‌های این طرح به راحتی می توانند در جریان کامل ظرفیت ها و یا نقاط ضعف روستاها قرار بگیرند و بدین طریق می‌توان از هدر رفت منابع و هزینه های بی دلیل جلوگیری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: طرح مطالعات برنامه ریزی و توسعه اقتصادی، اشتغالزایی و طرح توسعه پایدار منظومه های روستایی از ابعاد گوناگون نتایج در خشانی را به دنبال دارد و دولت تدبیر و امید با اجرای این طرح درصدد است تا پنج هزار روستا را پس از غربالگری و به طریق اجرای مفاد سیاست های این طرح، توسعه اقتصادی بخشد.

این مسئول ادامه داد: اجرای موفق این طرح منوط به امکان سنجی دقیق از توان و ظرفیت های زیرساختی دستگاه های دخیل در امر بوده، بنابراین قبل از ورود به طرح باید با بررسی های کارشناسانه از وضعیت دوایر دولتی و دستگاه های اجرایی، رسالت های عقلانی برای آنها محول  کرد.

وی اظهار داشت: سهم این استان، در اجرای این طرح سالانه ۹۰ روستا اعلام شده است که در مجموع ۴۵۰ روستا از عواید این طرح بهره مند خواهند شد که پس از تهیه طرح از سوی مشاور و تصویب از سوی کمیته آمایش سرزمین و شورای برنامه ریزی استان، طرح مصوب و نهایی برای اجرا به دستگاه های مربوطه ارجاع خواهد شد.

رحمانی هزار رود افزود: بر این مبنا و در راستای اجرای موفق این طرح باید  امکان سنجی روستاها بطور دقیق و از هرجهت انجام یافته تا براساس ظرفیت ها و نقاط ضعف مناطق، برنامه ریزی های توسعه ای به منصه ظهور برسد.

وی تاکید کرد: رمز موفقیت در اجرای چنین طرح هایی تعامل چند جانبه دستگاه ها، اجتناب از اقدامات،  موازی کاری و تکروی  است، تا با نهایت همبستگی به سوی اهداف متعارف این طرح حرکت کرد.

این مسئول ادامه داد: از آنجایی که سلطانیه به عنوان یک منطقه نوپا به لحاظ تقسیمات کشوری بشمار می رود، اجرای اینگونه طرح ها می تواند در روند رشد سرعت توسعه آن موثر واقع شود.

وی یادآوری کرد: رونق تولید یکی از اساسی‌ترین راهکارهای مقابله با معضل بیکاری است که این مهم در سایه برنامه ریزی به منظور هدایت صحیح سرمایه گذاری می توان شاهد پدید آمدن فرصت های اشتغالزایی در سطح روستاها بود.
شهرستان سلطانیه با ۲ بخش و ۳۰ هزار نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتری مرکز استان زنجان قرار دارد.

برچسب‌ها توسعه روستایی زنجان سلطانیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توسعه روستایی زنجان سلطانیه توسعه روستایی زنجان سلطانیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۲۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه سیستم‌های مخابراتی کردستان با سرمایه‌گذاری ۹۱ میلیارد ریالی

مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: به منظور تامین تجهیزات لازم در حوزه مخابرات، سال گذشته ۹۱ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در استان کردستان صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی مخابرات منطقه کردستان آزاد حکمت اظهار کرد: ایجاد مرکز جدید مخابراتی و تعویض سویئچ در ۵۴ نقطه روستایی و ۹ مرکز شهری با ظرفیت بیش از شش هزار و ۲۰۰ پورت، حذف مرکز قبلی در مرکز دار سیران شهرستان مریوان و ایجاد دو هزار و ۵۶۰ پورت از اقدامات این حوزه در سال ۱۴۰۲ بوده است.

وی به انجام توسعه سویئچ تلفن ثابت،ADSL و VDSL در ۵۸ مرکز شهری و روستایی با ظرفیت سازی دو هزار و ۶۵۵ پورت اشاره کرد و افزود: از این ۵۸ پروژه، ۳۷ مورد آن در نقاط روستایی به اجرا درآمده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان از ایجاد اینترنت پرسرعت مخابرات به میزان ۴۸۰ پورت در ۹ روستای جدید در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: با تحقق این مهم ۵۹۹ روستا از مزایا و سرویس‌های اینترنت پرسرعت مخابرات بهره‌مند شده‌اند.

حکمت اضافه کرد: سال گذشته حدود هفت هزار خط تلفن ثابت برای مشتریان جدید در استان دایر شده که ۸۹۶ خط آن روستایی است.

وی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ حدود ۱۹ هزار و۲۰۰ پورت ADSL و ۴۸۲ پورت VDSL به مشتریان جدید واگذار شده است که بیش از ۳۳۰۰ مشترک آن در نقاط روستایی ساکن هستند.

مدیر مخابرات منطقه کردستان با اشاره به وجود زیرساخت‌های سرویس جدید FTTH در برخی از نقاط استان و بهره‌مندی مشتریانی که استفاده از بستر این فناوری را دارند، افزود: در سال گذشته به ۷۷۴ مشترک جدید، سرویس FTTH ارائه شده است.

حکمت ادامه داد: در سال جاری اقدامات و پروژه‌های قابل توجهی در تمام حوزه‌های مخابراتی به‌ویژه تحقق برنامه نجما در کمترین زمان ممکن در دستور کار منطقه قرار دارد.

کد خبر 747210

دیگر خبرها

  • مهیا بودن شرایط سرمایه گذاری در خوشاب
  • برنامه‌ریزی برای افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی گردشگری
  • تصویبِ تشکیل کمیته تخصصی خلاقیت و نوآوری شهری در کلانشهرها
  • استفاده از هوش مصنوعی در برنامه‌ریزی‌های بخش کشاورزی
  • رسیدگی به امور سرمایه‌گذاران از اولویت‌های کاری منطقه آزاد چابهار
  • توسعه سیستم‌های مخابراتی کردستان با سرمایه‌گذاری ۹۱ میلیارد ریالی
  • ۴۰ درصد معادن نیشابور فعال است
  • فاز توسعه ۶۰ هکتاری شهرک صنعتی اردبیل آماده بهره‌برداری است
  • ۱۶۰ میلیارد لیتر کسری آب داریم
  • برنامه ریزی برای واگذاری یک میلیون زمین روستایی در کشور