Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@06:58:31 GMT

شهربابک جز ۲ شهرستان سالمند کرمان است

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۸۲۵۸۳

شهربابک جز ۲ شهرستان سالمند کرمان است

یاسر حاجی زاده روز چهارشنبه در حاشیه آیین تجلیل از افراد ۹۰ ساله شهربابک در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تغذیه سالم، آگاهی بالا و مهاجرت جوانان از شهربابک از دلایل سالمند بودن این شهرستان است.

وی با بیان اینکه بهزیستی متولی خدمت به سالمندان است، اظهار داشت: برای ارائه خدمات بهتر و تخصصی نظیر بازتوانی اجتماعی و بازتوانی روانی و اجتماعی به سالمندان، از ۲ سال قبل بنیاد فرزانگان در شهربابک راه اندازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یاسر به همایش جشن ۹۰ ساله ها در شهربابک اشاره کرد و بیان داشت: برگزاری چنین همایش هایی زیرمجموعه بازتوانی های اجتماعی است که دورهمی برای سالمندان است و موجب فاصله گرفتن این قشر از گوشه گیری می شود.

وی شناسایی افراد سالمند و تکمیل بانک اطلاعاتی فرزانگان را از اهداف برگزاری این آیین خواند و تصریح کرد: افراد در بنیاد فرزانگان شهربابک ارتباط برقرار  و اگر مشکلی داشته باشند مطرح می کنند و ما در صدد رفع مشکلاتشان بر می آییم.

حاجی زاده تعداد افراد ۹۰ سال به بالا در شهربابک را ۱۲۰ نفر اعلام کرد و اظهار داشت: ۲۰ نفر سالمنده از کار افتاده و نیازمند شهربابک در طرح توانمندسازی سالمندان خدمات رسانی و حمایت می شوند.

وی با بیان اینکه در کلینیک فرهنگیان شهربابک افراد بازنشسته فرهنگی به طور رایگان مورد ویزیت پزشک عمومی قرار می گیرند، افزود: تیم سیار خدمت در منزل سالمندان نیز به ۲۰ نفر دیگر از این عزیزان خدمات تخصصی ارائه می دهند.

حاجی زاده با اشاره به اینکه ما در حال شناسایی و به روز کردن بانک اطلاعات سالمندان شهربابک هستیم، گفت: بر اساس نیاز سالمندان خدماتی نظیر مناسب سازی محیط زندگی آنان نیز ارائه می شود.

وی به مناسب سازی محیط شهری شهربابک برای سالمندان توسط بهزیستی، شهرداری و بنیاد فرزانگان اشاره و خاطر نشان کرد: این مناسب سازی برای دسترسی راحت تر سالمندان به خدمات شهری و عمومی انجام می شود.

رئیس اداره بهزیستی شهربابک همچنین از معرفی این شهرستان به عنوان شهر دوستار سالمند خبر داد.

وی با بیان اینکه شهر دوستار سالمند ویژگی‌های زیادی از جمله تامین مسکن و حق دسترسی سالمندان به مکان های عمومی و نیز ارتباطات سالمندان دارد، تأکید کرد: با همکاری دستگاه های اجرایی شهرستان باید این ویژگی‌های را به حد مطلوب برسانیم.

شهربابک در ۲۴۰ کیلومتری کرمان واقع است.

برچسب‌ها کرمان ایرنا سالمندان شهربابک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمان ایرنا سالمندان شهربابک کرمان ایرنا سالمندان شهربابک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۲۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارندگی سیل‌آسا چه بر سر شهر زرند آورد؟

بارندگی‌های شدید روز گذشته در شهرستان زرند نه تنها باعث قطعی برق در این شهرستان شد که مدارس آن را نیز به تعطیلی کشاند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، بارندگی‌های شدید روز گذشته در شهرستان زرند باعث وقوع سیلاب، تخریب زیرساخت مناطق روستایی و آب‌گرفتگی خیابان‌ها شد.

برق شهر زرند به دلیل بارش شدید باران قطع شد و تردد خودروها به دلیل آب‌گرفتگی معابر به سختی صورت گرفت.

فعالیت سامانه بارشی جدید در استان کرمان و بارندگی‌های روز گذشته باعث جاری شدن سیلاب و وارد آمدن خسارت به برخی از زیرساخت‌ها همانند تخریب شبکه آب شرب مناطق روستایی در منطقه جلگه شور زرند شد.

با دستور فرماندار و رئیس ستاد بحران شهرستان زرند به دلیل شرایط نامناسب جوی و احتمال بارندگی شدید در روز چهارشنبه، همه مدارس این شهرستان تعطیل شد.

سیدرضا حسینی‌نژاد فرماندار زرند از شهروندان خواست در روز چهارشنبه و پنجشنبه از مسافرت به مناطق کوهستانی و قرار گرفتن در مسیر رودخانه‌ها خودداری کنند، او همچنین از اعلام آمادگی همه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای خدمات‌رسان در شهرستان خبر داد.

شرایط نابه‌سامانی که به دنبال بارندگی شدید در شهر زرند به وجود آمد، باعث ورود دادستان زرند به این موضوع شد.

رضا یعقوبی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان طی دستوری و برای حفظ حقوق عامه، مدیران ادارات را به مدیریت بحران و رفع اختلال عبور و مرور و بازگرداندن شهر به شرایط عادی مأمور کرد.

وی تاکید کرد: دستور بررسی چرایی به وجود آمدن وضعیت موجود نیز صادر شده است و به طور قطع در صورت اثبات اهمال صورت گرفته، مسئولان مربوطه در مقابل به دستگاه قضائی پاسخگو خواهند بود.

کد خبر 747416

دیگر خبرها

  • بارندگی های شدید چه بر سر شهر زرند آورد؟+ فیلم
  • بارندگی سیل‌آسا چه بر سر شهر زرند آورد؟
  • عاملان جعل مدارک تحصیلی در کرمان دستگیر شدند
  • دستگيري جاعلان مدراک در کرمان
  • جاعلان مدارک تحصیلی در کرمان دستگیر شدند
  • معاینه رایگان سالمندان کم توان در هفته سلامت
  • گرسنگی، عامل شهادت شمار زیادی از کودکان و سالمندان در نوار غزه
  • سوءاستفاده سارق از اعتماد صاحب‌خانه برای سرقت طلاجات
  • اجرای طرح پایلوت و رایگان غربالگری شناسایی اختلالات شناختی سالمندان
  • یک گل شصت متری در سکوت مطلق!