Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-24@21:00:48 GMT

ارتباط آسیب نخاعی و افزایش خطر سکته مغزی

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۸۲۶۱۶

ارتباط آسیب نخاعی و افزایش خطر سکته مغزی

محققان دریافته اند خستگی و خواب آلودگی باید موردتوجه قرار گیرد تا از مشکلاتی نظیر سکته مغزی بعد از آسیب نخاعی پیشگیری شود.


«آرون فیلیپس»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه کالگاری کانادا، در این باره می‌گوید: «افراد دچار آسیب نخاعی با ریسک بالا و هشداردهنده سکته مغزی روبرو هستند و ما خواستیم دلیل آن را بدانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
ما دریافتیم میزان خستگی و بیحالی در افراد دچار آسیب نخاعی در مقایسه با افراد سالم ۹ برابر بیشتر است.»


محققان در مطالعات خود بر روی بیش از ۶۰ هزار نفر مشاهده کردند خستگی و خواب آلودگی در افراد مبتلا به آسیب مغزی بسیار شایع است و مشکلات تنفسی ناشی از خواب با کاهش سلامت مغز در این گروه جمعیتی مرتبط است.


محققان همچنین دریافتند آپنه خواب در افراد دچار آسیب نخاعی، تقریبا ۴ برابر بیشتر است و همچنین خستگی و مشکلات خواب با میزان و شدت آسیب نخاعی مرتبط است.


محققان در این مطالعه، امواج مغزی، میزان اکسیژن در خون شرکت کنندگان و همچنین ضربان قلب و نفس کشیدن آن‌ها را در طول خواب شبانه ثبت کردند.
به گفته محققان، «افراد دچار آسیب مغزی، در طول خواب دچار تنفس بسیار مختل شده‌ای هستند که مانع از حمل مناسب اکسیژن به ارگان‌های حیاتی بدن نظیر مغز می‌شود.»


از سوی دیگر اختلالات مرتبط با خواب رابطه منفی با سلامت مغز در افراد دچار آسیب نخاعی دارد.
آن‌ها دریافتند مشکلات تنفسی در زمان خواب در افراد دچار آسیب نخاعی با کاهش سلامت عروق خونی مغز مرتبط است.
نتایج این مطالعه نشان می‌دهد افراد دچار آسیب نخاعی ۳ تا ۴ برابر بیشتر از افراد بدون این آسیب دچار سکته مغزی می‌شوند.


منبع:سلامت نیوز

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سکته مغزی آسیب نخاعی اختلالات خواب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۲۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مغز پولدار‌ها دیرتر پیر می‌شود؟

 به گزارش تابناک به نقل از اعتمادآنلاین، محققان بعد از بررسی و تحلیل توانمندی‌های فکر ۷۵۱ شهروند سوئیسی که سن آن‌ها بین ۵۰ تا ۹۱ سال بود و با در نظر گرفتن سطح علمی آن‌ها و اینکه آیا در طول زندگی به بیماری‌های قلبی و عروقی، افسردی، نگرانی مبتلا بوده یا مواد مخدر مصرف کرده‌اند آن را با نتایج سیتی‌اسکن‌های آن‌ها مطابقت دادند.
 

محققان دانشگاه لوزان سوئیس به ارتباط بین درآمد و سرعت پیری مغز انسان دست یافته‌اند.

محققان بعد از بررسی‌های انجام‌گرفته به این نتیجه رسیدند افرادی که درآمد کمتری نسبت به دیگران داشتند، علائم پیری زودرس ماده سفید مغز آن‌ها بیشتر نمایانگر بود، این ماده کار هماهنگی بین دو کره مغز را انجام می‌دهد و در انتقال اطلاعات از قشر مغز به سایر قسمت‌های سیستم عصبی نقش دارد.

وضعیت اجزای مغز مسئول سیستم عصبی، در افراد کم‌درآمد، مانند تراکم نورون‌ها، میدان‌ها و غلظت آهن نیز شاخص‌های نسبتاً ضعیفی را نشان می‌دهد.

نتایج این تحقیق به اثبات وجود ارتباط بین عوامل اجتماعی و اقتصادی و حفظ قدرت ادراکی در مرحله پیری کمک کرد.

دیگر خبرها

  • یافته محققان نشان داد؛ نقش پیوند مدفوع در بهبود علائم حرکتی پارکینسون
  • افزایش شیوع فیبریلاسیون دهلیزی در افراد میانسال
  • ۹ دلیل پنهان «احساس خستگی دائمی» که از آن‌ها بی خبر بودید
  • واژگونی تانکر روغن به دلیل خواب‌آلودگی راننده
  • تصادف در محور بروجن به لردگان دو فوتی برجای گذاشت
  • مغز پولدار‌ها دیرتر پیر می‌شود؟
  • ارتباط جنسیت و بحران خواب
  • چرا سخت و خسته از خواب بیدار می شوید ؟
  • جراحی موفق خونریزی مغزی اپیدورال، برروی دختر ۹ ساله سراوانی
  • فیبریلاسیون دهلیزی عامل زمینه ساز قوی برای نارسایی قلبی است