Web Analytics Made Easy - Statcounter

کتابخانه ای که به همت ساکنین برج های مسکونی مخابرت و برای استفاده ساکنین در لابی این مجتمع دایر شده بود امروز مورد استقبال گسترده اقشار مختلف قرار گرفته است.

خبرگزاری شبستان:اراک /دوسال پیش اعضای فرهنگ دوست و کتابخوان یک مجتمع مسکونی در اراک در اقدامی به جای استفاده اقتصادی از فضای موجود در مجتمع، تصمیم به تاسیس کتابخانه ویژه مجتمع خود گرفتند و تعدادی کتاب را که در منزل داشتند به منظور استفاده همه ساکنین در لابی مجتمع به امانت گذاشتند و این آغازی بود برای افتتاح کتابخانه ای که امروز «قائم مقام فراهانی» نام گرفته و علاوه بر ساکنین مجتمع مورد استقبال دانشجویان و دانش آموزان شهر اراک نیز قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

قفسه های کوچکی که با هدف به اشترک گذاری کتاب و بهره مندی همه ساکنین از کتب موجود در منازل و مهمتر از همه ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب و کتابخوانی در بین اعضای مجتمع به ویژه نسل جوان و نوجوان بود، امروز به کتابخانه ای بزرگ تبدیل شده که در تمام طول سال حتی ایام تعطیل هم میزبان عزیزان و علاقمندان به کتاب است.

 

کتاب یار مهربانی است که باید همواره در کنار افراد و در دسترس باشد و این کتابخانه این مهم را سرلوحه کار خود قرار داده و همه روزه از ساعت 8 صبح تا 9 شب درب های علم و اندیشه را به سوی طالبان علم و دانایی باز می کند.

 

ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی امر مهمی است که باید در شرایط کنونی جامعه که وسایل ارتباط جمعی و فضای مجازی پیشرفت گسترده ای پیدا کرده است، به جایگاه اصلی و واقعی خود برگردد و ما شاهد دست هایی باشیم که به جای گوشی ها تلفن همراه و آیپد ها کتاب در دست خود دارند و به مطالعه می پردازند.

 

هیئت مدیره برج های مسکونی مخابرات شهر اراک با همکاری و همدلی اهالی و ساکنین این مجتمع در اقدامی فرهنگی کتابخانه ای در لابی برج یک این مجتمع تاسیس کرده اند تا بار دیگر با کتاب آشتی کرده و این مونس و یار همیشگی را دوباره به متن خانواده ها باز گردانند.

 

همزمان با هفته کتاب، کتابخوانی به منظور اطلاع از وضعیت این کتابخانه و چگونگی فعالیت آن پس از دو سال راهی برج های مخابرات شدم، امروز لابی برج یک مخابرات کتابخوانه ای است که هر کتابخوان و دوستدار کتابی را به سوی خود فرا خوانده و با آغوش باز می پذیرد.

 

استفاده فرهنگی از فضای مجتمع بجای بهره برداری اقتصادی

 

ابوالفضل برز آبادی فراهانی، عضو هیئت مدیره برج های مخابرات به استقبالم آمد و پس از بازدید از کتابخانه که با سال پیش تفاوت های اشکاری داشت و امروز بیشتر شبیه به یک کتابخانه واقعی شده بود گفت: این کتابخانه در 19 اسفند سال 96 با تعداد کمی کتاب و به منظور به اشتراک گذاری کتب موجود در منازل اهالی مجتمع با اهدای از سوی اهالی ساختمان ها دایر شده و امروز نیز مورد استقبال گسترده قرار گرفته است.

 

وی هدف هیئت مدیره این مجتمع از برپایی این کتابخانه را ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، دانست و بیان کرد: هیئت مدیر در صدد بودند که یک فرهنگ سازی و دوستی دوباره با کتاب بوجود آید که  امروز با حضور گسترده اعضا و استقبال از این کتابخانه عملکرد موفقی نیز داشته است و به جای استفاده اقتصادی از این فضا به استفاده فرهنگی و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی پرداخته شده است.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در حال حاضر در حدود 3 هزار  و 500 جلد کتاب با موضوعات مختلف در این کتابخانه موجود است، افزود: بیش از 2500 هزار جلد از این کتاب ها اهدای ساکنین مجتمع است و علاوه بر آن با پیگیری های انجام شده توانستیم 800 جلد کتاب با 400 عنوان نیز از وزارت ارشاد تهیه کنیم.

 

برزآبادی فراهانی ادامه داد: این کتاب ها با موضوعات مختلف، فرهنگی، هنری، علمی، ادبی،تاریخی، آموزشی، اخلاق، فلسفه، مذهبی، کودک و نوجوان، درسی و ... است.

 

این سرهنگ بازنشسته نیروی هوای با اشاره به اینکه در ابتدا این کتابخوانه مختص ساکنین بود بیان کرد: امروز شاهد حضور و استقبال  دانشجویان و دانشگاهیان از خارج از ساختمان نیز هستیم و با آغوش باز پذیرای این عزیزان به منظور استفاده از کتابخانه و امانت کتاب هستیم.

 

وی با تاکید بر اینکه وقت افراد به ویژه جوانان و نوجوانان خیلی با ارزشتر از آن است که بخواهند آن را در پارک ها و نشستن در پای فضای مجازی بگذرانند، بیان کرد: تاسیس اینگونه کتابخانه ها و مراکز فرهنگی راهی برای جذب جوانان و تشویق آنان به فرهنگ مطالعه و حرکت در مسیر دانایی و علم آموزی است.

 

قبولی اعضا در دانشگاه های دولتی افتخاری برای کتابخانه قائم مقام فراهانی

 

برزآبادای فراهانی با اشاره به قبولی اعضای این کتابخانه در دانشگاه ها گفت: قبولی 10 نفر از اعضای در دانشگاه های دولتی افتخاری برای این مجموعه است و ما به خود می بالیم که با یک حرکت فرهنگی شاهد افتخاری بزرگ بودیم و اعضا علاوه بر دانشگاه های دولتی در دیگر دانشگاه ها نیز قبولی داشتند.

 

وی با بیان اینکه همه هزینه های انجام شده در کتابخانه اعم از قفسه بندی، تهیه میزهای مطالعه، روشنایی کتابخانه و ایجاد فضایی برای کتاابخانه همه از سوی ساکنین انجام شده، بیان کرد: با این حال خدمات ارایه شده و عضویت در این کتابخانه کاملا رایگان است و دانش آموزان و دانشجویان ساکن این مجتمع و اعضای که از بیرون برای استفاده از سالن مطالعه مراجعه می کنند هیچ هزینه ای پرداخت نمی کنند.

 

این سرهنگ بازنشسته نیروی هوای با بیان اینکه این برج ها 328 واحد و حدود 1200 نفر جمعیت دارد که اکثر اعضا از کودک تا بزرگسالان عضو کتابخانه هستند،‌ اضافه کرد: این کتابخانه در دو طبقه مجزا با زیر بنای 135 متر و 3 هزار و 500 جلد کتاب و یکصد عضو ثابت در حال فعالیت است.

 

برگزاری جلسات آموزشی و پرسش و پاسخ

 

وی همچنین از دعوت از پزشکان، فرهنگ دوستان و مسئولان در بخش های مختلف علمی و آموزشی در مناسبت های مختلف در این مرکز فرهنگی خبر داد و گفت: در مناسبت های مختلف با دعوت از اساتید و افراد مختلف در این مجموعه به برگزاری نشست های به منظور آگاه سازی و اطلاع رسانی در رابطه با موضوعات مختلف برای اهالی می پردازیم.

 

برزآبادی فراهانی به برگزاری نشست با دکتر رضوان حسینیان، متخصص بیماریهای سرطانی بیمارستان آیت الله خوانساری اراک اشاره کرد و گفت: این برنامه با اطلاع رسانی در مجتمع و حضور ساکنین عضر روز پنج شنبه 23 آبان انجام می شود.

 

وی همچنین اضافه کرد: به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی نیز از مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دعوت شده است تا علاوه بر بازدید از کتابخانه به سخنرانی در این رابطه برای اعضا و ساکنین بپردازد.

 

پایان پیام/177

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته وحدت هفته وحدت کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد کانون های مساجد اصفهان شیراز مساجد هفته کتاب و کتابخوانی کتاب و کتابخوانی استان مرکزی اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۲۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قضایی با خاطیان مجتمع ورزشی لواسان و چمدان‌هایی که دیرتر به مقصد رسیدند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در روز‌های گذشته برای تعدادی از مشترکان شرکت آب و فاضلاب استان تهران پیامک «ذخیره‌سازی آب» ارسال شد. آنطور که وزارت نیرو اعلام کرده، این پیامک ارتباطی به قطعی و نوبت‌بندی آب در تهران ندارد. ماجرا از این قرار است که همه ساختمان‌ها براساس ابلاغیه مبحث ۱۶ قانون مقررات ملی ساختمان باید نسبت به تجهیز پمپ و مخزن اقدام کنند.

برخورد قضایی با خاطیان مجتمع ورزشی مختلط لواسان. 

دادستان عمومی و انقلاب لواسانات گفته: پس از آگاهی از این اقدام متصدی این مجتمع ورزشی برکنار شد و با پایان تحقیقات پرونده برای ادامه رسیدگی برای مرجع قضائی ارسال می‌شود.

اینترنت در روز‌های کنکور قطع نمی‌شود. 

به گفته رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، اینترنت در هیچ کدام از حوزه‌های امتحانی نوبت اول کنکور قطع نمی‌شود. دستگاه‌های اجرایی، انتظامی، امنیتی و قضایی به صورت فعال برای برگزاری آزمون سراسری در امنیت و سلامت کامل در حال فعالیت هستند.

و چمدان‌هایی که دیرتر از صاحبانشان به مقصد رسیدند!

 این چمدان‌های بی زبان به علت بدی آب و هوا سوار هواپیما نشده بودند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است
  • برخورد قضایی با خاطیان مجتمع ورزشی لواسان و چمدان‌هایی که دیرتر به مقصد رسیدند
  • حادثه در ساختمان مسکونی در آدیس‌آبابا/ ۷ نفر جان باختند
  • تخلیه ساکنان چهار مجتمع مسکونی_تجاری به علت گودبرداری غیراصولی
  • چالشی به نام سرانه مطالعه در ایلام/ کتاب همچنان مغفول است
  • ترویج فرهنگ مطالعه رسالت همگانی است
  • ۱۰۰ کامیونت زباله دپو شده در یک منزل مسکونی در بجنورد بارگیری شد
  • آتش نشانان آتش‌سوزی مهیب در یک مجتمع مسکونی را مهار کردند
  • مهارآتش‌سوزی درمجتمع مسکونی در کرمان
  • مهار آتش‌سوزی مهیب یک مجتمع مسکونی در کرمان