Web Analytics Made Easy - Statcounter

نبهانی از بررسی راهکارها و ظرفیت‎های موجود در جامعه زنان روستایی در حوزه‎های گردشگری و صنایع دستی خبر داد و گفت: لازم است با ساماندهی هدفمند به توسعه متوازن مناطق روستایی و توانمندسازی بانوان و کودکان در حوزه گردشگری و صنایع دستی کمک کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «پیمان نبهانی» امروز (چهارشنبه 22 آبان‎) در جلسه‎ای با حضور تعدادی از مدیران و اعضای تشکل‎های مردم ‎نهاد حوزه‎های سه‎گانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با موضوع توانمندسازی بانوان و کودکان در گردشگری و صنایع دستی اظهار کرد: هدف از این نشست بررسی راهکارها و ظرفیت‎های موجود در جامعه زنان روستایی و بالفعل کردن این ظرفیت‎ها و در نهایت توانمندسازی این جامعه آماری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون برنامه‎ریزی و سرمایه‎گذاری مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان افزود: با توجه به اینکه صنایع دستی آمیزه‎ای از هنر و صنعت است، این صنایع غالباً در جامعه روستایی که عمده اشتغال آنها کشاورزی و دامداری است، با استفاده از دورریز محصولات کشاورزی و قسمت مصرف‎ نشده محصولات دامداری ساخته می‎شوند و در زندگی سنتی روستاییان مورد استفاده قرار می‎گیرند.

 

وی ادامه داد: این موضوع با استفاده از کمترین امکانات و ساده‎ترین تجهیزات بدون نیاز به فناوری‎های وارداتی نظر به تحریم‎های ظالمانه فعلی اشتغال خوبی را به وجود آورده است که هم به درآمد خانوار کمک می‎کند و هم با بازاریابی مناسب می‎توان با صادرات به خارج از کشور ارزآوری مناسبی ایجاد کرد.

 

نبهانی تأکید کرد: آموزش و فرهنگسازی در جوامع محلی که هدف موضوع هستند، در تغییر نگرش آن جامعه نسبت به صنایع دستی نقش خوبی ایفا می‎کند و از طرفی می‎توان با ایجاد بازارچه‎هایی به منظور فروش صنایع دستی و جذب گردشگر به رونق گردشگری در روستاها کمک کرد.

 

وی با بیان اینکه در این راستا بانوان نقش پررنگی دارند که لازم است با ساماندهی هدفمند آنها به توسعه متوازن آن مناطق کمک کنیم، بر استفاده از ظرفیت‎های قانونی سمن‎ها و توانایی آنها در ایجاد قدرت اجرایی تاکید کرد و اذعان داشت: می توان از این ظرفیت به منظور ترویج گردشگری و صنایع دستی در لایه‎های خانوارهای روستایی بهره‌مند شد.

 

وی به اشاره به ایجاد زیرساخت‎های فکری، فرهنگی و اجتماعی برای تحقق اهداف برنامه‎های بالادستی از جمله برنامه ششم و افق چشم‎انداز توسعه کشور در سال 1404 اضافه کرد: در این زمینه موضوعات موردنیاز برای تحقق اهداف مذکور، در چهار کمیته بررسی و راهکارهای لازم و ظرفیت‎های قانونی موجود استخراج می‌شود و به منظور عملیاتی کردن آنها در جلسه بعدی مورد بحث قرار می‌گیرند.

 

معاون برنامه‎ریزی و سرمایه‎گذاری مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان تصریح کرد: کمیته‎های موردنظر در قالب موضوعات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، زیربنایی و ظرفیت‎های جامعه محلی باید بررسی‎های لازم را انجام دهند.

 

پایان پیام/72

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته وحدت هفته وحدت کانون های فرهنگی هنری مساجد مسجد کانون های مساجد اصفهان شیراز مساجد هفته کتاب و کتابخوانی توانمندسازی زنان روستایی میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۲۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقامت ۸۱ هزار نفر در واحدهای اقامتی آذربایجان غربی

به‌گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، مرتضی صفری افزود: در این مدت آمار اقامت نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۱ درصد افزایش داشته و نیز ضریب اشغال تخت‌ واحدهای اقامتی سطح استان در ایام نوروز به ۴۵ درصد رسیده است.

او اضافه کرد: از این تعداد ۴۱ هزار و ۷۵ نفر در واحدهای اقامتی استان اعم از هتل، هتل آپارتمان، بوم‌گردی، مجتمع‌های گردشگری و ۴۰ هزار و ۱۲۶ نفر در سایر مراکز اقامتی اعم از مدارس، خانه معلم، باشگاه فرهنگیان، کمپ‌های موقت، مهمان‌سراهای ادارات اقامت داشتند.

صفری با بیان اینکه در نیمه دوم تعطیلات نوروزی همواره آمارهای اقامتی، بازدید از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی استان صعودی می‌شود افزود: همچنین در این مدت ۸۳۳ هزار و ۶۹۳ نفر از جاذبه‌های گردشگری، طبیعی، فرهنگی، تفریحی، صنایع‌دستی و موزه‌های استان بازدید داشته اند که رشد ۲۰ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی برپایی نوروزگاه در ۲۰ شهرستان، استقرار راهنمایان گردشگری، راه اندازی اتوبوس گردشگری، برپایی نمایشگاه صنایع دستی درموزه های استان و بازرسی ها را از جمله برنامه های ایام تعطیلات نوروزی در استان برشمرد.

آذربایجان غربی یک هزار و ۷۷۰ اثر تاریخی ثبت ملی و جهانی شده دارد که هرساله میزبان مهمانانی از داخل و خارج کشور می شوند.

دیگر خبرها

  • درهای تالار تیموری بعد از ۵ سال گشوده شد
  • توجه به صنایع‌دستی و گردشگری، نیاز امروز جامعه است
  • اقامت بیش از پنج هزار مسافر در اقامتگاههای کاشان
  • سفال مند گناباد با ۵ هزار سال قدمت
  • اقامت بیش از ۸۱ هزار نفر در واحد‌های اقامتی آذربایجان غربی 
  • کرمانشاه با استفاده از ظرفیت‌ گردشگری باید متحول شود
  • اقامت ۸۱ هزار نفر در واحدهای اقامتی آذربایجان غربی
  • بیش از ۴ میلیون بازدید از جاذبه‌های گردشگری گلستان
  • شورای راهبری ثبت جهانی اصفهک تشکیل شد
  • مشاغل خانگی و صنایع دستی زمینه‌ساز توسعه اقتصادی است