Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر عامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران گفت: اجرای طرح جدید ترافیک سبب افزایش تعداد مسافران مترو شده است. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، فرنوش نوبخت، مدیر عامل شرکت بهره‌برداری مترو در واکنش به اظهارات رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران که گفته بود با اجرای طرح ترافیک جدید آمار استفاده کنندگان از مترو کاهش یافته است، گفت: من نمی‌دانم مبنای این ادعا چیست، اما اطلاعات دقیق سفر‌ها و کارت‌بلیت‌ها وجود دارد و دقیقا نشان می‌دهد که در هر روز چند مسافر از کدام ایستگاه‌ها وارد و خارج شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه ما در روز ۱۳ آبان شاهد رکوردشکنی سفر با مترو در این چند ساله بودیم، گفت: در این روز دقیقا یک میلیون و ۸۱۲ هزار و ۲۱ نفر با مترو سفر کردند که نسبت به ۱۳ آبان ۹۷ که مترو یک میلیون و ۶۷۹ هزار و ۶۸۷ نفر مسافر داشت، شاهد افزایش ۷ درصدی بودیم.

نوبخت با تاکید بر اینکه آمار کل سال ۹۸ نسبت به ۹۷ و آبان امسال هم نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، خاطرنشان کرد: تردیدی نداریم که در یک سال اخیر به‌طور مستمر حجم سفر‌ها با مترو افزایش یافته است و طبعا یکی از عوامل موثر بر این تغییر، اجرای طرح‌های جدید ترافیکی بوده است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو ضمن رد ادعای کاهش تعداد مسافران مترو با استناد به اعداد و ارقام، در خصوص میزان افزایش مسافران مترو گفت: در کل شبکه و کل سال چیزی در حدود ۵ درصد افزایش مسافر داشته ایم که این افزایش در محدوده‌های مرکزی شهر که طرح‌های خاصی اجرا شده، بیش از ده درصد بوده است.

وی یادآور شد: البته انتظار ما بیش از این است و با توجه به اینکه چند ایستگاه جدید افتتاح شده، تعداد قطار‌هایی که در روز اعزام می‌شوند در دو سال اخیر بالغ بر ۵۴ درصد افزایش یافته و سرفاصله خطوط به میزان قابل توجهی کاهش داشته، توقع ما این است و آمادگی داریم که تعداد بیشتری از شهروندان سفر‌های درون شهری خود را با مترو انجام دهند.

نوبخت گفت: افزایش آمار سفر با مترو به خاطر زحمات کارکنان شرکت و پیمانکاران نگهداری تجهیزات ثابت و متحرک است و تمامی تلاش خود را می‌کنیم که همه شاهد بهبود مستمر خدمات رسانی در متروی تهران باشند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مترو متروی تهران سفر با مترو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۲۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه عملیاتی شرکت مترو تهران برای خط ۷

به گزارش خبرگزاری مهر، با بهره‌برداری از ایستگاه ورزشگاه تختی در منتهی‌الیه جنوب شرقی خط ۷ نه تنها بیست و دومین ایستگاه خط مذکور در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت بلکه حدود ۲ کیلومتر مسیر ریلی نیز به طول شبکه مترو پایتخت افزوده می‌شود. همان‌طور که پیش‌تر هم عنوان شده است، تکمیل ایستگاه ورزشگاه تختی در صورت تأمین ناوگان حمل و نقلی مورد نیاز، می‌تواند سر فاصله حرکتی قطارهای خط ۷ را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

اما فارغ از ایستگاه ورزشگاه تختی که آخرین ایستگاه از بدنه اصلی خط ۷ به حساب می‌آید، برنامه عملیاتی شرکت مترو تهران برای این خط به موارد بیشتری مربوط می‌شود؛ غیر از رفع نواقص و نصب پله برقی در ورودی پارک رفتگر (ایستگاه تربیت مدرس)، ورودی مستقل ایستگاه توحید به همراه سالن بلیت فروشی آن نیز امسال امکان تکمیل دارد. به این موارد باید تلاش برای بهره‌برداری از ۶ ورودی دیگر را اضافه کرد؛ ساخت و تجهیز ورودی جنوبی ایستگاه آهنگ، ورودی جنوبی ایستگاه چهل‌تن دولاب، ورودی جنوبی ایستگاه هلال احمر، ورودی غربی ایستگاه شهدای هفدهم شهریور، ورودی شمال غربی ایستگاه میدان کتاب و ورودی شرقی میدان صنعت، از جمله دیگر پروژه‌های خط ۷ در سال ۱۴۰۳ به شمار می‌آیند. از طرفی با جمع‌آوری کارگاه مترو، امکان بازگشایی بلوار پاک نژاد و میدان کتاب در ماه‌های باقی‌مانده از سال جاری وجود دارد.

اما یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های خط ۷ در این دوره مدیریت شهری، احداث حدود ۵ کیلومتر تونل و ۲ ایستگاه در پروژه توسعه شمال غربی خط مذکور است که عملیات اجرایی آن از اسفند ماه سال گذشته آغاز شد؛ پروژه‌ای که در صورت تأمین به موقع منابع مالی لازم، حتی احتمال انجام تست سرد آن تا اوایل نیمه دوم سال ۱۴۰۴ وجود دارد و این یک خبر مسرت بخش برای اهالی غرب پایتخت و خصوصاً دانشجویانی است که محل تحصیل آنها در حوالی پونک و حصارک واقع شده است.

کد خبر 6085201

دیگر خبرها

  • برنامه عملیاتی شرکت مترو تهران برای خط ۷
  • ◄ سفر با هواپیما تعطیل می شود
  • جزئیات دقیق افزایش نرخ جدید کرایه تاکسی و مترو + عکس  
  • جزئیات افزایش نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس
  • خرید اینترنتی بلیط قطار از تمامی شرکت‌های ریلی با سفرمارکت
  • ◄ بررسی اهم اقدامات شرکت مترو تهران در خط 6 برای سال جاری
  • گلایه از افزایش ۷۰ درصدی کرایه تاکسی ون‌ها
  • بلیت تمامی مسافران پروازهای باطل شده بازگردانده شد
  • بلیت تمامی مسافران پرواز‌های باطل شده بازگردانده شد
  • قیمت بلیت اتوبوس از امروز در مشهد تغییر کرد