Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@08:31:21 GMT

طرح پایتخت «فهما» در گیلان اجرایی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۸۲۷۹۱

طرح پایتخت «فهما» در گیلان اجرایی می‌شود

حجت الاسلام رضوانی نژاد از اجرای طرح پایتخت «فهما» در گیلان خبر داد و گفت: ساختار جدیدی برای کانون های فرهنگی هنری مساجد تعریف شده تا شاهد توسعه کمی و کیفی این کانون‌‌ها باشیم.

حجت‌الاسلام «محمدعلی رضوانی نژاد» با اشاره به تصویب و اجرایی شدن اسانامه جدید کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت گفت: شورای هماهنگی توانمند برای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سطح استان با حضور نماینده ولی فقیه، استاندار و روسای نهادها و ادارات کل فرهنگی، تبلیغی تشکیل شده که می‌تواند تاثیر به‌سزایی در تمرکز بخشیدن به فعالیت‌های اصحاب مسجد داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان افزود: در کنار توان‌افزایی شورای هماهنگی، کانون‌ها با توجه به سطح فعالیت‌های خود دارای امتیاز شده و بر مبنای امتیازات کسب شده حمایت می‌شوند.  
وی با تاکید بر لزوم ثبت مشخصات اعضای کانون‌های مساجد در سامانه یچه‌های مسجد «سجا» تصریح کرد: در این راستا تمامی فعالیت‌های کانون‌ها اعم از ثبت و تکمیل مشخصات اعضای کانون‌ها، طرح‌های فرهنگی و هنری و ارائه گزارش فعالیت‌های انجام‌شده کانون‌ها که در این سامانه ثبت شود دارای امتیاز بوده و توانمندی کانون‌های فعال را مشخص می‌کند.

حجت الاسلام رضوانی نژاد به انتخاب پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران اشاره کرد و اظهارداشت: با توجه به ساختار جدید و ثبت امتیازات، هر سال یک استان به‌عنوان پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران (پایتخت فهما) معرفی شده و تمامی مسئولین استانی تاثیرگذار به همراه کانون‌های مساجد استان به‌صورت ویژه تقدیر خواهند شد، همچنین از هزار کانون دارای امتیاز برتر کشوری نیز تقدیر می‌شود.
    وی با اشاره به مهلت ۲ ماه جهت ارزیابی کانون‌های استان‌ها جهت انتخاب به‌عنوان پایتخت فهما بیان کرد: در طول ۲ ماه هر هفته روزهای یکشنبه، کانون‌های دارای بالاترین امتیاز جهت کمک هزینه زیارت به قید قرعه حمایت می‌شوند که در اولین‌ مرحله از قرعه‌کشی یکی از کانون‌های صومعه‌سرا از بین ۳۷۰ کانون دارای امتیاز بالای هزار، انتخاب شد.

حجت الاسلام رضوانی نژاد با توجه به داشتن کانون‌های توانمند در سطح استان ابراز امیدواری کرد مسئولان کانون‌ها، حضور جدی در عرصه فعالیت‌های فرهنگی و هنری داشته و با ثبت فعالیت‌ها در سامانه بچه‌های مسجد زمینه برخورداری امتیازات کشوری را برای استان گیلان فراهم کنند.

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته وحدت مسجد مسجد مسجد مسجد هفته وحدت مسجد مسجد مسجد سامانه سجا کانون های مساجد گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۲۷۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مرحله منطقه ای جشنواره سرود آوای مسجد ویژه کانون های شرق هرمزگان در میناب

هرمزگان-جام جم انلاین-سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان از برگزاری مرحله منطقه ای جشنواره سرود «آوای مسجد» ویژه کانون های فرهنگی هنری مساجد شرق استان هرمزگان در میناب خبرداد.

ابد.ه گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان، اسلام خواجه یی اظهار کرد: جشنواره سرود آوای مسجد با هدف نشر و گسترش فرهنگ قرآنی و معارف اهل بیت(ع)، ارائه دستاوردهای خلاقانه هنری در عرصه سرود با مضامین فرهنگی، اجتماعی، اعتقادی، سبک زندگی و ارزش‌های اسلامی و ایجاد فضای شاداب و بانشاط برای قشرهای مختلف مردم برگزار می شود.

 

وی افزود: مرحله منطقه ای جشنواره سرود «آوای مسجد» ویژه کانون های فرهنگی هنری مساجد شرق استان هرمزگان پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه جاری در سالن شهید بهشتی شهر میناب خواهد شد.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان ادامه داد: در این مرحله گروه های سرود کانون های فرهنگی هنری مسجد شهرستان های میناب، سیریک، جاسک و بشاگرد با یکدیگر به رقابت می پردازند.

 

وی گفت: گروه‌های علاقه مند به شرکت در جشنواره باید فرم مخصوص جشنواره به همراه نمونه کار صوتی و متن شعر خود را به ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ارسال کنند.

 

خواجه یی خاطرنشان کرد: پیش از این نیز مرحله منطقه ای این جشنواره با حضور گروه های سرود شهرستان های بندرعباس، حاجی آباد و بندرخمیر به میزبانی بندرعباس و همچنین مرحله شهرستانی در رودان برگزار شده بود.

وی افزود: برترین های مراحل شهرستانی و منطقه ای در مرحله استانی که 20 اردیبهشت ماه به میزبانی شهرستان بندرعباس برگزار خواهد شد، با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

 

گفتنی است؛ 237 گروه سرود کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان در سامانه بچه های مسجد به ثبت رسیده است.

دیگر خبرها

  •  توزیع  هزار بسته گوشت قربانی در استان قزوین 
  • هویت‌بخشی به گروه‌های سرود کانون‌های مساجد امری مهم است
  • توزیع ۱۲۰۰ بسته گوشت گرم در استان اصفهان
  • برگزاری جشنواره سرود آوای مسجد در میناب
  • برگزاری مرحله منطقه ای جشنواره سرود آوای مسجد ویژه کانون های شرق هرمزگان در میناب
  • مسجد طراز اسلامی در سایه تعامل حداکثری متولیان مساجد محقق می‌شود
  • فعالیت ۵۳۶کانون فرهنگی هنری در لرستان
  • ایام اوقات فراغت با محوریت مسجد فرصت خودسازی است
  • راه‌اندازی ۲۶ هزار کانون فرهنگی و هنری در سطح مساجد کشور
  • راه‌اندازی ۲۶ هزار کانون فرهنگی هنری در سطح مساجد کشور