Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: همزمان با اجرای این مرحله، طرح مایه کوبی جمعیت دام سبک استان هم آغاز شده است تا پوشش ایمنی مطلوب ایجاد شود.

دکتر حمید رمضانی ادامه داد: واکسن دام های سبک که از واکسن های تولید داخل استفاده می شود رایگان است اما،  برای دام های سنگین از واکسن های وارداتی استفاده می شود که هزینه برای دامدار دارد  و انتظار می رود که این قثشر از جامعه با تقبل این هزینه اندک، در ایمن سازی جمعیت دامی به عنوان سرمایه ای مولد، نهایت همکاری را با دامپزشکی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خراسان شمالی بیش از ۲ میلیون راس دام سبک دارد.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد حجم عملیات فنی مرحله جاری واکسیناسیون تب برفکی به بخش خصوصی واگذار شده، پیش بینی کرد که این طرح در یک ماه به اتمام برسد.

وی یادآور شد: در مرحله نخست طرح تب برفکی دام سنگین استان که تیرماه به پایان رسید، با مایه کوبی حدود ۴۳ هزار راس گاو، ۸۲ درصد جمیعیت دام سنگین استان تحت پوشش ایمن سازی قرار گرفت.

تب برفکی از جمله بیماری های به شدت واگیر ویروسی در دام هاست که با کاهش شدید تولیدات دامی و خسارات فراوان اقتصادی و تلفات دام های جوان همراه است.

واکسیناسیون فراگیر و رعایت اصول ایمنی زیستی و ضوابط قرنطینه ای بهداشتی در حمل و نقل دام ها از مهم ترین شیوه های کنترل و پیشگیری از شیوع این بیماری به شمار می آید.

خراسان شمالی یکی از قطب های مهم دامپروری در کشور محسوب می شود.

برچسب‌ها واکسن دامپزشکی خراسان شمالی تب برفکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: واکسن دامپزشکی خراسان شمالی تب برفکی واکسن دامپزشکی خراسان شمالی تب برفکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۲۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع پرشور مردم بجنورد در حمایت از عملیات وعده صادق + فیلم

جمع زیادی از مردم مرکز استان خراسان شمالی در حمایت از عملیات غرور آفرین وعده صادق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور در میدان شهید بجنورد تجمع کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد٬ جمع زیادی از مردم مرکز استان خراسان شمالی در حمایت از عملیات غرور آفرین وعده صادق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور در میدان شهید بجنورد تجمع کردند.

مردم بجنورد که پلاکاردهایی حاوی پیام‌های تشکر از سپاه و شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل را در دست داشتند با قدردانی از اقدام تنبیهی رزمندگان اسلام بر حمایت قاطع از فعالیت‌های جبهه مقاومت و سرداران سپاه اسلام تاکید کردند.

در این تجمع حماسی خود جوش مردمی٬ اقشار مختلفی از مردم حضور داشته و با هم‌خوانی سرودهای انقلابی و حماسی در این حماسه بزرگ شادمانی کردند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی نیز در سخنانی در این مراسم٬ اظهار داشت: اسرائل غاصب با حمله به سفارت ایران در دمشق همه قوانین بین المللی را نقض کرد و اقدام ایران اسلامی اقدامی تلافی جویانه در راستای منشور سازمان ملل متحد بود که دفاع را در این مواقع جایز می‌داند.

حجت‌الاسلام والمسلیمن نوری تصریح کرد: دشمنان ایران اسلامی بدانند که هیچ تعرضی به منافع ما بی پاسخ نخواهد ماند.

.

انتهای پیام/311 

دیگر خبرها

  • دانش آموز والیبالیست خراسان شمالی در اردوی تیم ملی
  • حضور بانوان خراسان شمالی در لیگ‌های کشور
  • تجمع پرشور مردم بجنورد در حمایت از عملیات وعده صادق + فیلم
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی بجنورد از عملیات موفق سپاه +فیلم
  • واکسیناسیون دام‌های منطقه شِوی دزفول علیه تب برفکی
  • انجام ۹۰۰ هزار نوبت واکسیناسیون رایگان دام‌ در رامهرمز
  • کشف ۳۳۰۰ عدد قرص غیرمجاز در شیروان
  • واکسیناسیون دام‌های کارون علیه بیماری‌های واگیردار دامی
  • چه افرادی بیشتر در معرض خطر سرخک هستند؟
  • چه افرادی به مراقبت بیشتر در برابر سرخک نیاز دارند؟