Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- عبدالله حاتمیان گفت: دستگاه های مختلف برای کاهش آلودگی هوا باید به صورت تلفیقی به راه حلی واحد دست یابند.
عبدالله حاتمیان در خصوص وضعیت آلودگی هوای تهران با بیان اینکه میزان آلودگی فعلی هوای تهران به میزان یک دهم سال 96 در همین فصل سال می باشد، به خبرنگار آریا گفت: کاهش میزان آلودگی هوای امسال نسبت به سال های قبل نتیجه تولید بنزین با کیفیت یورو5 با آلودگی یک بیستم جهانی می باشد که میزان عمده آن به پایتخت منتقل می شود، ضمنا لازم به ذکر است که این دستاورد به همت دولت و وزارت نفت و راه و شهرسازی بوده و هجمه هایی که این روزها رسانه ها علیه دولت درست می کنند حقیقتا ناجوانمردانه است و به نظر می رسد برخی رسانه ها به دنبال ایجاد فتنه ای تازه در کشور می باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در خصوص راهکار موثر در کاهش آلودگی هوا افزود: برای کاهش آلودگی هوا باید دستگاه ها به صورت تلفیقی بایکدیگر به یک نتیجه و راه حل برسند و مقصر دانستن شهرداری، وزارت نفت یا وزارت راه و شهرسازی و غیره برای این کاهش این معضل صحیح نیست. به عنوان مثال ماشینی که همواره از خود آلودگی زیادی تولید می کند را دستگاه های مختلف باید برای نظارت بر امثال آن تدبیری بیاندیشند و یا در بحث کنترل کارخانه های اطراف شهر تهران که تاثیر زیادی در آلودگی هوا دارد باید چاره ای اندیشیده شود.
نماینده مردم درگز در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از شهرداران گذشته و فعلی شهرداری تهران برای توسعه حمل و نقل عمومی افزود: اکنون خطوط متروی تهران در دنیا یکی از بزرگترین خطوط حمل و نقل ریلی را از نظر طولی دارد اما لازم است که این خطوط باز هم گسترش یابد تا هم در هزینه و هم در آلودگی هوا نقش موثرتری ایفا کند.
حاتمیان با تاکید بر اینکه آلودگی هوا در زمان فعالیت مدارس نسبت به زمانی که مدارس تعطیل هستند بیشتر است، افزود: اکنون می توان بازه زمانی مدارس را تغییر داد، به عنوان مثال می توان مدارس را از شهریورماه آغاز کرد و در ماه هایی که گردش هوا در آسمان تهران مثل آذرماه اندک می باشد، با تقلیل زمان فعالیت مدارس و یا شیوه های دیگر به گونه برنامه ریزی نمود تا آلودگی هوای شهر تهران بیش از پیش کمتر شود.
عبدالله حاتمیان در پایان تاکید کرد: کاهش آلودگی هوا نه تنها در کلانشهر تهران بلکه در شهری مثل مشهد نیز نسبت به گذشته بسیار کاهش یافته و دیگر شاهد ابرهای سیاه در آسمان این شهر نیستیم.


گفتگو: مهدی برازنده

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کاهش آلودگی هوا درگز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۲۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس و ادارات ۱۴ فروردین تعطیل است؟

به گزارش «تابناک» به نقل از ۹ صبح، دانش آموزان تا پایان ۲۸ فروردین باید به مدرسه می‌رفتند.اما بیشتر دانش آموزان از تاریخ ۲۶ اسفندماه به مدارس نرفتند و مدارس به صورت نیمه تعطیل بود.

بعد از تعطیلات نوروز دانش آموزان از تاریخ ۱۴ فروردین باید به مدرسه بروند و مدارس دایر است.

سیزده به در که همان روز طبیعت است مصادف است با روز دوشنبه ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ و ۲۱ رمضان ۱۴۴۵ و تعطیل رسمی است. با توجه به اینکه برخی از دانش آموزان و اولیا در سفر هستند و در این فکر هستند که مدارس تعطیل می‌شود احتمال می‌رود که این روز تعطیل باشد، اما طبق هر سال مدارس از روز ۱۴ فروردین به صورت حضوری باز است.

آیا سه شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ تعطیل است؟

تا این لحظه دولت هیچ تصمیمی برای تعطیل رسمی اعلام کردن این روز نگرفته است؛ و مدارس و ادارات در روز ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ فعال هستند.

دیگر خبرها

  • توقیف ۲۱ خودروی شوتی حادثه‌ساز در مراغه
  • چگونه "کیک مذاکره" را تقسیم کنیم؟
  • کاهش میزان فوتی و جرحی تصادفات درون شهری تهران
  • کاهش ۴۵ درصدی میزان فوتی و جرحی تصادفات درون شهری نسبت به سال گذشته
  • ساماندهی پدیده زباله‌گردی و کودکان کار طی ماه‌های آینده/فعال شدن ساخت تمام خطوط متروی تهران
  • دوربین بر روی لباس نیرو‌های شهربان و حریم بان/ هوشمندسازی تخلفات در حریم را کاهش می‌دهد+ فیلم
  • پروژه ایمن سازی آزادراه قزوین-تهران در سطح ملی مطرح شده است
  • آزاد راه قزوین - تهران پر حادثه‌ترین محور استان قزوین
  • هوای تهران قابل قبول شد
  • مدارس و ادارات ۱۴ فروردین تعطیل است؟