Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@10:01:18 GMT

یکی از مشهورترین سواحل ایتالیا پولی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۸۲۹۵۰

یکی از مشهورترین سواحل ایتالیا پولی می‌شود

در پی آسیب‌های واردشده به ساحل «لاپلوسا» که به‌عنوان یکی از مشهورترین سواحل ایتالیا شناخته می‌شود، در آینده نزدیک بازدیدکنندگان باید برای بازدید از این ساحل پول بپرادزند.

به گزارش ایسنا به نقل از گاردین،‌ «لاپلوسا» ساحلی با شن‌های سفید در کومونه «استینتینو» واقع در شمال غربی «ساردینیا» است که به عنوان یکی از مشهورترین سواحل ایتالیا شناخته می‌شود و هرساله هزاران بازدیدکننده را به سمت خود می‌کشاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد تعداد بی‌شمار بازدیدکنندگان این ساحل اکوسیستم آن را در خطر نابودی قرار داده است. نتایج این تحقیقات «آنتونیو دیانا»‌ شهردار «استینتینو» را بر آن داشته تا برای وارد شدن به این ساحل بلیت تعیین کند، همچنین تعداد حداکثر ۱,۵۰۰ بازدیدکننده به عنوان سقف تعداد بازدیدکنندگان در هر روز درنظر گرفته شود.

شهردار این جزیره این تصمیم خود را در  جریان یک کنفرانس اعلام کرد و افزود: «پولی که از خرید بلیت‌ها جمع‌آوری می‌شود صرف محافظت و نظارت بر ساحل خواهد شد.»‌

پیش‌تر سیگار کشیدن در ساحل «لاپلوسا» ممنوع شده بود. همچنین سرقت شن و صدف از سواحل جزیره «ساردینیا» به یک معضل بزرگ تبدیل شده بود که درنهایت برای  خاطیان مبلغ جریمه ۳,۰۰۰ پوند درنظر گرفته شد.

دیگر مناطق پربازدید ایتالیا نیز برای مقابله با ازدیاد جمعیت، تعیین بلیت‌های ورودی را در دستور کار خود قرار داده‌اند. برای مثال مقام‌های شهر ونیز ورودی روزانه را از ماه جولای برای گردشگران خارجی تعیین کرده‌اند. یکی از روستاهای قرون وسطایی ایتالیا هم برای مقابله با همین مشکل در سال ۲۰۱۳ بلیت‌ ورودی تعیین کرد که به نظر می‌رسد بسیار موفقیت‌آمیز بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: گردشگر ایتالیا ساحل دريا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۲۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش های بهاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداو سیما امروز سواحل استان‌های سواحل دریای خزر، تهران، البرز، قزوین، سمنان، رگبار باران گزارش شد.
بارش‌ها در برخی نواحی مرکزی کشور از جمله استان‌های اصفهان، یزد و کرمان و مرکزی سیلاب به راه انداخت.
سعید حاجی زاده گرازش می‌دهد:

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



دیگر خبرها

  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی
  • پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده ممکن است به کی‌یف نرسد
  • (ویدئو) حال خوب فلسطینی‌های آواره در ساحل دریا
  • بارش های بهاری
  • وزیر کشور: پلاژهای دولتی در سواحل باید مورد استفاده همه مردم قرار بگیرد
  • پلاژ‌های دولتی در سواحل باید مورد استفاده مردم قرار گیرد
  • پاکسازی ساحل بندرخمیر
  • گفتگو با حمید معصومی نژاد؛ از قبولی در آزمون ورودی پزشکی در رم تا پیشنهاد بازیگری (+عکس)
  • انتشار اوراق سپرده خاص به کنترل انتظارات تورمی منجر شد
  • تداوم رشد اقتصادی و کاهش تورم در سال ۲۰۲۴ (+اینفوگرافی)