Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  حجت‌الاسلام محمد احمدزاده مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در نشست خبری "به‌رسم ابرار" با موضوع کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد که در سالن جلسات اداره کل اوقاف برگزار شد، گفت: یکی از بخش‌های مهم جامعه ما افرادی هستند که بنا به دلایلی باید مدتی را در زندان‌ها سپری کنند، در تلاشیم با کمک ستاد زندان‌ها و خیرین فعالیت‌های فرهنگی زندانیان را ارتقا دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او تصریح کرد: فعالیت‌های فرهنگی در زندان‌ها، آموزش صبح‌خوانی قرآن در چناران، طرح بشارت۱۴۵۲، توزیع ۲۱ بسته فرهنگی به مناسب هفته کرامت، اعزام سخنرانان، مداحان و توزیع ۸۰۰ جلد کتاب با داستان‌های مختلف است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با تأکید بر ارتقای سطح فرهنگی و بازسازی روحیه زندانیان، گفت: اخیراً ۹ زندانی جرایم غیر عمد با مبلغ یک میلیارد ریال آزاد شده‌اند.

حجت‌الاسلام احمدزاده افزود: پاسخ به این سؤال که آیا ماندن زندانیان در زندان بهتر است یا خیر پاسخی مشکل است چرا که وقتی فردی وارد زندان می‌شود خودش شخص و خانواده‌اش تحت تأثیر قرار می‌گیرند و به‌نوعی آسیب‌پذیر می‌شوند.

او با اشاره به اینکه بسیاری از زندانیان جرایم غیر نقد به خاطر مبالغ اندکی که توان پرداخت آن را ندارند روانه زندان می‌شوند، تصریح کرد: کم‌ترین بدهی فردی پنج میلیون و۶۵۵ هزار تومان است، از ستاد زندان‌ها لیست افرادی که در اولویت هستند را دریافت کرده‌ایم تا با کمک ستاد دیه زمینه آزادی سازی آنان را فراهم کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی با بیان اینکه خیلی از خانواده با اعتقاد به رأفت اسلامی از حق خود می‌گذرند، گفت: بعضی از خیرین با مبالغ نقدی یا آبرو و اعتبار خود در این زمینه کمک می‌کنند.

حجت‌الاسلام احمدزاده   با تأکید بر این مطلب که کفاره گناهان انسان شاد کردن دل غم‌زده مؤمنان است، ادامه داد: افرادی که به خاطر جرایم غیر عمد به زندان‌ها افتاده‌اند حقیقتاً غم‌زده هستند و چه نیکو است تا با ثروت، قلم و اعتبار خود بتوانیم به این اشخاص و خانواده‌های غم‌زده آنان کمک کنیم.

او آزادی سازی زندانیان و حفظ آبروی آنان را از مصادیق بارز خیر دانست و تصریح کرد: زندان فضایی نیست که افراد جرایم غیر عمد در کنار قاچاقچیان قرار بگیرند، زیرا قطعاً دچار آسیب‌های جدی می‌شوند، امیدوارم همگی به حد توان در این کار خداپسندانه شریک شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: به مناسب ولادت رسول اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) مراسم گل‌ریزانی به‌رسم ابرار که رسم اهل‌بیت هست داریم و امیدوارم با کمک‌های خیرین ۵۲۶ زندانی جرایم غیر نقد خراسان رضوی آزاد شوند.

خراسان رضوی ششمین رتبه را بحث زندانی‌های جرایم غیر نقد در کشور دارد.   انتهای پیام// ز.م   افزایش فعالیت های فرهنگی در زندان های مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قرآن سازمان اوقاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۳۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانش‌آموزان یک دبستان بدهی ۲ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند

به گزارش خبرگزاری مهر، با پیگیری مددکاران اجتماعی و در ادامه پویش سبز بهاری مدارس برای بازگشت نان‌آوران به خانه، دانش آموزان پیش‌دبستان و دبستان مدرسه پسرانه‌ای ضمن پرداخت ۳۰ میلیون تومان به عنوان بخشی از بدهی ۲ نفر زندانی نیازمند جرایم غیرعمد، زمینه آزادی آنان را فراهم کردند.

لازم به ذکر است در این اقدام انسان‌دوستانه دبیران و دانش‌آموزان پیش‌دبستان و دبستان این مدرسه در تهران با پیوستن به پویش سبز بهاری، پس‌انداز و هدایای نقدی خود را به حساب ستاد دیه نمایندگی استان تهران واریز و موجبات آزادی ۲ نفر زندانی بدهکار را فراهم کردند تا به کانون خانواده بازگردند.

بر اساس این گزارش، خیرین و نیکوکارانی که قصد کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد را دارند همواره می‌توانند از طریق شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۶۷۵۹۱۶ در این امر خیر سهیم باشند.

همچنین در صورت تمایل ضمن مراجعه حضوری به ستاد دیه استان تهران واقع در خیابان کریمخان زند، خیابان سنایی، اعرابی ۵، پلاک ۱۹، طبقه اول، و یا شماره تلفن ۸۸۸۶۱۹۹۲ با نحوه ارسال کمک‌های مالی و آزادی زندانیان استان آشنا شوند.

کد خبر 6086313

دیگر خبرها

  • دانش‌آموزان یک دبستان بدهی ۲ زندانی جرایم غیرعمد را پرداخت کردند
  • آزادی زندانیان جرایم غیرعمد نجات خانواده است
  • کمک ۱۲ میلیارد ریالی خیران گرمسار برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • شاد شدن ۶۲ خانواده با رهایی زندانیان
  • هزینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد گرمسار چقدر است
  • رشد ۳۲ درصدی اعطای مرخصی به زندانیان جرایم غیرمهم البرز
  • افزایش دو و نیم برابری کمک خیران برای آزادی زندانیان
  • سرمایه‌گذاری ۱۵۰ همتی در حوزه صنایع معدنی خراسان رضوی
  • اقدامات شهرداری برای ارتقای سلامت تهرانی‌ها | از طرح استعدادیابی سالمندان تا ترویج ازدواج و فرزندآوری
  • کتک کاری زندانی های اسرائیلی در بازداشتگاه نیتسان + فیلم