Web Analytics Made Easy - Statcounter

اختتامیه بیست و ششمین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی ۲۸ آبان به همت جهاد دانشگاهی در سطح دانشگاه و حوزه علمیه در دانشگاه تهران برگزار می‌‍‌شود. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، اختتامیه بیست و ششمین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی ۲۸ آبان ماه در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

این جشنواره به همت جهاد دانشگاهی در سطح دانشگاه و حوزه علمیه برگزار می‌شود و شرط اولیه شرکت در آن تولید آثار همزمان با تحصیل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی در اردیبهشت ماه ۹۸ آغاز به کار کرد و متقاضیان تا پایان تیر ماه آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند.

بنابر اعلام دبیرخانه جشنواره، امسال ۵۱۸ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که ۸۷ درصد آثار مربوط به دانشجویان دانشگاه‌های دولتی، ۱۰ درصد مربوط به دانشجویان دانشگاه آزاد و ۳ درصد متعلق به دانشجویان سایر مراکز آموزش عالی بوده است.

از بین آثار رسیده به جشنواره امسال ۷۵ درصد مؤلفان از دانشجویان مرد و ۲۵ درصد از خانم‌ها بوده‌اند. مقطع تحصیلی دانشجویان مؤلف به ترتیب ۶۴ درصد دکترا، ۲۵ درصد کارشناسی ارشد و ۱۱ درصد کارشناسی است.

۵۱۸ اثر در ۶ گروه اصلی شامل علوم انسانی، علوم پایه، فنی مهندسی، هنر و معماری، پزشکی و دامپزشکی و کشاورزی و منابع طبیعی و ۵ موضوع ویژه تقسیم بندی شدند و فرایند داوری انجام شد.

در نهایت ۷ اثر به عنوان برگزیده و ۱۴ اثر به عنوان آثار شایسته تقدیر معرفی شدند که در برنامه اختتامیه که روز ۲۸ آبان برگزار می‌شود از آن‌ها تجلیل به عمل خواهد آمد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی وزارت علوم جهاد دانشگاهی آموزش عالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۳۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آخرین ملهت ثبت نام در بیست و یکمین جشنواره ملی پایان‌نامه سال

با اعلام فراخوان بیست و یکمین جشنواره ملی پایان‌نامه سال از سوی سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاد دانشگاهی ۱۵ اردیبهشت ماه آخرین زمان برای ثبت نام در این جشنواره اعلام شد.

به گزارش ایسنا، بر اساس فراخوان بیست و یکمین جشنواره ملی پایان‌نامه سال، شرکت‌کنندگان می‌توانند آثار خود را در سه بخش اصلی، ویژه و بین‌الملل به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

دانشجویان و طلابی که در بازه زمانی ۱/ ۷/ ۱۴۰۰ تا 31/6/1402 از پایان‌نامه خود در مقاطع تحصیلات تکمیلی دفاع کرده‌اند، می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاددانشگاهی به نشانی isba.ir در جشنواره شرکت کنند. آخرین مهلت ثبت‌نام بیست و یکمین جشنواره ملی پایان‌نامه سال 15/2/1403 اعلام شده است.

بر اساس اعلام کمیته علمی بیست و یکمین جشنواره ملی پایان‌نامه سال، بخش اصلی این جشنواره شامل حوزه‌هایی در شش گروه علوم پایه، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر و معماری، فنی و مهندسی، علوم پزشکی و علوم انسانی است. بر این اساس، در هر یک از گروه‌ها دانشجویانی که صرفاً در موضوعات زیر از پایان‌نامه خود دفاع کرده باشند، می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

گروه علوم پزشکی: ناباروری و بیولوژی تولیدمثل، طب بازساختی و سلول‌ترمانی، ارتقای سلامت، اپیدمیولوژی، سرطان

گروه فنی و مهندسی: صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، حمل‌ونقل ریلی، صنایع معدنی و فلزی، مهندسی صنایع، مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات، مهندسی برق، مهندسی پزشکی

گروه علوم پایه: زیست‌شناسی، زمین‌شناسی، شیمی

گروه علوم انسانی: ارتباطات، علوم اجتماعی، زبان و ادبیات فارسی، حقوق، اقتصاد، دین، فلسفه، مدیریت، روانشناسی و علوم تربیتی، علوم سیاسی، تاریخ

 گروه هنر و معماری: طراحی مد و لباس، معماری ایرانی و اسلامی، هنر ایرانی و اسلامی

 گروه کشاورزی: گیاهان دارویی، صنایع غذایی، باغبانی

 بخش ویژه

در بخش ویژه این جشنواره، پایان‌نامه‌های نگارش شده درزمینه‌های تاریخ علم در ایران و اسلام، مطالعات علم و فناوری، اقتصاد دانش‌بنیان و تولید ملی و علوم شناختی پذیرش می‌شوند.

 بخش بین‌الملل

این بخش به دانشجویان غیر ایرانی اختصاص یافته که پایان‌نامه‌های خود را با موضوع ایران تدوین کرده‌اند.

به گزارش روابط عمومی سازمان ترویج مطالعه و نشر جهاددانشگاهی، گفتنی است، دریافت اطلاعات بیشتر و انجام تمامی مراحل ثبت‌نام اعم از تکمیل فرم و بارگذاری پایان‌نامه‌ها از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی دبیرخانه جشنواره به آدرس www.isba.ir امکان‌پذیر است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مراسم معنوی احیاء شب‌های قدر در دانشگاه تهران برگزار می‌شود
  • اعلام آخرین ملهت ثبت نام در بیست و یکمین جشنواره ملی پایان‌نامه سال
  • افزایش جوایز جشنواره شعر عربی «طوفان القوافی» به 4 میلیون دینار عراق
  • ارسال ۱۵۰۰ اثر به دبیر خانه جشنواره شعر رضوی
  • جوایز جشنواره شعر «طوفان القوافی» به ۴ میلیون دینار عراق رسید
  • نحوه برگزاری کلاس‌های دانشجویان پس از تعطیلات نوروز اعلام شد
  • ارسال بیش از ۱۵۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره شعر رضوی
  • ارسال ۱۵۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رضوی
  • فراخوان جشنواره استانی علمی، فرهنگی و هنری جوانی جمعیت منتشر شد
  • حضور بازیکنان مازندرانی در اردوی تیم‌ملی بسکتبال با ویلچر