Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام و المسلمین رکنی خواستار تعامل، همفکری و هم افزایی دستگاه های فرهنگی شد و بر پرهیز از انجام فعالیت های موازی در مساجد تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرلنگه، حجت الاسلام و المسلمین « سید محمد جواد رکنی » در نشست مشترک ائمه جماعات مساجد، طلاب مدرسه علمیه آل البیت(ع) و مدیران کانون های فرهنگی و هنری مساجد این شهرستان ضمن تبریک میلاد پیامبر اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع)، از برگزار کنندگان این نشست مهم و ارزشمند قدردانی کرد و افزود: از سیره پیامبر(ص) بود که به دنبال هدایت افراد می رفتند و از این رو ائمه جماعات ، طلاب و مدیران کانون ها نباید در مسجد منتظر جوانان بمانند بلکه به تاسی از آن حضرت، خودشان به دنبال جذب جوانان و نوجوانان بروند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با استناد از حذیثی امام صادق(ع)، افزود: آن حضرت تاکید فرموده اند که به دنبال تربیت نوجوانان و تازه کارها باشید و از این رو کانون ها و ائمه جماعات باید به بچه ها در مساجد بیشتر توجه کنند.

 

امام جمعه شهرستان بندرلنگه اگر بچه ها در فضای معنوی مسجد خوب تربیت شوند، بی گمان آنها نیز خانواده هایشان را تربیت می کنند.

 

وی بر اهتمام جدی به اخلاص و امید در کارهای فرهنگی تاکید کرد و گفت: اگر در کارتان اخلاص باشد پیشرفت خواهید کرد و در کمبودها و سختی ها یاس و ناامیدی را به خود راه ندهید.

 

حجت الاسلام و المسلمین رکنی ادامه داد: امروز به برکت انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی همه روستاهای بالای 10 خانوار این شهرستان همگی دارای مسجد، حسینیه و امام جماعت می باشند.

 

وی با تاکید بر تعامل، همفکری و هم افزایی دستگاه های فرهنگی اعم از حوزه علمیه، تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و ستاد هماهنگی کانون فرهنگی و هنری مساجد، عنوان کرد: از انجام فعالیت های موازی در مساجد باید جلوگیری شود.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بندرلنگه کارهای فرهنگی را دیر باز دانست و خاطرنشان کرد: همه فعالان مساجد باید تلاش کنند که جوانان را به سمت مسجد سوق دهند و با ابتکار و خلاقیت به این کانون های دینی و معنوی رونق ببخشند.

 

 

پایان پیام/88

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته وحدت مسجد اصفهان هفته وحدت وحدت کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد رفسنجان جشنواره تئاتر کانون های فرهنگی هنری مساجد بندرلنگه امام جمعه ائمه جماعات طلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۳۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست‌های «گفتگوی بین نسلی» در کانون های مساجد مرکزی

مرتضی انقانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سلسله نشست‌های فراگیر آسیب شناسی با عنوان «گفتگوی بین نسلی» در اماکن عمومی مساجد، مدارس، پارک‌ها در دو حوزه دانش آموزی و دانشجویی، تفاهم نامه‌ای است که بین کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و دفتر امور اجتماعی فرهنگی استانداری مرکزی منعقد شده است.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی با اشاره به تعهدات این ستاد در اجرای تفاهم نامه افزود: ایجاد یک هسته اندیشمند متشکل از یک نفر روحانی، یک روانشناس و یک جامعه شناس خبره مد نظر است که این هسته‌ها با حضور در مساجد برای انجام گفتگوهای هم سطح، بدون تحکم و اقناعی در موضوعات مختلف فرهنگی و اجتماعی با دو گروه مخاطب عنوان شده صحبت کنند.

وی با اشاره به اجرای این طرح در ۶۰ مسجد استان مرکزی گفت: اجرای حداقل ۲ نشست گفتگوی بین نسلی در ۲ رده سنی نوجوان (سن ۱۳ تا ۱۹ سال) و جوانان (سن ۱۹ تا ۲۴ سال) با موضوع آسیب‌های اجتماعی نوجوانان و جوانان (با اولویت مشکلات تحصیلی، فعالیت‌های جنسی، اعتیاد و مواد مخدر و الکلی، رسانه‌های اجتماعی) در هر مسجد مطلوب است.

انقانی زمان اجرای فعالیت این هسته اندیشمند را اردیبهشت و خرداد ماه سال جاری دانست و گفت: گفتگوی بین نسلی با هدف هم کاهش آسیب‌های اجتماعی در سراسر استان حول موضوعات فرهنگی و اجتماعی به همت دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی و کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان مرکزی برگزار می‌شود.

کد خبر 6081936

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین رسالت هیئت امنای مساجد چیست؟
  • فعالیت ۴۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در سلماس
  • پیوند مسجد و جوانان نقطه مثبتی در احیای کارکردهای مسجد است
  • برگزاری نشست‌های «گفتگوی بین نسلی» در کانون های مساجد مرکزی
  • استاندار تهران: ​دستگاه‌ ها در حوزه عفاف و حجاب از موازی کاری بپرهیزند/ دشمن از هر فرصتی استفاده می‌کند تا اعتقادات مردم را مورد هدف قرار دهد/ به عنوان افسران جنگ نرم موظف هستیم جلوی جریان سازی های دشمن بایستیم
  • استاندار تهران : ​دستگاه‌ ها در حوزه عفاف و حجاب از موازی کاری بپرهیزند
  • تذکر استاندار تهران درباره موازی‌کاری در حوزه حجاب
  • دستگاه‌های استان تهران در حوزه عفاف و حجاب از موازی کاری بپرهیزند
  • دغدغه حضور نوجوانان و جوانان در برنامه‌های فرهنگی مسجد محور است
  • نقش ویژه مساجد در تحقق آرمان‌های فرهنگی در جامعه