Web Analytics Made Easy - Statcounter

افزایش قیمت طلا و سکه، نرخ رسمی یورو و پوند کاهش یافت، مازاد تراز تجاری ایران و ترکیه ۱.۲۶ میلیارد دلار شد، بیت کوین مصادره شده ایرانیان آزاد می‌شود، کارنامه خصوصی‌سازی در سال ۹۸ برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین عناوین اخبار اقتصادی امروز ۲۲ آبان به شرح زیر است:

تخریب زیاد در ۸۶ روستای آذربایجان شرقی از زلزله

شب گذشته (سه شنبه 21 آبان) برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما به بررسی آخرین اقدامات انجام شده برای مناطق زلزله زده استان آذربایجان شرقی اختصاص داشت که رییس سازمان هلال احمر، استاندار آذربایجان شرقی و معاون بنیاد مسکن توضیحاتی در این زمینه ارائه دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بنابراین گزارش، «عزیز الله مهدیان»، معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه در ۸۶ روستا تخریب زیاد بود، گفت: مناطقی بود که تخریب ۱۰۰ درصدی را شاهد بودیم چون بیشتر مردم دامدار بودند، جای دام زلزله زدگان هم مد نظر بوده است.

 

وی با بیان اینکه آوار برداری برای بازگشایی معابر انجام شده است، افزود: اما در واحد‌های مسکونی باید کار آواربرداری ارزیابی شود چون پلاک بندی دقیق نیست باید مالکیت مشخص شود.

 

افزایش قیمت طلا و سکه/نرخ رسمی یورو و پوند کاهش یافت

امروز (چهارشنبه 22 آبان) هر گرم طلای 18 عیار 408 هزار تومان و هر انس طلا در بازارهای جهانی 1454 دلار ارزشگذاری شده است. امروز سکه بهار آزادی طرح جدید 4 میلیون و 10 هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح قدیم 3 میلیون و 980 هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی 2 میلیون و 100 هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی یک میلیون و 290 هزار تومان و سکه گرمی 840 هزار تومان است.

 

بنابراین گزارش در بازار آزاد ارز نیز برای امروز (چهارشنبه 22 آبان) دلار 11 هزار و 590 تومان، یورو 12 هزار و 820 تومان، پوند 15 هزار و 20 تومان، درهم امارات 3172 تومان، لیر ترکیه 2030 تومان، دلار استرالیا 8020 تومان و دلار کانادا 8960 تومان است.

 

هر گرم طلای 18 عیار روز گذشته (سه شنبه 21 آبان) 406 هزار و 800 تومان و هر انس طلا در بازار جهانی 1456 دلار، سکه بهار آزادی طرح جدید 3 میلیون و 991 هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح قدیم 3 میلیون و 960 هزار تومان، نیم سکه بهار آزادی 2 میلیون و 90 تومان، سکه ربع آزادی یک میلیون و 280 هزار تومان و سکه گرمی 840 هزار تومان معامله می شد.

 

بنابراین گزارش در بازار آزاد روز گذشته (سه شنبه 21 آبان) دلار 11 هزار و 500 تومان، یورو 12 هزار و 730 تومان، پوند 14 هزار و 880 تومان، درهم امارات 3138 تومان، لیر ترکیه 2015 تومان، دلار استرالیا 7990 تومان، دلار کانادا 8870 تومان یوان چین 1660 تومان است.

 

بانک مرکزی نرخ ۴۷ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۲۷ ارز مانند یورو و پوند نسبت به روز گذشته کاهش و قیمت ۱۰ واحد پولی دیگر افزایش یافت؛ نرخ دلار و ۹ ارز دیگر نیز ثابت ماند. بر اساس اعلام بانک مرکزی هر دلار آمریکا برای امروز «چهارشنبه بیست و دوم آبان ماه ۹۸» بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین در روز جاری هر پوند انگلیس با ۴۷ ریال کاهش  نسبت به روز گذشته ۵۳ هزار و ۹۶۵ ریال و هر یورو نیز با ۸۵ ریال افت نسبت به روز گذشته ۴۶ هزار و ۲۶۰ ریال ارزش‌گذاری شد.

 

حمایت بانک ملی ایران از پنج هزار واحد مشاغل خانگی و خوداشتغالی

رونق بازار خود اشتغالی و مشاغل خانگی و همچنین کسب و کارهای داخلی از مهم ترین رویکردهای این بانک در تخصیص تسهیلات مربوط به اشتغال است و از این رو در شش ماه ابتدای سال جاری تعداد سه هزار و ۷۵۷ فقره تسهیلات قرض الحسنه خوداشتغالی و بالغ بر دو هزار و ۸۵ فقره تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خانگی با معرفی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان های حمایتی پرداخت کرده است.

بر این اساس در مدت مذکور، سهم تسهیلات خوداشتغالی کمیته امداد امام خمینی (ره) از مجموع تسهیلات قرض الحسنه پرداختی بانک ملی ایران بالغ بر دو هزار و ۷۵۱ فقره به ارزش ۶۸۱ میلیارد و ۹۰ میلیون ریال و تسهیلات خوداشتغالی بهزیستی بالغ بر ۸۳۶ فقره به ارزش ۲۰۲ میلیارد و ۲۷۰ میلیون ریال بوده است.

همچنین این بانک، پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی به سازمان های حمایتی را نیز در دستور کار خود قرار داده که بر این اساس در مدت مذکور، ۲۵ میلیارد و ۹۴۰ میلیون ریال از این تسهیلات به کمیته امداد امام خمینی (ره) و هشت میلیارد و ۷۳۰ میلیون ریال به سازمان بهزیستی پرداخت شده است.طی این مدت ۴۹ میلیارد و ۹۴۰ میلیون ریال نیز تسهیلات مشاغل خانگی و خوداشتغالی به بنیاد شهید تخصیص داده شده است.

 

اطلاعیه روابط عمومی بانک‌مرکزی در خصوص استفاده از رمز پویا

روابط عمومی بانک مرکزی طی اطلاعیه ای به مشتریان شبکه بانکی، بر استفاده از رمز پویا جهت جلوگیری از سوءاستفاده سودجویان از حسابهای بانکی تأکید کرد. متن این اطلاعیه به این شرح است: روابط عمومی بانک مرکزی به اطلاع مشتریان محترم شبکه بانکی کشور می‌رساند که بانک‌ها و مؤسسات اعتباری در راستای ارتقای سطح امنیت تراکنش‌های بدون حضور کارت در اینترنت، امکان دریافت رمز دوم پویا را فراهم نموده‌اند.

آنجا که انجام تراکنش‌های بانکی و پرداخت از ابتدای دی‌ماه سال جاری صرفاً با رمز دوم پویا امکان‌پذیر خواهد بود، خواهشمند است هموطنان عزیز به‌منظور دریافت رمز و تأیید شماره تلفن همراه خود به بانک صادرکننده کارت خود مراجعه فرمایند.

خاطرنشان می‌سازد در راستای پیشگیری از برداشت‌های غیرمجاز در فضای مجازی لازم است صرفاً از درگاه‌های مجاز بانکی و پرداخت، استفاده و از ارائه‌ی اطلاعات در درگاه‌های مشکوک جداً خودداری شود.

گفتنی است بانک‌پاسارگاد جهت جلوگیری از سوء استفاده از اطلاعات کارت‌های بانکی و افزایش امنیت در پرداخت‌ها، از ابتدای آذر سال ۱۳۹۷، امکان بهره‌مندی مشتریان از رمز دوم پویا را فراهم کرده‌است. به این ترتیب، در صورتی که شماره‌ی تلفن همراه مشتریان تغییر نیافته است، جهت فعال‌سازی و دریافت رمز دوم پویا نیاز به مراجعه به شعبه‌های این بانک نیست.

 

مازاد تراز تجاری ایران و ترکیه ۱.۲۶ میلیارد دلار شد

معاونت بررسی‌های اقتصادی اتاق بازرگانی تهران در گزارشی به روند تجارت ایران و ترکیه در ۹ ماهه نخست سال ۲۰۱۹ پرداخته و نوشته است: براساس آمارهای تجارت کالایی ترکیه، در ماه سپتامبر سال جاری، تراز تجاری ایران (با احتساب نفت خام) با کشور ترکیه منفی شده است. این کسری تراز تجاری که از ماه ژوئن شروع شده به دلیل افت شدید صادرات ایران به ترکیه است.

طبق بررسی ایبنا، با این وجود، طی ۹ ماه منتهی به سپتامبر سال ۲۰۱۹ تراز تجاری ایران با ترکیه با مازاد همراه بوده؛ اگرچه که نسبت به مدت مشابه سال گذشته در سطح بسیار پایین‌تری قرار داشته است. براساس این گزارش طی ۹ ماه منتهی به سپتامبر ۲۰۱۹، ایران در تجارت کالایی با ترکیه (با احتساب نفت خام)، مازاد تراز تجاری حدود ۱.۲۶ میلیارد دلاری را رقم زده است. با توجه به اینکه تراز تجاری ایران با ترکیه در مدت مشابه سال گذشته ۳.۸ میلیارد دلار به نفع ایران بوده، طی ۹ ماه منتهی به سپتامبر سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل، حدود ۲.۶ میلیارد دلار کمتر شده است.

آمارهای ماهانه تجارت ایران و ترکیه از ابتدای سال ۲۰۱۸ تا سپتامبر (ماه نهم) ۲۰۱۹ نیز گویای تضعیف تراز تجاری ایران با ترکیه بوده که در واقع ناشی از افت صادرات به این کشور است. براساس آمارها، تا ماه مه ۲۰۱۹، تراز تجاری ماهانه ایران با ترکیه با مازاد همراه بوده اما بعد از ماه ژوئن با افت قابل توجه صادرات ایران به ترکیه، تراز تجاری ایران با این کشور با کسری همراه شده است.

در سپتامبر ۲۰۱۹ صادرات ایران به ترکیه حدود ۹۶.۵ میلیون دلار بوده که در مقایسه با ماه مشابه سال قبل از آن کاهشی حدود ۸۳ درصد را تجربه کرده است. در عین حال واردات ایران از ترکیه نیز معادل ۱۷۶ میلیون دلار رقم خورده که نسبت به ماه مشابه سال گذشته حدود ۱۳ درصد رشد داشته است.

 

بیت کوین مصادره شده ایرانیان آزاد می‌شود

یکی از مهم ترین صحبت‌هایی که سال گذشته در زمینه رمز ارزها مطرح شد بحث مصادره بالغ بر ۵۰۰ بیت کوین متعلق به سرمایه گذاران ایرانی و سرمایه سایر کشورهای تحت تحریم آمریکا توسط یکی از صرافی‌های رمز ارز بود که باعث شد تا سرمایه مشتریان این صرافی از دسترس خارج و توسط این صرافی تا به امروز در مصادره قرار داشته باشد که با وجود پیگیری‌های قانونی انجمن بلاکچین و نهادهای بین المللی اقدام خاصی انجام نشد و موفقیتی برای رفع انسداد این سرمایه‌ها به دست نیامد، اما حالا صرافی بترکس که سرمایه کاربران را مسدود کرده اعلام کرده که بر اساس قوانین اوفک قصد دارد تا سرمایه مشتریان کشورهای تحت تحریم را آزاد کند.

در همین خصوص، سپهر محمدی؛ رییس انجمن بلاکچین ایران در گفتگو با خبرنگار ایبِنا گفت: صرافی بیترکس از اوفک استعلامی کرده و در آن اعلام شده که رفع مصادره بیت کوین ایرانیان و کشورهای تحت تحریم آمریکا بلامانع است و آنها شرایطی را به این دسته از مشتریان اعلام کردند تا دارایی آنها آزاد شود؛ مشتریان هر رمز ارزی که داشتند باید در یک صرافی دیگر کیف پولی را ایجاد کنند تا دارایی آنها از بیترکس به حساب دیگر منتقل و پرداخت شود.

صرافی بیترکس به عنوان یکی از بزرگترین صرافی‌های ارزهای رمزنگاری شده به کاربران ایرانی که حساب آنها به دلیل تحریم‌های ایالات متحده آمریکا مسدود شده است، ایمیلی را ارسال کرده و در آن شرایط آزادسازی دارایی‌های مصادره  شده (بیت کوین) ها را اعلام کرده که بر اساس آن، این مشتریان باید دارایی‌های خود را به یک صرافی یا کیف پول دیگر منتقل کنند تا دارایی آنها از مسدودی خارج شود؛ البته بیترکس تاکید کرده که این احتمال وجود دارد که عملیات برداشت دارایی‌ها علاوه بر روش‌های اعلام شده نیاز به یک سری از فرآیندهای تایید هویت اضافه داشته باشد.

 

کارنامه خصوصی‌سازی در سال ۹۸

در حالی که طبق اصل ۴۴ قانون اساسی، سال ۹۳ آخرین مهلت قانونی برای واگذاری شرکت‌های دولتی تعیین شده بود، اما واگذاری‌های دولت در این مدت به سرانجام نرسید و با تصویب نمایندگان مجلس این مهلت به مدت یک سال تمدید شد.

با وجود این اما در یک سال وقت اضافه تعیین شده نیز خواب خصوصی‌سازی در کشور تعبیر نشد و این مهلت بعدها در سال‌های ۹۴، ۹۵، ۹۶، ۹۷ و ۹۸ نیز تمدید شد. بر این اساس نگاهی به کارنامه سازمان خصوصی‌سازی نشان می‌دهد از ابتدای امسال تاکنون که حدود ۸ ماه از سال می‌گذرد تنها ۱۳ میلیارد ریال سهم و اموال دولتی توسط این سازمان واگذار شده که ضعیف‌ترین کارنامه این سازمان از زمان تاسیس در سال ۱۳۸۰ تاکنون است.

بر این اساس با توجه به اینکه واگذاری سهام شرکت‌های دولتی دارای فرآیندهایی همچون قیمت‌گذاری و دریافت مصوبه هیات واگذاری است، به نظر می‌رسد تا پایان امسال نیز اتفاقی در زمینه واگذاری‌ها در کشور نیفتد و کمامان دادن وقت اضافه به سازمان خصوصی‌سازی برای پایان واگذاری‌ها در سال‌های پیش‌رو نیز ادامه داشته باشد.

این گزارش می‌افزاید: ۱۳ میلیارد ریال سهم و اموال دولتی واگذار شده از ابتدای امسال، در فرابورس و به‌ صورت تدریجی بوده است. همچنین این میزان سهام واگذار شده در این مدت مربوط به شرکت‌های گروه یک واگذاری‌ها است./

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته وحدت مسجد مسجد مسجد مسجد وحدت کانون های مساجد هفته وحدت کانون های فرهنگی هنری مساجد اخبار اقتصادی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۳۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«تتر» جایگزین دلار می شود؟

به گزارش خبرگزاری مهر مؤسسه تحقیقات سیاست خارجی آمریکا در مقاله‌ای به وضعیت بازار ارزهای دیجیتال پرداخته که سایت مسیر اقتصاد این مقله را ترجمه و منتشر کرده است. در این مقاله آمده است که ترس و عدم آگاهی از ارزهای دیجیتال در بالاترین سطوح دولت ایالات متحده، یک تهدید بزرگ برای امنیت ملی این کشور و هژمونی دلار محسوب می‌شود. ظهور بیت کوین در سال ۲۰۰۸ و شبکه‌های پرداخت (PCN) جعبه پاندورا را گشوده تا برای همیشه نحوه ذخیره و انتقال ثروت جهانی را تغییر دهد. اگر پیشرفت سریع هوش مصنوعی نیز در ایجاد راه‌حل برای PCNها بر این روند افزوده شود، آنگاه سیستم پولی جهان به طور چشمگیری تغییر خواهد کرد.

رویکرد کوته‌بینانه مقامات آمریکایی به رمزارز

با این وجود، سیاستمداران هر دو حزب بزرگ ایالات متحده و همچنین بسیاری از نهادهای امنیت ملی، نمی‌دانند که ارزهای دیجیتال چگونه کار می‌کنند و تمایلی نیز به استفاده از ابزارهای پیشگیرانه برای تضمین تداوم کاربرد دلار آمریکا به‌عنوان ارز مسلط جهانی در زمینه فناوری‌های جدید را ندارند.

ایستادگی در برابر استخراج ارز دیجیتال بانک مرکزی ایالات متحده از جمله تلاش‌های قانونی برای منع خزانه داری کشور به منظور بررسی امکان سنجی آن است که ریشه آن اطلاعات نادرست در مورد نحوه عملکرد ارزهای دیجیتال و ترس از دست دادن حقوق حریم خصوصی یا کنترل توانایی افراد برای خرید کالاها و خدمات است.

به نظر می‌رسد، نگرش اصلی در ایالات متحده این است که دولت این توانایی را دارد که به تنهایی توسعه فناوری جهانی و چشم انداز پولی دیجیتال را برای همیشه متوقف کند. البته، چنین رویکرد کوته‌بینانه می‌تواند موقعیت دلار آمریکا را در اکوسیستم مالی جهانی تهدید کنند.

پس از زمان جنگ جهانی دوم، ابزار کلیدی قدرت ملی ایالات متحده، تقاضای جهانی برای ارزی باثبات بوده تا بر اساس آن بتوان مبادلات تجاری و سرمایه گذاری بلندمدت را تعیین و ثروت خود را ذخیره کرد. ایالات متحده از این تقاضای جهانی برای دلار سود می‌برد زیرا تا ۸۰ درصد از معاملات بر اساس آن انجام می‌شود.

با گذشت زمان، این ثبات ناشی از تقاضای جهانی منجر به کاهش تورم، افت نرخ بهره برای کسب‌وکارها و مصرف‌کنندگان آمریکایی شده و به ایالات متحده اجازه داده تا کسری‌های مالی و تجاری خود را بدون تحمل پیامدهای منفی جبران کند. البته ایالات متحده با استفاده از ابزار دلار می‌تواند با جمع‌آوری داده‌های تجارت جهانی و دسترسی به حساب‌های دلاری و سیستم مالی اهرم فشاری را در اختیار داشته باشد.

گسترش کاربرد تتر با پشتوانه دلار

در این میان، بسیاری از نهادهای امنیت ملی ایالات متحده بر این موضوع تمرکز کرده‌اند که آیا پول ملی دیگری مانند یوآن چین می‌تواند جایگزین دلار شود یا خیر. در مقابل، این نهادها توجه اندکی به ایجاد مکانیسم‌های جدید در راستای تسهیل تجارت، سرمایه گذاری و ذخیره ثروت به دلار آمریکا از طریق حرکت جهانی به سمت ارزهای دیجیتال و PCN دارند.

در مقابل، آنها ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین را به عنوان تهدید و نه فرصت تلقی می‌کنند. در حالی که این ارزهای دیجیتال میلیون‌ها تراکنش روزانه را مانند ارزهای ملی سنتی به راحتی انجام می‌دهند. همچنین، کارآفرینان در حال یافتن راه‌هایی برای استفاده از این فناوری‌های جدید در اشکال دیگر ذخیره‌سازی و انتقال ثروت هستند.

امروزه، شرکت‌های کارآفرین در خارج و داخل ایالات متحده برای ذخیره‌سازی و انتقال ثروت مبتنی بر دلار آمریکا استفاده می‌کنند. اخیراً یک شرکت مستقر در هنگ‌کنگ، استیبل‌کوین‌های مرتبط با تمام ارزهای اصلی جهان را ایجاد کرده و ادعا می‌کند که استیبل کوین تتر (USDT) بر اساس «یک به یک» با دلار آمریکا پشتیبانی می‌شود.

به عبارت دیگر، یک استیبل کوین تتر از نظر تئوری معادل یک دلار آمریکا است، زیرا این شرکت ادعا می‌کند که می‌تواند ارزش معادل دلار را تثبت کند. USDT یک راه‌حل ذخیره و انتقال امن ثروت با دلار و توانایی پرداخت برای کالاها و خدمات را در استیبل کوین ارائه می‌دهد و دیگران نیز آن را به عنوان دارایی با ارزش تعریف شده و پایدار می‌پذیرند.

استیبل کوین تتر همچنین برای کسانی که انواع دیگری از ارزهای رمزنگاری شده (مانند بیت کوین) را در اختیار دارند، این فرصت را می‌دهد تا آن را تبدیل و از نوسانات قیمت ارزهای دیجیتال جلوگیری کنند. تقریباً نیمی از معاملات بیت کوین اکنون به USDT متصل هستند. در سال ۲۰۲۲، iFinex ادعا کرد که استیبل کوین USDT برای پردازش حدود ۱۸.۲ تریلیون دلار تراکنش استفاده و USDT به عنوان جایگزین دلار با استقبال رو به رشدی روبرو شده است. به عنوان مثال، اکنون می‌توان از آن برای تسویه پرداخت‌های مالیاتی در شهر لوگانو سوئیس استفاده کرد.

تهدید و فرصت استیبل کوین تتر برای دلار

اکنون این پرسش مطرح می‌شود که آیا استفاده از USDT، موقعیت دلار آمریکا را تقویت می‌کند یا خیر؟ چندین اشکال در این فرض وجود دارد. نخست اینکه شرکت‌های غیر آمریکایی مانند iFinex و نه وزارت خزانه‌داری ایالات متحده، قوانین مربوط به استفاده از ارزهای دیجیتال مرتبط با دلار را تعریف و تنظیم می‌کنند.

دوم، این معاملات هرچند متصل به دلار آمریکا است، اما خارج از نظارت سیستم مالی ایالات متحده بوده و راه حل مفیدی برای جلوگیری از تحریم‌های واشنگتن علیه شرکت‌ها و کشورها را فراهم می‌کند. سوم، به دلیل اینکه دلار آمریکا و معادل‌های آن هرگز دست به دست نمی‌شوند (فقط استیبل کوین‌ها تغییر می‌کنند)، واشنگتن نظارت اندکی نسبت به جابجایی و استفاده از ارز خود در خارج از ایالات متحده دارد.

چهارم، این استیبل کوین‌ها ریسک صادرکننده را به همراه دارند و با افزایش استفاده از آنها و در یک رویداد که هیچ ارتباطی با ثبات دلار ندارد، می‌تواند به طور کلی اعتماد جهانی به دلار را تضعیف کند. در نهایت، چون طرف‌های ثالث و نه ایالات متحده در مورد استیبل کوین‌های خود تصمیم می‌گیرند، تهدید بلندمدت این است که با پذیرش و شناخت بیشتر استیبل کوین‌هایی مانند تتر، ارزش آنها می‌تواند از دلار آمریکا جدا شود.

با این وجود، هنوز فرصت‌هایی در این حوزه وجود دارد. اکنون استیبل‌کوین‌هایی مانند تتر در حال گسترش هستند، اما دلار نیز به عنوان ذخیره ارزش جهانی ترجیح داده می‌شود و دارندگان ارزهای دیجیتال هنوز به دنبال گزینه ارزیابی ارزش دارایی‌های خود در برابر دلار هستند. اما اگر ایالات متحده نتواند این پروتکل‌ها و PCNهای مربوط به آنها را بپذیرد، آنگاه کنترل بازار را به طرف دیگر، احتمالاً یک دولت دشمن، واگذار خواهد کرد و در نتیجه آسیب بزرگ و غیرقابل جبران به ایالات متحده وارد خواهد داشت. تتر هشداری است که شرکت‌های خارجی از تسلط دلار آمریکا و پیشرفت‌های فناوری ایالات متحده استفاده می‌کنند و نادیده گرفتن این فناوری و آرزوی ارزهای رمزپایه و استیبل کوین‌ها، در راستای از دست دادن سلطه جهانی دلار آمریکا است.

کد خبر 6087172 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • اردوغان: دیگر روابط تجاری با اسرائیل نداریم
  • ظرفیت تجارت ایران و آفریقا به ۱۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • «تتر» جایگزین دلار می شود؟
  • نقشه تجاری ایران و پاکستان؛ دو همسایه ای که در تجارت غریبه هستند
  • قیمت بیت کوین امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تراز تجاری منطقه آزاد قشم به بیش از ۳۱۳ میلیون دلار رسید
  • ۸ سند همکاری بین ایران و‌پاکستان به امضا رسید
  • تراز تجاری صنعت شوینده ایران ۱۸۰ میلیون دلار مثبت شد
  • امضای اسناد همکاری ایران و پاکستان
  • امضای ۸ سند همکاری بین دو کشور ایران - پاکستان