Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@16:42:14 GMT

کنگره بین‌المللی ام.اس در مشهد برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۸۳۳۱۵

کنگره بین‌المللی ام.اس در مشهد برگزار شد

دبیر علمی کنگره‌ در این مراسم گفت: در چارچوب این نشست علمی سه روزه که به عنوان بزرگترین رویداد بین‌المللی بیماری "ام‌.اس" از آن یاد می‌شود تازه‌ترین اطلاعات در زمینه پیشگیری، تشخیص و درمان این بیماری با حضور استادان برجسته مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.
دکتر پیام ساسان‌نژاد به حضور ۴۰ میهمان خارجی از کشورهای اروپای، خاورمیانه، خلیج فارس و آمریکا در این کنگره اشاره و بیان کرد: از بین  ۱۵۸ مقاله‌ رسیده به دبیرخانه‌ کنگره  ۵۸ مقاله به صورت سخنرانی و بقیه در قالب پوستر ارایه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی آشنایی با داروهای جدید در بیماری ام.اس، آشنایی با روش‌های تشخیصی و تصویر برداری جدید در ام.اس، مروری بر اقدامات توانبخشی و باز توانی این بیماری، مروری بر تازه های تشخیصی و درمانی ام.اس کودکان، رویکردهای بالینی به مشکلات شایع  مبتلایان و چالش‌هایی که متخصصین‌ مغز و اعصاب در بیماری ام‌.اس با آن مواجه‌اند را از محورهای اصلی کنگره برشمرد.

دبیر کنگره بین‌المللی ام.اس افزود: برپایی پنج سمپوزیوم اقماری برای علاقه‌مندان به مباحث دارویی ام‌.اس و داروهای جدید در این زمینه، برپایی نمایشگاه شرکت‌های فعال در زمینه‌ داروهای ام.اس و برگزاری دو کارگاه آموزشی بیماری‌های عصبی چشم و مشکلات دستگاه ادراری مرتبط با این بیماری از برنامه‌های جنبی شانزدهمین کنگره ام. اس به شمار می رود.

وی ادامه داد: بر اساس تحقیقات، کشورها به لحاظ ابتلا به بیماری ام.اس به سه دسته شامل شیوع کم، متوسط و بالای این بیماری تقسیم بندی می‌شوند که ایران در زمره کشورهای با شیوع متوسط این بیماری قرار دارد.

دکتر ساسان‌نژاد گفت: برگزاری این کنگره در پیشبرد علوم اعصاب، درمان زودرس ناتوانی‌های بیماران و بخصوص در جلوگیری از پیشرفت ناتوانی‌های جوانان مبتلا به این بیماری نقش بسزایی دارد.
شانزدهمین کنگره بین المللی ام.اس به همت انجمن ام اس خراسان رضوی، انجمن علمی مغز و اعصاب ایران، انجمن مغز و اعصاب خراسان رضوی و انجمن ام‌اس کشور و همچنین همکاری دانشگاه علوم پزشکی کشور امروز در مجتمع سپید مشهد آغاز شد و تا روز جمعه ۲۴ آبان ماه ادامه خواهد داشت.
بیماری ام‌اس، یک بیماری سلسله اعصاب مرکزی است که به خاطر نقص عملکرد سیستم ایمنی ایجاد می‌شود و در آن، غلاف‌های میلین سلول‌های مغزی، آسیب می‌بینند و در نتیجه عملکرد این سلول‌ها دچار اختلال می‌شود.
این بیماری انواع مختلفی دارد،بعضی از انواع این بیماری، منجر به اختلال متوسط یا شدید در عملکرد عضلات، اعصاب، بینایی و نیز خواب‌رفتگی، کرختی و نوعی فلج در اندام‌ها می‌شود.

برچسب‌ها ام.اس مشهد خراسان رضوی بیماری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ام اس مشهد خراسان رضوی بیماری ام اس مشهد خراسان رضوی بیماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۳۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی سفر کردند

حجت گنابادی‌نژاد جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی گفت: از این تعداد ۲۰۶ هزار و ۱۴۷ نفر از طریق فرودگاه، ۳۷۶ هزار و ۲۱۵ نفر از طریق راه آهن، ۵۱۴ هزار و ۶۷۵ نفر از طریق حمل و نقل جاده‌ای و پنج میلیون و ۲۷۷ هزار و ۳۱۹ نفر از طریق حمل و نقل شخصی به استان و مشهد الرضا (ع) سفر کرده‌اند.

او افزود: در استان خراسان رضوی پیش‌بینی‌های لازم برای اقامت زائران در بخش رسمی، موقت و اضطراری برای زائران و مجاوران انجام شده است.

جانشین رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی ادامه داد: ضریب اشغال واحد‌های اقامتی طی شبانه روز منتهی به عصر پنجم فروردین در استان ۷۰ درصد، واحد‌های موقت ۸۳ درصد و واحد‌های اضطراری ۵۱ درصد بوده است که این آمار نشان می‌دهد در استان و مشهد هنوز ظرفیت برای پذیرش زائر و مسافر وجود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • سوال روز هفدهم پویش زندگی با آیه‌ها در خراسان رضوی اعلام شد
  • راهپیمایی خشم و انزجار در مشهد؛ در سومین جمعه ماه مبارک رمضان
  • بیش از هفت میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی سفر کردند 
  • مراقبت سندرومیک بیش از ۸۲ هزار نفر در پایگاه‌های مرزی خراسان رضوی
  • کیفیت هوای کلانشهر مشهد در شرایط «سالم»
  • کیفیت هوای مشهد سالم است
  • ورود زائران خراسان رضوی از مرز ۶ میلیون نفر گذشت
  • ورود بیش از ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر زائر به خراسان رضوی
  • بیش از ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی سفر کردند
  • حضور تیم های خارجی در مسابقات کوراش اسفراین