Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@11:24:07 GMT

اهمیت اقامه نماز در مدارس البرز تبیین شود

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۸۳۳۱۶

اهمیت اقامه نماز در مدارس البرز تبیین شود

حجت الاسلام یداله رضایی درهمایش اجلاس نماز آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج که روز چهارشنبه در دبیرستان پسرانه حضرت رسول (ص) برگزار شد، اظهارداشت: کاهش انواع آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی هیچ راهکاری بهتر و مؤثرتر از اقامه نماز ندارد.
وی با اشاره به اینکه بی توجهی به نماز سبب ایجاد ناهنجاری ها درجامعه می شود، خاطرنشان کرد: برگزاری اجلاس نماز نیز با هدف ترویج این فریضه الهی در جامعه است که باید تلاش کنیم تا دانش آموزان از نماز شناخت پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رضایی گفت : هرگاه درزمینه اقامه نماز از سوی مردم کوتاهی شود انواع آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی در جامعه افزایش پیدا می کند.
وی اضافه کرد: اقامه نماز گوهر وجود انسان را متحول و دچار دگرگونی معنوی می کند و دلیل آن نیز ایجاد ارتباط با خداوند است.
امام جمعه مهرشهرکرج ادامه داد: اقامه نماز یک عمل تکراری نیست بلکه وسیله معراج انسان و حرکت او به سوی کمال است.
رضایی یادآورشد: اقامه نماز عامل عمق بخشیدن و معنا دادن به تمامی فعالیت های انسان است.
وی با بیان اینکه نزدیک ‌ترین و والاترین حالت تواضع انسان در برابر خداوند در هنگام اقامه نماز است، عنوان کرد: انسان به دلیل احساس نیاز و فقر معنوی خود همواره محتاج خداوند متعال است.
امام جمعه مهرشهرکرج تاکید کرد: نماز از لحاظ سیاسی فریاد آزادگی در برابر سلطه گران و قدرتمندان است.
معاون پرورشی آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج نیزگفت: فرهنگ سازی برای ترویج اقامه نماز در مدارس همزمان با آغاز سال تحصیلی ۹۹-۹۸ در این ناحیه آغاز شده است.
مظفرعنایتی افزود: شعار امسال اجلاسیه نماز " نماز و مدرسه " لذا برای ترویج نماز در بین دانش آموزان از کارشناسان حوزوی و علوم تربیتی برای تبیین اقامه نماز دعوت کرده ایم.
وی خاطرنشان کرد: برای انتقال پیام های آموزشی نماز به دانش آموزان فعالیت های فرهنگی در قالب نمایشگاه، روزنامه دیواری، مقاله ، مسابقه و نشست های روشنگری پیش بینی و در حال اجرا است.

در پایان دانش آموزان نماز جماعت اقامه کردند.

آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج حدود ۱۳۰ هزار دانش آموز دارد.

برچسب‌ها مدارس البرز دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس البرز دانش آموزان مدارس البرز دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۳۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سال گذشته ۲۴۰ کلاس درس تحویل آموزش‌وپرورش قم داده شد

احمدرضا اجتهادی گفت: در سالی که گذشت ۲۷ پروژه آموزشی در استان قم به بهره‌برداری رسید که خیرین نقش بسیار مهمی در به سرانجام رسیدن آنها داشتند.

 مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قم عنوان کرد: طی سال گذشته شاهد رشد ۷۰ درصدی در احداث و تحویل کلاس‌های درس در استان قم نسبت به سال ۱۴۰۱ بودیم.

اجتهادی با اشاره به برنامه اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم امسال عنوان کرد: امسال تلاش می‌شود تا ۲۰۰ کلاس درس جدید نیز احداث و در اختیار آموزش‌وپرورش قرار گیرد.

 مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قم همچنین با اشاره به برخی دستاورد‌های این اداره کل در سال ۱۴۰۲ مانند اخذ مجوز ساخت فضای تجاری باهدف خودکفایی مدارس، از پیگیری مردمی‌سازی جهاد مدرسه‌سازی استان در سال ۱۴۰۳ با برنامه‌هایی نظیر سرمایه‌گذاری جهت احداث نیروگاه‌های برق خورشیدی خبر داد.

۳۰۵ هزار دانش‌آموز قم در مقاطع مختلف تحصیلی در یک‌هزار و ۴۸۱ واحد آموزشی استان مشغول تحصیل هستند.

۵۶ درصد دانش‌آموزان استان قم در مقطع ابتدایی، ۲۲درصد متوسطه اول، ۱۱ درصد متوسطه دوم، سه درصد فنی حرفه‌ای، چهار درصد کاردانش، چهار درصد پیش‌دبستانی و یک درصد در مدارس استثنایی مشغول به تحصیل می‌باشند.

۹۵ درصد دانش‌آموزان این استان در شهر و پنج درصد در روستا تحصیل می‌کنند. ۵۰.۴ درصد دانش‌آموزان پسر و ۴۹.۶ نیز دختر هستند تعداد معلمان دوره ابتدایی دراین استان ۶ هزار و ۳۷۸ نفر و تعداد معلمان دوره متوسطه اول و دوم نیز سه هزار و ۴۲۹ نفر است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • توانمندسازی ۱۸۳ آموزگار ابتدایی در طرح افق شاهد
  • اعتکاف علمی در مدارس آذربایجان شرقی برگزار می‌شود
  • شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس
  • کلنگ زنی ۳ مدرسه در شهرستان کهگیلویه انجام شد
  • سال گذشته ۲۴۰ کلاس درس تحویل آموزش‌وپرورش قم داده شد
  • مدارس و ادارات دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ تعطیل می‌شوند؟
  • تعطیلی مدارس و ادارات دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳؟!
  • مدارس و ادارات ۱۴ فروردین تعطیل است؟
  • مدارس و ادارات دوشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ تعطیل است؟
  • هیچ دانش آموز کمیته امداد از خدمات پشتیبان تحصیلی بی نصیب نیست