Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@08:46:08 GMT

تمهیدات شورای عالی ترافیک برای کاهش قربانیان تصادفات

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۸۳۳۳۲

تمهیدات شورای عالی ترافیک برای کاهش قربانیان تصادفات

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی جمالی نژاد با بیان مطلب فوق در حاشیه یکصد و پنجاه و سومین جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور گفت: در این جلسه آمار و اطلاعات تصادفات حوزه شهری ۳۱ استان کشور توسط پلیس راهنمائی و رانندگی نیروی انتظامی در سال‌ ۱۳۹۷ و شش ماهه اول سال ۱۳۹۸ ارائه و ابعاد مختلف موضوع بررسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ۲۵ درصد از مجموع جان باختگان تصادفات رانندگی در حوزه درون شهری رخ داده که بر اساس این آمار میزان جان باختگان تصادفات رانندگی در حوزه شهری در سال ۱۳۹۷ در مقایسه با سال ۱۳۹۶، ۲.۳ درصد کاهش یافته، اما این آمار در شش ماهه اول سال جاری به میزان۲.۷ درصد افزایش یافته که بایستی تا پایان سال تدبیر شود.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستائی وزیر کشور با اشاره به استان هایی که کمترین و بیشترین میزان جان باختگان را در تصادفات شهری داشته اند، اظهار کرد: بر اساس آمار سازمان پزشکی قانونی، استانهای گلستان و اصفهان و شهر تهران در شش ماهه اول سال ۱۳۹۸ بیشترین میزان کاهش را در جان باختگان تصادفات و استانهای مازندران، آذربایجان شرقی و کرمانشاه بیشترین میزان افزایش جان باختگان تصادفات رانندگی درون شهری را داشته اند.

رئیس شورای‌عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور با اشاره به دو قشر آسیب پذیر عابران پیاده و راکبان موتورسیکلت در تصادفات رانندگی در شش ماه اول سال ۱۳۹۸، اعلام کرد: عابرین پیاده با ۴۴ درصد و راکبان موتورسیکلت با ۳۱ درصد بیشترین میزان جان باختگان را تشکیل داده‌اند.

وی افزود: خودروهای سواری با ۵۶.۳ درصد و موتورسیکلت با ۳۶.۲ درصد بیشترین میزان تصادفات را داشته اند.

جمالی نژاد در ادامه گفت: اعضای شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور در این جلسه خواستار تشکیل مستمر جلسات شورای هماهنگی ترافیک استان و شهرستان های کشور با هدف دستیابی به راهکارهای اجرائی در کاهش تصادفات و پایش مستمر وضعیت استانی و شهرستانی شدند.

 وی افزود: اعضای شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور همچنین به منظور ارتقاء فرهنگ ترافیک و کاهش تصادفات رانندگی بر فعال سازی ظرفیت سازمان های مردم نهاد، دادستانی و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه تاکید کردند.

کد خبر 4771439 نورا حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: مهدی جمالی نژاد سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور تصادفات رانندگی شورای شهر تهران زلزله وزارت آموزش و پرورش شهرداری تهران شهر تهران قوه قضاییه آلودگی هوا محسن هاشمی یوم الله 13 آبان کمیته امداد امام خمینی دانش آموزان سازمان تامین اجتماعی نیروی انتظامی بنیاد شهید و امور ایثارگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۳۳۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترافیک نیمه سنگین در ۳ محور برون شهری کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، تردد در محورهای چالوس، هراز و فیروزکوه، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین - رشت (رفت و برگشت) روان و محورهای شمالی فاقد هرگونه مداخلات جوی است.

طبق آخرین وضعیت جوی ترافیکی سایر محورهای آزادراه قزوین - کرج - تهران حدفاصل ساسانی تا پل کلاک، محور شهریار - تهران در برخی از مقاطع و آزادراه ساوه - تهران حدفاصل نسیم شهر تا فیروز بهرام دارای بار نیمه ترافیکی نیمه سنگین است.

آخرین وضعیت جوی نشان می‌دهد که محورهای استان‌های خراسان جنوبی، سیستان بلوچستان و کرمان دارای بارش پراکنده باران است.

کد خبر 6081715 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • ارایه خدمات مناسب به مسافران نوروزی و کاهش ۴۴ درصدی تصادفات شهر تهران
  • کاهش ۶۰ درصدی ورود پرونده‌های قضایی تصادفات در هرمزگان
  • ترافیک نیمه سنگین در ۳ محور برون شهری کشور
  • نداشتن رانندگی قابل پیش‌بینی، زمینه‌ساز تصادفات است
  • تجربه‌ای موفق برای حل یک معضل ترافیکی در قم/ دوربین‌هایی که جان مردم را نجات می‌دهند
  • کاهش بیکاری در شهر‌ها بیش از روستا‌ها است
  • کسب رتبه اول مهاباد دراستان به لحاظ کاهش تصادفات درون شهری منجر به فوت
  • روند کاهشی تصادفات رانندگی نوروزی مهاباد در طول سال هم تداوم یابد
  • کاهش آمار تصادف امسال در محورهای ارتباطی شهرستان مهاباد
  • هزینه‌کرد ۲۰۰ میلیاردتومانی شهرداری ارومیه بابت نصب علائم و ایمن‌سازی ترافیکی