Web Analytics Made Easy - Statcounter

بولتون بیان کرد، تصمیمات ترامپ در قبال ترکیه بر مبنای منافع شخصی و تجاری بوده است.

مشاور امنیت ملی سابق دولت آمریکا، دونالد ترامپ را متهم کرده به این که سیاست خارجی خود در قبال ترکیه را بر مبنای منافع تجاری یا شخصی خود تنظیم می‌کند.

 شبکه خبری ان‌بی‌سی نیوز آمریکا در گزارشی به انتشار برخی اظهار نظرهای بی‌سابقه جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق آمریکا در مراسمی خصوصی با مورگان استنلی در میامی پرداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش روزنامه دیلی میل، بولتون در این صحبتهایش بیشتر از هر چیز از تصمیمات ترامپ در قبال ترکیه ناراحت بوده است و خطاب به مستمعین صحبتهایش گفت، معتقد است چیز دیگری انگیزه اقدامات دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در قبال این کشور بوده چون هیچ یک از مشاوران او با این اقداماتش موافق نبوده‌اند.

ترامپ امروز (چهارشنبه) میزبان رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در کاخ سفید است.

بولتون در صحبتهایش یادآور شد که بعد از آن که اردوغان اقدام به خرید سامانه دفاع موشکی از روسیه به رغم مخالفتهای آمریکا و ناتو کرد، مساله تحریم ترکیه در کنگره آمریکا با حمایت قاطع هر دو حزب اصلی همراه شده بود اما ترامپ با آنها هم‌عقیده نبود.

بولتون که در ماه سپتامبر کاخ سفید را ترک کرده، در ادامه تصریح کرد برای این مواضع ترامپ درقبال ترکیه دلیلی وجود دارد.

شرکت دونالد ترامپ در شهر استانبول ترکیه ملکی را دارد.

ترامپ همچنین چند وقت پیش در تماس تلفنی با اردوغان قبول کرد، نیروهای آمریکایی را از شمال شرق سوریه خارج سازد که این تصمیم وی به عنوان چراغ سبز رئیس جمهور آمریکا به ترکیه برای حمله به شبه‌نظامیان کُرد همپیمان آمریکا در این منطقه از سوریه تعبیر شد.

بعد از این تصمیم ترامپ، حتی سناتور لیندسی گراهام، یک جمهوریخواه اهل کارولینای جنوبی که از همپیمانان او است هم با آن مخالفت کرده و آن را اشتباه دانست.

بولتون درباره روسیه نیز صحبت کرده و خطاب به جمعیت مستمع صحبتهایش گفت، هر چقدر هم سند و مدرک به ترامپ درباره مداخله روسیه در کمپین انتخابات ریاست جمهوری 2016 نشان دهید او باز هم این موضوع را نفی خواهد کرد چون نگران است که تایید این مداخله باعث سلب مشروعیت پیروزی او در انتخابات شود.

طبق گزارش ان‌بی‌سی، عجیب ترین صحبت بولتون در این سخنرانی درباره تصوراتش از اقدامات ترامپ بعد از رسیدن به یک دور دیگر ریاست جمهوری در سال 2020 بوده است.

بولتون پیش‌بینی کرد که ترامپ بعد از رسیدن مجدد به ریاست جمهوری رویکرد کاملا انزواطلبانه شبیه به رویکردهای شاخه متعلق به رند پُل در حزب جمهوریخواه در پیش خواهد گرفت. رئیس جمهور آمریکا اغلب از هزینه های مربوط به ائتلاف نظامی ناتو برای کشورش شکایت و انتقاد کرده و همچنین از سازمان ملل و هزینه‌هایش نیز گله کرده است و او چنانچه برای بار دوم رئیس جمهور شود ممکن است انقدر شجاعت پیدا کند که کشورش را از این سازمانها خارج سازد.

بولتون در ادامه صحبتهایش همچنین عنوان کرد، ایوانکا ترامپ و همسرش جارد کوشنر، دختر و داماد دونالد ترامپ ممکن است رئیس جمهور را تحت فشار قرار دهند تا تغییر رویه دهد و او هم به نوبه خود یک قاضی لیبرال را در دادگاه عالی منصوب کند. حاضران در این مراسم به ان‌بی‌سی گفتند که بولتون نام لارنس ترایب، یک استاد حقوق دانشگاه هاروارد که از منتقدان ترامپ است را به عنوان گزینه احتمالی مطرح کرده است.

بولتون در ادامه توضیح داد، ایوانکا ترامپ و کوشنر بر مبنای این انگیزه این کار را خواهند کرد تا نشان دهند که در کاخ سفید تحت رهبری ترامپ، عاملان اصلی نفوذ هستند. مستمعین صحبتهای بولتون گفتند که این اظهار نظر او باعث شوکه شدن آنها شده است.

بولتون در عین حال از در راه بودن کتابی که دارد می‌نویسد صحبت کرده و این که با این کتاب مسائل بیشتری فاش خواهند شد./ایسنا

 

بیشتر بخوانید/داماد ترامپ از کلیات معامله قرن پرده برداشت

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۳۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور: ایران و پاکستان سطح روابط اقتصادی تجاری را ارتقا بخشند / مواضع دو کشور در مبارزه با تروریسم یکسان است + فیلم

نشست خبری مشترک آیت الله رئیسی رئیس جمهور کشورمان و محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در اسلام آباد دقایقی قبل آغاز شد.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «آیت الله سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور کشورمان در نشست خبری مشترک محمد شهباز شریف نخست وزیر جمهوری اسلامی پاکستان از نخست وزیر و دولت محترم پاکستان برای میزبانی از هیأت جمهوری اسلامی ایران تشکر و قدردانی کرد و گفت: از اینکه امروز در شهر زیبای اسلام آباد هستیم ابراز خرسندی می‌کنم از این سخنگاه به مردم خوب و دین مدار پاکستان عرض سلام و ادب و احترام دارم به همه خانواده‌های محترم پاکستانی در جای جای این کشور از طرف رهبر معظم و فرزانه انقلاب و مردم ایران ابلاغ سلام دارم.

آیت الله رئیسی خاطر نشان کرد: به مردم پاکستان که همواره از اسلام و ارزش‌های اسلامی دفاع کردند و همواره از مظلومان فلسطین و غزه دفاع کرده اند و همواره در خیابان‌های شهر‌های مختلف پاکستان آزادی قدس شریف را فریاد زده اند و همواره از حق و عدالت دفاع کرده و دفاع کرده اند، عرض سلام و قدردانی دارم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

وی خاطر نشان کرد: آنچه تمام مردم دنیا را امروز غصه دار کرده این است که سازمان‌های بین المللی و به ظاهر مدافع حقوق بشر کارآمدی خود را از دست داده است شورای امنیت وظیفه خود را انجام نمی‌دهد مردم مسلمان و آزاداندیش دنیا به ستوه آمده اند این موضوع مردم مسلمان پاکستان و ملت بزرگ پاکستان و این ایستادگی و حق خواهی پاسخ خواهد داد و زمینه ساز عدل عادلانه جهانی خواهد شد.

آیت الله رئیسی بیان کرد: آنچه تمام مردم دنیا را امروز غصه دار کرده این است که سازمان‌های بین المللی و به ظاهر موافع حقوق بشر کارآمدی خود را از دست داده است شورای امنیت وظیفه خود را انجام نمی‌دهد مردم مسلمان و آزاداندیش دنیا به ستوه آمده اند این موضوع مردم مسلمان پاکستان و ملت بزرگ پاکستان و این ایستادگی و حق خواهی پاسخ خواهد داد و زمینه ساز عدل عادلانه جهانی خواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: ما با کشور دوست و برادر و همسایه مان پاکستان فقط به عنوان دو کشور همسایه مطرح نیستیم روابط دو کشور روابط تاریخی تمدنی و عمیق اعتقادی و دینی است امری که ملت بزرگ ایران را با مردم بزرگ پاکستان پیوند می‌دهد اعتقادات است این پیوند ناگسستنی است. ظرفیت‌های بسیاری بین ایران و پاکستان هست که تبادل این ظرفیت‌ها در جهت منافع دو کشور و ملت می‌تواند به کار گرفته شود در نشست هایمان با نخست وزیر و دولت تصمیم گرفتیم در حوزه‌های اقتصادی سیاسی تجاری و فرهنگی و همه سطوح روابط خود را ارتقا بخشیم.

آیت الله رئیسی مواضع دو کشور در مبارزه با تروریسم را یکسان دانست و گفت: هر دو در مبارزه با ناامنی‌ها جرایم سازمان یافته مواد مخدر و انواع ناامنی‌ها مصمم هستیم و این نگاه مشترک هر دو کشور است در یک کلمه دفاع از حقوق بشر محور همکاری‌های دو کشور است چه همکاری‌های دو جانبه چه منطقه‌ای و چه بین المللی.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

«محمد شهباز شریف» نخست وزیر پاکستان در این نشست خبری گفت: جناب آقای رئیس جمهور! شما در فقه و حقوق دانش دارید؛ ما در زمینه بهبود زندگی مردم کشور‌های خود با داشتن اصول برای فروغ آن‌ها همکاری خواهیم کرد.

وی در ادامه بیان کرد: بردار گرامی! ما هر دو کشور درباره نگرانی خود در مردم‌کُشی در غزه ابراز نگرانی کرده ایم از دنیا می‌خواهیم سریعا این اقدام اسرائیل در غزه را پایان دهند پاکستان آزادسازی غزه را مشروط نمی‌کند قدس باید پایتخت کشور مستقل فلسطینی شود از آیت الله خامنه‌ای بابت حمایت مشروع از مردم فلسطین قدردانی می‌کنم از رئیس جمهور هم بابت پذیرش دعوت ما تشکر می‌کنم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

آیت الله رئیسی در صدر هیأتی بلندپایه برای برگزاری سفری دو روزه بامداد امروز به اسم آباد سفر کرد و مورد استقبال رسمی نخست وزیر این کشور قرار گرفت.

این نخستین سفر خارجی رئیس جمهور در سال ۱۴۰۳ و نخستین میزبانی اسلام آباد از یک مقام بلندپایه خارجی از زمان روی کار آمدن شهباز شریف در صدر دولت پاکستان است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • رئیسی: افزایش سطح تبادلات اقتصادی و تجاری دو کشور در گام اول ۱۰ میلیارد دلار هدف‌گذاری شده است / روابط ایران و پاکستان مبتنی بر رابطه تاریخی تمدنی است
  • اردوغان: عراق یک مرکز تجاری مهم برای ترکیه است
  • تردید درباره ادامه کمک به اوکراین در صورت پیروزی ترامپ
  • رئیس جمهور: ایران و پاکستان سطح روابط اقتصادی تجاری را ارتقا بخشند / مواضع دو کشور در مبارزه با تروریسم یکسان است + فیلم
  • نشریه هیل: انتخابات ۲۰۲۴ برای مردم آمریکا بازی باخت-باخت است
  • کلینتون: ترامپ دیکتاتور، مخالفان را به قتل می‌رساند
  • هشدار درباره وقوع شورش سراسری در آمریکا در صورت بازداشت ترامپ