Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@01:53:58 GMT

نیاز ضروری لرستان به پزشکان متخصص و فوق متخصص

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۸۳۵۹۵

نیاز ضروری لرستان به پزشکان متخصص و فوق متخصص

ایسنا/لرستان معاون استاندار لرستان اظهار کرد: از ظرفیت خیرین سلامت برای تجهیز بیمارستان شهید مدنی به دستگاه سی‌تی‌آنژیو استفاده شود.

محمود ثمینی در شورای سلامت و امنیت غذایی استان، در رابطه با سگ های ولگرد در سطح شهرستان‌های استان و مسئله هاری، اظهار کرد: خیرین به کمک سمن‌های زیست محیطی باید در این زمینه ورود پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در گذشته دستورالعمل اتلاف در رابطه با سگ‌های ولگرد اجرا می‌شد که امروز به زنده‌گیری تبدیل شده است.

ثمینی با اشاره به این‌که کمک به بحث تجهیز بیمارستان شهید مدنی به دستگاه سی تی آنژیو باید از مسیر شورای برنامه‌ریزی عبور کند، تصریح کرد: در این زمینه مجمع خیرین سلامت می‌تواند کمک خوبی باشد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان، با بیان اینکه اقدامات ارزشمندی از سوی دانشگاه علوم پزشکی لرستان انجام شده که قابل تقدیر است، ادامه داد: سلامت جامعه و مردم به هم پیوسته است و انتظار داریم به جایی برسیم که در جامعه کسی نباشد که در اثر نداری و ناچاری معطل درمان باشند.

وی تاکید کرد: نکته حائز اهمیت دیگر این است که علوم پزشکی باید آموزش‌های مردمی را افزایش دهد چراکه اگر در بخش‌های پیشگیری بتوانیم سرمایه‌گذاری بیشتری انجام دهیم ده‌ها برابر آن در بخش درمان شاهد کاهش هزینه‌ها خواهیم بود که در این زمینه کارهایی انجام شده اما به برنامه‌ریزی ویژه‌تری مخصوصاً در مناطق کمتر برخوردار، حواشی شهر و روستا نیاز داریم.

ثمینی با اشاره وضعیت خوب استان در زمینه دفاتر تسهیل‌گری نسبت به دیگر استان‌ها، ادامه داد: با توجه به این موضوعات دانشگاه علوم پزشکی می‌تواند از ظرفیت سایر دستگاه‌ها برای استمرار و افزایش آموزش‌ها استفاده کند.

معاون استاندار لرستان بیان کرد: تلاش ما این است که برای کارآیی بهتر برنامه مستمر، مداوم و بعضاً عملیاتی‌تر داشته باشیم.

وی ادامه داد: در کنار ورود خیرین در امر سلامت ما نیز باید مسیرهای ورود آن‌ها را هموار کنیم.

ثمینی با اشاره به این‌که ممکن است بخش بهداشت وظایف خود را به‌خوبی انجام دهد اما مشکل در جایی دیگر باشد، اظهار کرد: باید فکری به‌حال تمام این موضوعات کنیم و در این زمینه کمیته‌ها پیشنهادات و مطالعات خود را انجام داده و یک مسیر عملیاتی برای حل مشکلات پیشنهاد دهند که همه آن به دولت بازنگردد.

معاون استاندار لرستان ادامه داد: در بحث مجمع خیرین سلامت می‌توانیم بخش‌هایی را اضافه کنیم که بتوانیم از ظرفیت آن‌ها در این زمینه استفاده کنیم.

وی با اشاره به ضرورت اولویت‌بندی و دسته‌بندی موضوعات در بخش‌های مختلف، عنوان کرد: ظرفیت‌های خوبی مانند بیمارستان تأمین‌اجتماعی در استان وجود دارد که باید از آن استفاده کرد.

ثمینی با اشاره به نیاز ضروری استان به کمک و حضور پزشکان متخصص و فوق متخصص، اظهار کرد: این امر به کمک و همکاری همه نیاز دارد.

معاون استاندار لرستان تأکید کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که مردم برای درمان به استان‌های دیگر مراجعه نکنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی سگ های ولگرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۳۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ۱۰ ویتامین مهم در بدن با مصرف زده تخم‌مرغ

زرده تخم‌مرغ حاوی ویتامین‌های مفید و ضروری مانند ویتامین‌های A، D، E، K و ویتامین‌های گروه B است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، تخم‌مرغ یک غذای سرشار از مواد مغذی است، اما برخی افراد تصور با تصور اینکه زرده تخم‌مرغ مملو از چربی ناسالم است آن را مصرف نمی‌کنند، اما نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که زرده تخم‌مرغ سرشار از انواع مختلفی از مواد مغذی از جمله ۱۰ ویتامین مهم است، به طوری که مصرف دو تخم‌مرغ تا ۳۰ درصد نیاز بدن به ویتامین را تأمین می‌کند، در ادامه به بررسی ویتامین‌های موجود در زرده تخم‌مرغ می‌پردازیم:

ویتامین A

زرده تخم‌مرغ حاوی ویتامین A یا رتینول است که باعث بهبود سلامت شبکیه چشم می‌شود و به محافظت در برابر شب کوری و دژنراسیون ماکولای مرتبط با افزایش سن کمک می‌کند؛ ۱۰۰ گرم تخم‌مرغ حاوی ۱۴۴۲ واحد بین‌المللی ویتامین A است، مصرف کافی این ویتامین به بهبود عملکرد سیستم ایمنی و افزایش مقاومت در برابر عفونت‌ها کمک می‌کند.

ویتامین D

زرده تخم‌مرغ منبع طبیعی ویتامین D است، ۱۰۰ گرم تخم‌مرغ حاوی ۲۱۸ واحد بین‌المللی این ویتامین است؛ مصرف کافی ویتامین D به حفظ تراکم استخوان، کاهش خطر پوکی استخوان و شکستگی و همچنین بهبود عملکرد سیستم ایمنی کمک می‌کند.

ویتامین E

زرده تخم‌مرغ حاوی اشکال مختلفی از ویتامین E از جمله آلفا-توکوفرول است که با بهبود سلامت قلب و عروق و کاهش خطر بیماری‌های مزمن مرتبط است؛ ۱۷ گرم زرده تخم‌مرغ حاوی ۰.۴۳۹ میلی‌گرم ویتامین E است، این ویتامین از سلامت پوست حمایت می‌کند و باعث بازسازی سلول‌ها و همچنین محافظت در برابر آسیب‌های ناشی از اشعه ماورابنفش و پیری زودرس می‏‌شود.

ویتامین K

زرده تخم‌مرغ حاوی ویتامین K به شکل فیلوکینون است که به فعال شدن فاکتورهای انعقاد خون کمک می‌کند؛ ۱۷ گرم تخم‌مرغ حاوی ۰.۱۱۹ میکروگرم ویتامین K است، مصرف کافی ویتامین K برای حفظ تراکم استخوان، کاهش خطر شکستگی و جلوگیری از رسوب کلسیم در رگ‌ها ضروری است.

ویتامین B۲

زرده تخم‌مرغ منبع غنی از ویتامین B۲ یا ریبوفلاوین است که در فرآیندهای متابولیک مختلف از جمله تولید گلبول‌های قرمز خون، حفظ سلامت پوست، چشم‌ها و سیستم عصبی نقش دارد؛ یک زرده تخم‌مرغ بزرگ می‌تواند ۰.۰۹۰ میلی‌گرم ویتامین B۲ بدن را تأمین کند، مصرف کافی ریبوفلاوین مانع بروز علائمی مانند خستگی، ضعف و اختلالات پوستی می‎‌شود.

ویتامین B۶

زرده تخم‌مرغ حاوی پیریدوکسین، شکل فعال ویتامین B6، است که نقش مهمی در سنتز انتقال‌دهنده‌های عصبی مانند سروتونین، دوپامین و گاما آمینوبوتیریک اسید (GABA) دارد؛ یک زرده تخم‌مرغ حاوی ۰.۰۶۰ میلی‌گرم ویتامین B۶ است که برای حفظ عملکرد شناختی، بهبود خلق‌وخو و کاهش خطر بیماری‌هایی مانند افسردگی و اضطراب ضروری است.

ویتامین B۱۲

زرده تخم‌مرغ منبع طبیعی ویتامین B۱۲ است که عمدتاً در غذاهای حیوانی یافت می‏‌شود و نقش مهمی در حفظ سلامت اعصاب و عملکرد شناختی ایفا می‌کند؛ هر زرده تخم‌مرغ حاوی ۰.۳۳۲ میکروگرم ویتامین B۱۲ است که برای جلوگیری از بروز علائمی مانند خستگی، ضعف، احساس سوزن سوزن شدن و اختلالات شناختی ضروری است.

ویتامین B۹

زرده تخم‌مرغ حاوی فولات، شکل طبیعی ویتامین B۹، است که برای حمایت از رشد جنین در دوران بارداری بسیار مهم است؛ ۶۰ گرم تخم‌مرغ حاوی ۸۰ میکروگرم فولات است که برای سلامتی بسیار مفید است و کمبود آن باعث کم‌خونی، نقایص مادرزادی و افزایش خطر بیماری‌های قلبی عروقی می‎‏‌شود.

ویتامین B۵

زرده تخم‌مرغ حاوی ویتامین B۵ یا اسید پانتوتنیک است که نقش بسیار مهمی در تولید اسیدهای چرب، کلسترول و هورمون‌های استروئیدی ضروری دارد، این ویتامین از تبدیل کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها به انرژی پشتیبانی می‌کند و باعث حفظ سلامت پوست، مو و ناخن می‌‎‏شود.

ویتامین B۸

تخم‌مرغ دارای ویتامین B۸ است که یک ویتامین ضروری برای باروری است، این ویتامین که با نام اینوزیتول نیز شناخته می‌شود، نقش مهمی در سیگنال‌دهی سلولی، انتقال عصبی و متابولیسم چربی دارد؛ ویتامین B۸ به طور طبیعی در غذاهایی مانند آجیل، لوبیا، میوه‌ها و غلات یافت می‎‏‌شود.

کد خبر 747379

دیگر خبرها

  • وحدت و انسجام، نیاز ضروری و مهم امروز جهان اسلام است
  • غیر از متخصص به الگوهایی که به درد انسان امروز بخورد نیاز داریم
  • لزوم تربیت نیروی متخصص مورد نیاز خراسان شمالی توسط دانشگاه‌ها
  • طب ایرانی زمینه ساز توریسم درمانی در کشور
  • زیرمیزی نماد ناهنجاری در عرصه سلامت
  • تامین ۱۰ ویتامین مهم در بدن با مصرف زرده تخم‌مرغ
  • تامین ۱۰ ویتامین مهم در بدن با مصرف زده تخم‌مرغ
  • قم کمبود پزشک متخصص و عمومی دارد
  • اهدای ۱۶۵ میلیارد ریال لوازم ضروری به نیازمندان خراسان‌جنوبی
  • شمار پزشکان متخصص در شهرستان‌های همدان افزایش یافت