Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-24@12:15:12 GMT

فرانسه در صدر فهرست حمله علیه مسلمانان

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۸۳۷۹۹

فرانسه در صدر فهرست حمله علیه مسلمانان

شاخص دیده بان اسلام هراسی مصر نشان می دهد که در ماه اکتبر فرانسه با هشت مورد حمله، آزار روحی و روانی وتبعیض ضد مسلمانان رتبه اول را در میان کشورهای غربی به دست آورده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الیوم السابع، دیده بان اسلام هراسی وابسته به دارالفتوای مصر، شاخص ماهانه اسلام هراسی که با رصد و تحلیل مهمترین هتک حرمت ها و نقض ها ضد مسلمانان و مهاجران مناطق اسلامی در جامعه غرب به دست آمده است، نشان می دهد که فرانسه به دلیل نقض حقوق و هتک حرمت به مسلمانان و نمادهای دینی در ماه اکتبر 2019 میلادی در راس این شاخص قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیده بان اسلام هراسی در گزارشی اعلام کرد: در ماه اکتبر در فرانسه هشت مورد هتک حرمت و حمله به مسلمانان و مراکز اسلامی صورت گرفته است که سه مورد آن آزار و اذیت روحی و روانی و یک مورد حمله بدنی بوده است.

 

این دیده بان گزارش داد که آمریکا رتبه دوم را در ماه اکتبر به دست آورده است، به طوری که پنج حمله و نقض حقوقی ضد مسلمانان در این کشور رخ داده  که شامل آزار و اذیت روحی و روانی، حمله بدنی و تبعیض اداری ضد مسلمانان است.

در این گزارش آمده است که انگلیس و بلژیک رتبه سوم را در نقض حقوق مسلمانان و مهاجران در ماه اکتبر به دست آوردند و رتبه چهارم به هلند، ایرلند، بوسنی، کانادا و استرالیا اختصاص دارد. این مسئله بیانگر رشد خشونت ضد مسلمانان در این کشورهاست.

 

دیده بان اسلام هراسی گزارش داد: مسلمانان گروهی هستند که از سوی افراط گرایان تندرو مورد بیشترین حمله قرار می گیرند. به طوری میزان حملات به مسلمانان در چهار کشور اروپایی از جمله فرانسه به 59.1 درصد رسیده است.

این دیده بان در پایان گزارش خود آورده است که گروه های راستگرا بیشترین حملات را ضد مسلمانان و مهاجران انجام می دهند و به انتشار افکار مسموم در جامعه و ایجاد دستورکارهایی برای هدف قرار دادن و تخریب و آسیب زدن به نمادها و شخصیت های اسلامی اقدام می کنند.

هدف این شاخص تدوین برنامه عملی برای  مبارزه با پدیده افراط گری و خشونت ضد مسلمان و مهاجران است.

پایان پیام/44

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد هفته وحدت هفته وحدت کانون های مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد هفته وحدت اصفهان هفته کتاب و کتابخوانی مسجد اسلام هراسی مسلمانان فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۳۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خشم مسلمانان و اپوزیسیون هند از اظهارات اسلام‌ستیزانه مودی

نخست‌وزیر هند اظهاراتی اسلام‌هراسانه را در جریان یک تجمع انتخاباتی مطرح کرد که خشم چهره‌های برجسته مسلمان و مخالفان دولتش را در پی داشت.

به گزارش مشرق، هند، پرجمعیت‌ترین کشور جهان، در حال برگزاری طولانی‌ترین انتخابات پارلمانی جهان برای مدت ۶ هفته است؛ انتخاباتی که انتظار می‌رود حزب حاکم «بهاراتیا جاناتا»، متعلق به «نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند در آن برای سومین دور متوالی به قدرت برسد.

نارندرا مودی در سخنانی در یک تجمع انتخاباتی بزرگ در ایالت راجستان در غرب این کشور، مسلمانان کشورش را تحت عنوان «نفوذی‌ها» و «کسانی که بچه‌های بیشتری دارند» توصیف و ادعا کرد مخالفان دولت او در صورتی که در نتیجه انتخابات به قدرت برسند، ثروت کشور را در میان آنها توزیع خواهند کرد.

مودی در حالی که با هیاهوی جمعیت مخاطبان سخنرانی خود مواجه شد، گفت: «وقتی آنها (اعضای حزب مخالف موسوم به حزب کنگره) در قدرت بودند، گفتند مسلمانان اولین حق را نسبت به منابع دارند. آنها همه ثروت شما را جمع خواهند کرد و آن را در میان کسانی که بچه‌های بیشتری دارند، توزیع خواهند کرد. آنها ثروت کشور را در میان نفوذی‌ها توزیع خواهند کرد.»

مودی ادامه داد: «آیا شما فکر می‌کنید پولی که به سختی کسب کرده‌اید باید به نفوذی‌ها داده شود؟ آیا شما چنین چیزی را می‌پذیرید؟»

طرح این اظهارات اسلام‌هراسانه از سوی مودی، واکنش‌های منفی مخالفان او را در پی داشت؛ مخالفانی که از مدت‌ها پیش مودی و حزب بهاراتیا جاناتا را متهم به استفاده از لفاظی‌های تفرقه‌افکن با هدف پیشبرد دستور کار ملی‌گرایی هند کرده‌اند.

در پی این صحبت‌ها، اعضای مخالفان دولت هند، از کمیسیون انتخابات این کشور خواستند درباره نقض قوانین انتخاباتی توسط مودی تحقیقات انجام دهد.

بر اساس این قوانین، سیاستمداران هند نباید بر مبنای «طبقه یا احساسات اجتماعی» رای‌دهندگان را خطاب قرار دهند. طبق این قوانین «فعالیت‌هایی که ممکن است اختلافات را بدتر سازند یا تنش یا نفرت دوجانبه را بین مذاهب و جوامع ایجاد کنند» نیز ممنوع هستند.

چهره‌های برجسته جامعه مسلمانان هند این نگرانی را دارند در صورت به قدرت رسیدن مجدد حزب بهاراتیا جاناتا شکاف‌های اجتماعی که از قبل در این کشور در حال شکل‌گیری بوده‌اند، وخیم‌تر شوند. مودی به خاطر صحبت‌های روز یکشنبه‌اش با واکنش‌های منفی از جانب این چهره‌ها مواجه شده است.

«رانا ایوب» یک خبرنگار مسلمان برجسته هندی در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: «در اینجا دیگر از حرف‌های در لفافه و رمزی خبری نیست. بلکه ما با یک حمله مستقیم، هدفمند و آشکار بر مبنای نفرت علیه یک جامعه طرف هستیم.»

«اسدالدین اویسی» یک قانونگذار مسلمان و رئیس حزب «مجلس اتحاد مسلمین همه هند» اظهار کرد: «مودی از مسلمانان با لفظ نفوذی و مردمی با بچه‌های زیاد حرف زد. مودی از ۲۰۰۲ تاکنون تنها چیزی که تضمین کرد سوءاستفاده از مسلمان و رای جمع کردن بوده است.»

«مالیکارجون خرج» رئیس حزب مخالف «کنگره» در هند از اظهارنظرهای مودی تحت عنوان «سخنرانی مروج نفرت» و «حقه‌ای کاملا فکر شده برای منحرف کردن توجه» یاد کرد.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • عامل حمله به کنسولی ایران در پاریس به حبس محکوم شد
  • محکومیت عامل حمله به ساختمان کنسولی ایران در پاریس به حبس | متهم: می خواستم از مقامات ایران انتقام بگیرم!
  • عامل حمله به ساختمان کنسولی سفارت ایران در پاریس به حبس محکوم شد
  • قدردانی حزب تمدن اسلامی ازسپاه برای عملیات تنبیهی علیه صهیونیستها
  • خشم مسلمانان و اپوزیسیون هند از اظهارات اسلام‌ستیزانه مودی
  • یاوه‌گویی وزیر دفاع فرانسه علیه ایران
  • تخریب گسترده مساجد غزه، گواه جنگ دینی اسرائیل علیه اسلام + عکس
  • تظاهرات مردم پاریس علیه اسلام‌هراسی
  • اسلام به زودی بزرگترین دین در فرانکفورت می‌شود
  • سپاه پاسداران مظهر اقتدار جهان اسلام