Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@20:52:26 GMT

کوچه های گمنام و خانه های بی پلاک در قلب شهر یاسوج

تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۷۸۳۹۶۸

کوچه های گمنام و خانه های بی پلاک در قلب شهر یاسوج

به گزارش خبرنگار مهر، با گذر از برخی محلات شهر یاسوج با واژه تکراری عدم نام گذاری خیابان ها، کوچه ها و پلاک گذاری منازل روبه رو می شویم که این مهم گواه یک ضعف تاریخی در شهر یاسوج و به ویژه در بافت قدیمی تر آن است.

محله محمودآباد در فاصله کمتر از سه کیلومتر با مرکز شهر یاسوج تابلویی زنده از ضعف های زیرساختی و خدماتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با گذر از خیابان های این محله اولین چالشی که نمایان می شود، تراژدی تکراری عدم تابلو گذاری و پلاک بندی منازل است.

این موضوع بارها سبب اعتراض اهالی شده، گاها اعضای شورای شهرا را به محله کشانده و تا مرز وعده های محقق نشده برده است.

اما باید دید آیا قدیمی ترین محله شهر یاسوج درخور جمعیت و بافت خود رشد داشته یا عدم توجه به مبلمان ابتدایی تا چاوچوب های توسعه شهری این محله را به ضعف زیرساختی دچار کرده است.

 اما تابلو گذاری تنها بخشی از نیست های این محله پر جمعیت بوده و نداشتن آسفالت مناسب با قرار گیری چندین باغ تالار در این مسیر، بر مشکلات آن می افراید.

چند ماه پیش خبر از اجرای طرح بازآفرینی شهری در این محله داده شده، اما علیرغم پیمان سپاری، پروژه آسفالت معابر این محله در حد حرف باقی مانده است و بازآفرینی به سرعتی که باید آفریده نشد.

این موضوع در حالی است که طی روزهای آتی، یکی از بزرگترین مساجد جنوب کشور در این محله افتتاح خواهد شد و بی شک ارتقای زیرساخت ها یک نیاز مهم برای این محله خواهد بود.

باید دید تا فرا رسیدن بارش های مداوم در شهر یاسوج، رنگ رخسار مناطق دچار مشکل زیرساختی رنگ امید را به خود خواهد دید.

کد خبر 4771342

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری یاسوج کهگیلویه و بویراحمد ایجاد زیرساختها بوشهر یوم الله 13 آبان زلزله راهپيمايي 13 آبان شهرکرد ایلام تئاتر کودک و نوجوان گرگان شیراز بیرجند خطبه های نماز جمعه قزوین سفر استانی پدافند غیرعامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۳۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پذیرای پیشنهادات و طرح‌های مردم در جهت تحقق شعار سال هستیم

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی عبداللهی ظهر پنج شنبه در پنجاه و ششمین جلسه قرارگاه اجتماعی استان البرز که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، گفت: باید با ارائه طرحی، فرمانداران طی تعامل با شهرداران به تقسیم بندی مناطق مختلف شهرها بپردازند و مسؤولیت رسیدگی به هر منطقه با محله‌های زیرمجموعه آن را به یک مدیر یا شهردار بسپارند.

وی مطرح کرد: اکنون ۶۷ محله، هدف این قرارگاه قرار گرفته اند و باید مدیران خانه‌های محله در کنار شهرداران و سایر مدیران استان به احصای موضوعات و مطالبات محله‌ها بپردازند و برای رسیدگی به آنها تعامل ویژه ای داشته باشند. چندین موضوع مهم در محله‌ها تعریف شده که باید در کارگروه‌ها و کمیته‌های تخصصی مورد بررسی و اجرا قرار گیرد.

استاندار البرز با بیان اینکه باید برای کسب رضایتمندی مردم تمام توان و تمرکز خود را معطوف کنیم، افزود: مدیران خانه‌های محله و شهرداران و مدیران مربوطه باید تعاملی سازنده در سایه انسجام و شکیبایی با نیت خدمت به مردم داشته باشند. شوراهای اسلامی شهر و شهرداران با کمک به تحقق اهداف این قرارگاه، سبب ساز جلب اعتماد و احترام مردم می‌شوند.

عبداللهی با بیان اینکه شوراهای اسلامی و شهرداران سالم و خدمتگزار مورد تأیید مردم هستند و می‌توانند در ادوار بعدی نیز به پشتوانه این اعتماد خدمت کنند، به شعار سال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم اشاره و عنوان کرد: رشد تولید عامل توسعه اقتصاد و به تبع آن کشور است که با مشارکت مردم در این بخش، به لحاظ کمی و کیفی افزایش می‌یابد.

وی خاطرنشان کرد: قرارگاه جهش تولید با مشارکت مردم در استان البرز راه اندازی شده و پیشنهادات و طرح‌های اقشار مختلف مردم، مدیران، شوراها، نخبگان، دانشگاهیان، اصحاب رسانه، مدیران خانه محله‌ها و … را در راستای تحقق شعار سال پذیرا هستیم.

استاندار البرز با اشاره به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار می‌رود در برگزاری این دوره نیز همراهی ویژه ای داشته باشید تا با مشارکت حداکثری، همچنان سربلند باشیم. بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، ساکنان سکونتگاه‌های غیررسمی انشعابات موقت آب، برق، گاز و … دریافت می‌کنند تا افراد کم درآمد جامعه نیز از این امکانات بی بهره نمانند.

کد خبر 6081966

دیگر خبرها

  • خانه‌های کلنگی تهران چند؟/ این خانه کلنگی ۹۰ میلیارد تومان می‌ارزد + جدول
  • افتتاح ۲۷ طرح منطقه‌ای و محله‌ای در منطقه ۲ تهران
  • خانه‌های کلنگی تهران چند؟
  • گازکشی نشدن برخی از محله‌های روستای بهارستان و دردسرساز شدن آن برای اهالی
  • پذیرای پیشنهادات و طرح‌های مردم در جهت تحقق شعار سال هستیم
  • پلمب ۴۵۲ خانه پلاک قرمز در تهران
  • با ۵ میلیارد تومان کجای تهران خانه بخریم؟ (+ جدول)
  • با ۵ میلیارد تومان کجای تهران خانه بخریم؟
  • میراب‌ها و توزیع عادلانه آب در کن | مدت آبرسانی چگونه با پنگان محاسبه می‌شد؟
  • مبلغ اجاره خانه در کدام محله های تهران کمتر است؟