Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، جمشید شایان فر گفت: موضوع تکمیل پوشش بیمه همگانی به ویژه برای افراد فاقد بیمه همواره مورد توجه سازمان بیمه سلامت بوده است، تاکنون در زمینه پوشش اجباری بیمه الزامی وجود نداشت؛ اما براساس بند الف ماده ۷۰ قانون برنامه ششم این الزام قانونی ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه آیین نامه اجرایی پوشش اجباری بیمه درشهریور ماه امسال به تصویب هیات وزیران رسید افزود: با تصویب این آیین نامه افراد باید تا پیش از بیماری برای تحت پوشش قرارگرفتن مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شایان فر تاکید کرد: اگر فردی در حال حاضر دارای پوشش بیمه نزد سازمان بیمه سلامت درهرکدام از صندوق ها می باشد ، پس از اتمام اعتبار دفترچه خود می تواند با مراجعه به دفاترپیشخوان طرف  قرارداد پوشش بیمه ای فعلی خود را کماکان استمرار بخشد ؛ اما افرادی که برای اولین بار متقاضی بیمه شدن می باشند می توانند درصورت تمایل و با پرداخت حق بیمه کامل یکساله به مبلغ ۵۸۰ هزار و هشتصد تومان برای هر نفر بمدت یکسال از پوشش بیمه ای بهره مند گردیده و دفترچه بیمه دریافت نمایند. این افراد در صورت عدم توان پرداخت مبلغ مذکور می توانند درخواست ارزیابی وسع خود را در سامانه مربوطه ثبت نمایند. درخواستهای ثبت شده در سامانه جهت ارزیابی وسع به وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی بعنوان متولی انجام آن ارسال گردیده و وزارتخانه مذکور نیز حداکثر ظرف مدت یکماه نسبت به بررسیهای لازم و اعلام نتیجه اقدام خواهد نمود که این موضوع از طریق پیامک به فرد اطلاع رسانی خواهد شد.

معاون اداره کل بیمه گری و درآمد  سازمان بیمه سلامت اظهار داشت: افراد مشمول می‌توانند بدون مراجعه به دفاتر پیشخوان با مراجعه به آدرس اینترنتی  ihio.gov.ir درخواست پوشش بیمه نمایند.

شایان فر افزود: آموزشهای لازم در این زمینه به کاربران دفاتر پیشخوان ارائه گردیده و مراجعین بطور حتم میتوانند از توضیحات کارکنان این مرکز استفاده  نمایند. ضمن آنکه متقاضیان میتوانند با مراجعه به سامانه ثبت نام در بخشی که با عنوان سوالات متداول  مشخص شده است از راهنمایی لازم بهره مند گردند و یا سوالات و ابهامات خود را مستقیما از طریق شماره ۱۶۶۶ از کارشناسان مربوطه مطرح نمایند.

کد خبر 4771524 مهناز قربانی مقانکی

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان بیمه سلامت بیمه دفترچه بیمه سلامت زلزله شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش شهرداری تهران شهر تهران قوه قضاییه آلودگی هوا محسن هاشمی یوم الله 13 آبان کمیته امداد امام خمینی سازمان تامین اجتماعی دانش آموزان نیروی انتظامی بنیاد شهید و امور ایثارگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۷۸۴۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲۲۹ هزار کشاورز خراسان رضوی زیر پوشش صندوق بیمه اجتماعی

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر خراسان رضوی گفت: هم‌ اکنون ۲۲۹ هزار و ۱۸۵ نفر در استان زیرپوشش بیمه اجتماعی کشاورزان هستند.   عباسعلی برونسی افزود: تعداد افرادی که در خراسان رضوی می توانند زیر پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان رضوی قرار گیرند، رقمی بیش از ۸۰۰ هزار نفر است.   وی با اشاره به افزایش ۴۳ درصدی حقوق مستمری بگیران این صندوق در دولت سیزدهم اضافه کرد: میزان افزایش در این بخش طی دولتهای گذشته بین ۱۰ تا ۱۵ درصد بوده است.   مدیرکل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان خراسان رضوی جمعیت زنان بیمه شده تحت پوشش این صندوق را حدود ۱۸ درصد کل بیمه شدگان اعلام و اظهار کرد: این صندوق بیمه، یک صندوق جوان است و براساس محاسبات تا سال ۱۴۲۲ هیچ بحرانی را مشابه بحرانهای سایر صندوقهای بیمه‌ ای نخواهد داشت.   برونسی با اشاره به پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض الحسنه به بیمه‌ شدگان تحت پوشش متقاضی در استان طی سال گذشته افزود: این میزان وام معادل ۱۰ درصد وامهای اعطا شده در کشور به بیمه شدگان تحت پوشش این صندوق است که بدون مراجعه و بدون ضامن به متقاضیان پرداخت شد که یکی از خدمات ویژه و منحصربه فرد این صندوق است.   وی با بیان این که طی سال گذشته ۱۲ هزار و ۹۲۶ نفر بیمه شده جدید در خراسان رضوی جذب صندوق شده اند، افزود: هم اکنون ماهانه ۲۲۰ میلیارد ریال حقوق به حساب ۱۷ هزار و ۸۹۳ مستمری‌ بگیر این صندوق در استان پرداخت می‌ شود.   برونسی گفت: اداره کل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان خراسان رضوی رتبه سوم در جذب بیمه شده در کشور را طی سال گذشته کسب کرده است.

دیگر خبرها

  • مجبور کردن افراد به خرید عینک در مرکز بینایی‌سنجی خاصی خلاف قانون است
  • افراد جویای کار به سامانه ملی رصد اشتغال مراجعه کنند
  • افزایش ظرفیت‌های جدید سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ شیراز
  • معرفی کاریابی‌های برتر استفاده کننده از سامانه جستجوی شغل
  • قرارگیری ۱۴ هزار نفر از مردم محلات کم برخوردار بام ایران زیرپوشش بیمه سلامت
  • ۶۳ درصد حیوان گزیدگی در استان سمنان مربوط به سگ است
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری‌های صعب العلاج
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری های صعب العلاج
  • انجام بیش از ۳۶ هزار استعلام بانک و دفترخانه توسط دفاتر پیشخوان طرف قرارداد شهرداری اصفهان
  • بیش از ۲۲۹ هزار کشاورز خراسان رضوی زیر پوشش صندوق بیمه اجتماعی